Originally posted by makebm5
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M550d lämmöt, termostaatin vaihto ja jäähdytysjärjestelmän ilmaus
Collapse
X
-
Originally posted by makebm5 View PostTulipa herja uudelleen vielä.. Ei kait tuohon muuta vikaa voi olla että neste ei kierrä coolerissa kunnolla. Onkohan kierrolle oma pumppunsa?
Reikä syylärissä?Last edited by zakspeed; 09-04-2020, 21:44.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostOma pumppu ja oma syylärinsä, toisinsanoen oma moottorista riippumaton kiertonsa.
Reikä syylärissä?
Syyläri vuotaa tai pumppu sökö?
Comment
-
-
Originally posted by HV530XD View Post"Both the main radiator positioned immediately in front of the combustion chambers and the intercooler behind the low-pressure charger are supplied by a low-temperature water circuit with separate electric pump." Sekoilin tuossa aiemmin eli ei ole kahta välijäähyä, mutta sekä välijäähyllä että pääsyylärillä on oma erillinen sähköpumppu.
Syyläri vuotaa tai pumppu sökö?Last edited by zakspeed; 09-04-2020, 21:44.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostOma pumppu ja oma syylärinsä, toisinsanoen oma moottorista riippumaton kiertonsa.
Reikä syylärissä?
Ottaakohan kuinka herkästi sitten ilmat tuonne jos vaihtaa vaihteistotermostaatin ja ei ole alipainesysteemiä käytetty ilmaukseen?Last edited by makebm5; 04-03-2020, 14:44.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostJatkoa sen verran että carlyn live datasta lämmöt kohdassa air temp before compressor vähän pollkaistessa nousee 150-160 asteeseen. Normiajossa 50-60.
Joka tapauksessa vaikuttaa siltä että neste ei kierrä coolerilla, eli mahdollisesti ilmaa järjestelmässä tai pumppu ei pyöri. Häviääkö nyt nestettä eli onko vuotoa jossain? Onhan tietysti vielä häviävän pieni mahdollisuus että imuilman lämpötilan mittauksessa on häikkää, anturivika tms.
Vahvin epäily kyllä että johonkin on jäänyt ilmaa ja neste ei kierrä coolerilla...
Edit: kaivoin tämän moottorin ohjeet jäähdytinnesteen täyttöön Newtis:istä, ja siellä ei täytölle ollut muuta ohjetta kuin käyttää alipainesysteemiä... Joten epäily ilmavaivasta vahvistuu entisestään...
Comment
-
-
Originally posted by HV530XD View PostVahvin epäily kyllä että johonkin on jäänyt ilmaa ja neste ei kierrä coolerilla...
Edit: kaivoin tämän moottorin ohjeet jäähdytinnesteen täyttöön Newtis:istä, ja siellä ei täytölle ollut muuta ohjetta kuin käyttää alipainesysteemiä... Joten epäily ilmavaivasta vahvistuu entisestään...E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by HV530XD View PostTuo lukema täytyy olla ennen korkeapaineahdinta (before compressor)? Jos tuollaiset lukemat löytyy imusarjasta ison coolerin jälkeen ni ei todellakaan tee moottorille hyvää eikä ihme että tehoja rajoitetaan jos noin lämmöt nousee. Löytyykö livedatasta imuilman lämpötila imusarjasta eli IAT (intake air temp) tai MAT (manifold air temp)? Se lämpötila kertoo oikeasti moottorille menevän ilman lämpötilan eikä toimivalla vesijäähdytteisellä coolerilla pitäisi mennä hirveästi yli jäähdytinnesteen lämpötilan.
Joka tapauksessa vaikuttaa siltä että neste ei kierrä coolerilla, eli mahdollisesti ilmaa järjestelmässä tai pumppu ei pyöri. Häviääkö nyt nestettä eli onko vuotoa jossain? Onhan tietysti vielä häviävän pieni mahdollisuus että imuilman lämpötilan mittauksessa on häikkää, anturivika tms.
Vahvin epäily kyllä että johonkin on jäänyt ilmaa ja neste ei kierrä coolerilla...
Edit: kaivoin tämän moottorin ohjeet jäähdytinnesteen täyttöön Newtis:istä, ja siellä ei täytölle ollut muuta ohjetta kuin käyttää alipainesysteemiä... Joten epäily ilmavaivasta vahvistuu entisestään...BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostIhan vaan pinnallisesti asiaa kurkanneena, onko siellä välijäähyllä (koneen päällä järjestelmän korkein kohta) lainkaan ilmausnippaa? Eli ainut keino saada järjestelmä ilmattomaksi on alipainetäyttö.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostSisään menevän ilman lämmöt pyörii lähellä ulkolämpöä. Charge air max 50 astetta.
Comment
-
-
Originally posted by HV530XD View PostUlkolämmöllä nyt ei ole mitään tekemistä tämän ongelman kanssa. Tarkoitin moottorin sisään menevällä ilman lämmöllä sen ilman lämpöä mikä päätyy sylintereihin turboilta coolereiden jälkeen imusarjasta. Yleensä puhutaan IAT tai MAT lämmöstä. Voi olla myös tuo charge air, jos se on mitattu coolerin jälkeen. Jos lukema on tuo 50 astetta ni se on oikein hyvä. Jos se myös pysyy tuossa kun antaa hanaa.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostLaatikon termostaattikin vaihdettu ja nyt vaikuttaa olevan kunnossa. 84 on maksimi koneen lämpö ja nyt jäähdytysnesteen lämpö nousee nopeammin kun moottori öljyn. Aiemmin oli toisin päin.
Tänään sattui kuitenkin sellainen juttu että kiihdyttäessä huomasin että ihan kaikki vedot ei ole tallella(sport displayn mukaan 200kw maksimissaan).
Vika koodiksi tuli 29EA00. Eli ilmeisesti "välijäähdyttimen hyötysuhde alentunut".
Huomasin sitten että jäähdytysnesteen taso oli lämpimälläkin moottorilla varmaan sentin alle MIN rajan. Tuossahan on välijäähy moottorin päällä ja tällöin vesiputkien korkein kohta on kanssa niin mietin että jos ilmaa putkissa niin jäähdytys ei toimi kunnolla. Oiskohan jäänyt ilmaus tekemättä vai onko tuossa joku oma ohje siihen?
Oma 550d antaa saman 29EA00 vikakoodin.
Oliko ongelmaa ilmauksessa, kiertopumpussa vai jossain ihan muussa??Sähkörimpula
Ex
BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d
Comment
-
-
Originally posted by kawis View PostTuliko tähän ongelmaan ratkaisua?
Oma 550d antaa saman 29EA00 vikakoodin.
Oliko ongelmaa ilmauksessa, kiertopumpussa vai jossain ihan muussa??BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
Comment