Announcement

Collapse
No announcement yet.

M550d moottoriöljyt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makebm5
    Bimmer Enthusiast
    • May 2009
    • 1230
    • Kainuu

    M550d moottoriöljyt

    Mistä öljyä koneeseen? Castrol ei anna suositusta vaikka aiemmassa N57:ssa tuli käytettyä 0W30 Edge FST LL04 öljyä. Shell suosittaa ECT C3 5.w30.
    BMW i4 M50, BMW E89 35is
    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2673
    • Tampere

    #2
    Mikäli öljy on oltava Castrolin valikoimasta ja BMW LL-04 -luokituksella, niin laittaisin itse EDGE 5w-30 M.
    B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • zakspeed
      BTCF Member
      • Nov 2003
      • 2003
      • Tampere/kainuu

      #3
      Ohessa castrolin ja Shellin tuotteet jotka käy moottoriisi.
      Last edited by zakspeed; 27-04-2020, 07:12.
      -M5- '00
      -i3 94 rex '19
      -Ascona B 4.0 '80
      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

      Comment

      • makebm5
        Bimmer Enthusiast
        • May 2009
        • 1230
        • Kainuu

        #4
        Originally posted by JaniLap View Post
        Mikäli öljy on oltava Castrolin valikoimasta ja BMW LL-04 -luokituksella, niin laittaisin itse EDGE 5w-30 M.
        Ei tarvitse olla Castrol ja tuota ei yht äkkiä katsottuna Motonetin valikoimissa ollut.
        BMW i4 M50, BMW E89 35is
        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

        Comment

        • makebm5
          Bimmer Enthusiast
          • May 2009
          • 1230
          • Kainuu

          #5
          Originally posted by zakspeed View Post
          Ohessa castrolin ja Shellin tuotteet jotka käy moottoriisi.
          Kiitos näistä. Shelliä näyttäs olevan helposti mutta ei noita Castrolleja tarjolla.
          BMW i4 M50, BMW E89 35is
          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2673
            • Tampere

            #6
            Originally posted by makebm5 View Post
            Ei tarvitse olla Castrol ja tuota ei yht äkkiä katsottuna Motonetin valikoimissa ollut.
            Öljyn valintakriteereitä ei liiemmälti ollut edellä määritelty, mutta nyt antamillasi oletuksilla sinne voi kaataa vaikka tätä, jota saa esim. Kajaanin myymälästä.
            B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • makebm5
              Bimmer Enthusiast
              • May 2009
              • 1230
              • Kainuu

              #7
              Originally posted by JaniLap View Post
              Öljyn valintakriteereitä ei liiemmälti ollut edellä määritelty, mutta nyt antamillasi oletuksilla sinne voi kaataa vaikka tätä, jota saa esim. Kajaanin myymälästä.
              Niin tuohan täyttää vaatimuksen mutta meneekö vain yöunet jos ei ole "merkki öljyä" vai onko sitten muutakin eroa?
              Mielellään hyvää öljy tuohon koneeseen laittaisi kun tulee sen suorituskykyä käytettyäkin ja euroa kahta ei olla öljyn kohdalla säästämässä.
              Last edited by makebm5; 16-03-2020, 19:42.
              BMW i4 M50, BMW E89 35is
              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

              Comment

              • tuikku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1353

                #8
                .
                Sullakun ei hitupönttöä enää ole, niin voisit kyllä siirtyä vaikka johonkin oikean öljyynkin, vaikkapa Kendall 10W-60,en, tai Castrollin vastaavaan, joka ei Kendallia vastaa, mutta toimii varmasti. Kesällä voi käyttää 20W-50,stä.

                Kendalliin siirtymisen jälkeen on moottorivauriotkin loppuneet.
                En vaihda. Täyttää kaikki luokitukset.
                Voi sitä olla parempaakin öljyä, mutta näytöt omissa rotteloissa riittää minulle.
                CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                Comment

                • makebm5
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2009
                  • 1230
                  • Kainuu

                  #9
                  Originally posted by tuikku View Post
                  .
                  Sullakun ei hitupönttöä enää ole, niin voisit kyllä siirtyä vaikka johonkin oikean öljyynkin, vaikkapa Kendall 10W-60,en, tai Castrollin vastaavaan, joka ei Kendallia vastaa, mutta toimii varmasti. Kesällä voi käyttää 20W-50,stä.

                  Kendalliin siirtymisen jälkeen on moottorivauriotkin loppuneet.
                  En vaihda. Täyttää kaikki luokitukset.
                  Voi sitä olla parempaakin öljyä, mutta näytöt omissa rotteloissa riittää minulle.
                  Saaneeko Kendalia Kajaanista mutta tälläistäkö meinasit https://www.motonet.fi/fi/tuote/5920...TWS-MotorSport ?
                  Onkohan tuo 10w talvikäyttöön turhan jämäkkää tavaraa kun kylmästäkin joutuu jokus laittamaan käyntiin?
                  BMW i4 M50, BMW E89 35is
                  Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                  Comment

                  • tuikku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1353

                    #10
                    .
                    No joo, jotain tuollaista.
                    En ole varma, ymmärränkö ajatuksesi tavikäytöstä oikein.
                    Mutta jos ajattelet, että öljy ei riittävän nopeasti nouse laakereille öljypohjasta, niin sillä ei juurikan ole merktystä - hyvä öljy ei ole mihinkään poistunutkaan laakeripinnoilta, vaan on siellä jo valmiiksi odottamassa.
                    Todella kovalla pakkasella ajat sitten mieluummin taxilla, kun hierot omaa kylmästä käyntiin.
                    Niitä longlife luiruja en autooni laittaisi.
                    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                    Comment

                    • exhaust
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2007
                      • 97
                      • Kuopio

                      #11
                      Jotain tuollaista siis?



                      Menisikö myös 530d jos dpf poistettu?
                      DPF paikallaan ei ilmeisesti kannata yrittää?
                      F10 530d -12

                      Comment

                      • VilleP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2151
                        • Vantaa

                        #12
                        En kyllä keksi miksi noin jäykkää pitäisi diiseliin laittaa, ellet radalla käy ajamassa yhtenään.
                        F11 530xd LCI
                        S2 Avant

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5257
                          • Pirkkala

                          #13
                          Originally posted by tuikku View Post
                          .
                          Sullakun ei hitupönttöä enää ole, niin voisit kyllä siirtyä vaikka johonkin oikean öljyynkin, vaikkapa Kendall 10W-60,en, tai Castrollin vastaavaan, joka ei Kendallia vastaa, mutta toimii varmasti. Kesällä voi käyttää 20W-50,stä.

                          Kendalliin siirtymisen jälkeen on moottorivauriotkin loppuneet.
                          En vaihda. Täyttää kaikki luokitukset.
                          Voi sitä olla parempaakin öljyä, mutta näytöt omissa rotteloissa riittää minulle.
                          Monesta Kendall öljystä olen minäkin hyvää kuullut, taidanpa pahuuttani ostaa kesäharrasteeseen jonkin sopivan Kendallin
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • makebm5
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2009
                            • 1230
                            • Kainuu

                            #14
                            Tuossa tuommoinen vertailu https://www.ato24.de/en/blog/compari...30-engine-oils.
                            Voineeko tuosta HTHS arvosta päätellä kuinka pitkälle miten öljykalvo pelaa ramkemmassa menossa eri öljymerkkien välillä?
                            BMW i4 M50, BMW E89 35is
                            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                            Comment

                            • repsa
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 1363
                              • Lempäälä

                              #15
                              Originally posted by tuikku View Post
                              .
                              Sullakun ei hitupönttöä enää ole, niin voisit kyllä siirtyä vaikka johonkin oikean öljyynkin, vaikkapa Kendall 10W-60,en, tai Castrollin vastaavaan, joka ei Kendallia vastaa, mutta toimii varmasti. Kesällä voi käyttää 20W-50,stä.

                              Kendalliin siirtymisen jälkeen on moottorivauriotkin loppuneet.
                              En vaihda. Täyttää kaikki luokitukset.
                              Voi sitä olla parempaakin öljyä, mutta näytöt omissa rotteloissa riittää minulle.

                              Hieman ohi topikista, koska kyseessä ei ole N vaan M sarjan moottori.

                              Puuttuu DPF + katti (olivat joskus hölmöyksissään poistaneet myös sen katinkin).
                              Pakokaasuarvot ok konttorilla, mutta välillä haisee niin paljon pakokaasu että silmiä oikeasti kirvelee. Ja mäkin olen ollut korjaamolla töissä, että kuvittelisin oman kestokykyni olevan ihan ok, mutta tuota ei kestä.
                              Taitaa olla typenoksidit mitkä kirvelee ?

                              Mutta havaintona, kun vaihdan autoon uudet öljyt (joku 0w-40 .. 10w-40 perusöljy LL vaikkakin ei LL vaihtovälit), niin auto käy hetken tooodeeella hiljaa. Siis ei nakuta tyhjäkäynnillä voimakkaasti tms. Myös silloin ei pakokaasu haise.

                              Kun käy ajamassa taas sitten normaalisti pappamoodilla jonkunhetken jälkeen öljynvaihdosta, ja tulee kotipihaan, niin kas kummaa kun haisee ja kuuluu nakutus.

                              Sittenkun ajaa kotio sport-moodissa, niin ei nakuta ja ei myöskään silmiä kirvele kun pysähtyy.

                              Tämä kaikki on saanut epäilemään, että venttiilinvälyksen poistossa ei ihan tuo liruin öljy ole parasta mahdollista ; uutena riittää pysymään hydrojen sisällä, mutta kun tulee sekaan vähän vesihöyryä ja dieseliä, niin se karkaa hydrojen sisältä, aiheuttaen palotapahtumaan epätäydellisyyttä ja äänen. Ääni voi olla palotapahtumasta tai nokan/venttiilin kolahduksesta, en tiedä kumpaa syyttäisi.

                              Mutta : onko noin että 10w-60 voisi olla perusdieseliin (=pelkkä lastu) ok valinta normikäytössä ?

                              Onko päättelyketjuni pakokaasun hajusta ja äänestä ihan pävi ? Tämä on vain yhden auton kokemuksella, edellinen M57 ei näin käyttäytynyt äänen osalta- siinä kyllä oli kattikin paikallaan etten sitä hajua osaa sanoa.

                              Lähialueelta saisi teboilin diamond extremeä, 10w-60, noitakin menisi E70 2 purkkia.

                              Edit : tebskan kamalla selviäisi n. 80€, jos kendalia tilaisi niin meniskin rahteineen reilu 170€. E70 on aika iso öljytilavuus, ja varalla on aina hyvä vähän olla, että ei tätä nyt ihan huvikseen väliöljynvaihtona tekisi ja testaisi.
                              Last edited by repsa; 08-04-2020, 07:53.
                              5c jetta 1.2TSI 140/220
                              530e m-sport alpinweiss3 vakio
                              a4 cabi 220/300
                              vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎