Kaapelivian selvittelemisessä kannattaa myös ne kamerat siellä kaapelin loppupäässä vaihtaa keskenään ainakin sen peruutuskameran kohdalla. Toki myös niinkin päin, että ainoastaan moduulin liittimien paikka vaihtuu, jolloin saa enemmän selvyyttä itse moduulin toiminnasta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 Lci kameroiden herjat
Collapse
X
-
Ei voi vaihtaa modulissa paikkoja, koska joka kaapelissa on vähän erilainen liitin. Kameroita en nyt vielä jaksanut repiä irti ja katsoa käykö ne keskenään?
Ista kertoo myös, että kuva voi näkyä, vaikka boksin ja kameran välisessä kommunikoinnissa olisi vikaa. Ja myös sen, että jos yksi on risa, tulee vikakoodi kaikkiin.
Tekstin mukaan suurin osa vioista johtuu veden pääsystä kaapeliin ja ensimmäiseksi kannattaa tarkistaa vasen etukameran kaapeli, koska on pisin.
Omassa tapauksessani kaikki kyllä viittaisi silti takakameran piuhaan, koska Ista sanoo että sitä ei ole ja muissa lukee "yes".
Comment
-
-
Originally posted by jkz66 View PostEi voi vaihtaa modulissa paikkoja, koska joka kaapelissa on vähän erilainen liitin. .-BMW F11 530xd -12
-BMW E60 530dA -04
-BMW E23 735iA -85
Ex
-BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
-BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
-BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
-BMW E39 528i 96
Comment
-
-
Laitoin left bumperin ja rear viewin kaapelit paksista ristiin ja testasin. Näkyi väärät kuvat, niin kuin pitikin. Sitten Istalla vikakoodit. Nyt antoi nollata ne, joten kokeilin kalibrointia. Kertoi muiden paitsi näiden kahden olevan jo ok. Sitten kalibroida ne, mutta herjasi että väärät kamerat kytketty.
Kaapelit oikein päin ja uusi kalibrointiyritys. Yllätys, yllätys, nyt meni kalibrointi läpi ja vikakoodit poistui myös. Nyt kaikki herjat on poissa ja kamerat ok.
Kyllä nämä vaan on henkimaailman vehkeitä.
Voiko olla, että vanhassa akussa käväisi jännite liian alhaalla ja kesti näin monta pv, ennen kuin auto tokeni siitä?? En ymmärrä, mutta pääasia että auto on kunnossa, enkä ehtinyt tilailla kalliita osia.
Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä.
Comment
-
-
Originally posted by jkz66 View PostLaitoin left bumperin ja rear viewin kaapelit paksista ristiin ja testasin. Näkyi väärät kuvat, niin kuin pitikin. Sitten Istalla vikakoodit. Nyt antoi nollata ne, joten kokeilin kalibrointia. Kertoi muiden paitsi näiden kahden olevan jo ok. Sitten kalibroida ne, mutta herjasi että väärät kamerat kytketty.
Kaapelit oikein päin ja uusi kalibrointiyritys. Yllätys, yllätys, nyt meni kalibrointi läpi ja vikakoodit poistui myös. Nyt kaikki herjat on poissa ja kamerat ok.
Kyllä nämä vaan on henkimaailman vehkeitä.
Voiko olla, että vanhassa akussa käväisi jännite liian alhaalla ja kesti näin monta pv, ennen kuin auto tokeni siitä?? En ymmärrä, mutta pääasia että auto on kunnossa, enkä ehtinyt tilailla kalliita osia.
Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by kmr View PostItsellä faultit lähtenyt etupuskurin kameroiden liitinten puhdistuksella. Heti ei sekään suostunut vikoja nollaamaan. Sulla tämä ei ollut syy, mutta taitaa olla yleisin.
Comment
-
-
Morons,
herjat hävisivät yhtäkkiä itsekseen, vikakoodeja kuittaamatta. Kuittasin tietenkin kuitenkin. toivottavasti oli sitten kuitenkin vanhasta akusta johtunut pitkään johtunut toipuminen...toivottavasti ei tuu takaisin.
Ehdin jo alkamaan vian poissulkemiseen osa kerrallaan ja ostin uuden takakameran. Joten... jos jollain on tarvetta takakameralle, multa löytyisi uusi omakustannehintaan. Maksoin 160€ toimituskuluineen.
Comment
-
Comment