Autoon tulee useamman päivän seisotuksen jälkeen herja että lisääntynyt akun purkaus seistessä. Jos ajaa vähintään 2 päivän välien herjaa ei tule. Mittailin jännitteitä niin lepotilassa 12,6-12,7 v ja kun ovet avaa niin tippuu 12,3v. Startatessa tippuu haalealla koneella 10,2-10,4 v. Latailin akku älylaturilla yön yli ja aamulla akun jännite oli 12,8-12,9v. ovien avauksen jälkeen nopeasti laski 12,3v tienoille ja startatessa kävi lukema 9,8v.
Mittauksen tein niin että johto tuli konehuoneen liittimistä konepellin välistä.
Akku vaihdettu 3 kk sitten niin onko sökö vai mistä vikaa kannattaisi etsiä?
Vikakoodi 288B00 power management closed circuit protection jne.
Tämän lisäksi useita info koodeja eri paikoista kommunikointi ym virheistä. Integr chassis modulessa info koodi 4827B3 under voltage at terminal 30.
EDIT lataus jännitteet kylmänä saattaa ensin olla 15,1v* ja laskevat pian 13-14v väliin. Ajossa näytti carly 13,4v.
* Heti viikon seisonnan jäljiltä.
Mittauksen tein niin että johto tuli konehuoneen liittimistä konepellin välistä.
Akku vaihdettu 3 kk sitten niin onko sökö vai mistä vikaa kannattaisi etsiä?
Vikakoodi 288B00 power management closed circuit protection jne.
Tämän lisäksi useita info koodeja eri paikoista kommunikointi ym virheistä. Integr chassis modulessa info koodi 4827B3 under voltage at terminal 30.
EDIT lataus jännitteet kylmänä saattaa ensin olla 15,1v* ja laskevat pian 13-14v väliin. Ajossa näytti carly 13,4v.
* Heti viikon seisonnan jäljiltä.
Comment