Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 Vasen xenon rikki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Valoton
    Newbiemmer
    • Oct 2020
    • 4
    • Jyväskylä

    F10 Vasen xenon rikki

    Pesun jälkeen auto herjasi vasenta ajovalon säätöä ja angel-eyes ja vilkku ei toimi, ajovalo toimii.
    Marmorilla testattu ja hinta-arvio korjauksesta on vähän pitkä..
    Asentajan mukaan lampun takaa joku luukku auki ja vettä täynnä.

    Onko vinkkiä / tietoa mitä sieltä on mennyt rikki ja mitä sille pitäisi tehdä?
    Auto on vuosimallia 2010
  • bmw323it
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1827
    • N/A

    #2
    Originally posted by Valoton View Post
    Pesun jälkeen auto herjasi vasenta ajovalon säätöä ja angel-eyes ja vilkku ei toimi, ajovalo toimii.
    Marmorilla testattu ja hinta-arvio korjauksesta on vähän pitkä..
    Asentajan mukaan lampun takaa joku luukku auki ja vettä täynnä.

    Onko vinkkiä / tietoa mitä sieltä on mennyt rikki ja mitä sille pitäisi tehdä?
    Auto on vuosimallia 2010
    Tuttu juttu. Umpion pohjalla on se rinkuloiden, vilkkujen ja ajovalojenkorkeudensäädön ohjausyksikkö joka on hajonnut kastuttuaan.

    Osa numero #1 : http://bmwfans.info/parts-catalog/F1...c_parts_bulbs/

    Vaihtaminen on viiden minuutin homma, onnistuu pyöränkotelossa olevan luukun kautta helposti.

    Moduleita kahta erilaista, halogeneille omansa ja xenoneille omansa.

    Orggisosa on kallis, muistaakseni hyvänmatkaa yli kolme sataa, mutta eBayn seitsemän kympin modulitkin ovat tiettävästi ajaneet asiansa. Huom: moduli saattaa vaatia ohjelmoinnin, riippuen auton optioista.

    Minulla pitäisi olla yksi ylimääräinen eBay moduli varastossa, jos kiinnostaa. Privalla tavoittaa.
    Nyt:
    BMW 530e (g30)
    BMW 335i (e90)
    BMW 323iC (e36)
    BMW 850i (e31)
    Golf GTE
    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

    Comment

    • VilleP
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2225
      • Vantaa

      #3
      Toki kannattaa alkuperäinen syy eli kastuminen ratkoa ensin. Umpion lasi halki?
      F11 530xd LCI
      S2 Avant

      Comment

      • bmw323it
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1827
        • N/A

        #4
        Originally posted by VilleP View Post
        Toki kannattaa alkuperäinen syy eli kastuminen ratkoa ensin. Umpion lasi halki?
        Alkuperäisessä viestissä sanottiin, että umpion takaa oli ollut luukku auki, mikä taitaa olla ikävän yleistä, terv. nimim. "kokemusta omaava"
        Nyt:
        BMW 530e (g30)
        BMW 335i (e90)
        BMW 323iC (e36)
        BMW 850i (e31)
        Golf GTE
        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

        Comment

        • VilleP
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2225
          • Vantaa

          #5
          Aivan, otettava silmä käteen.
          F11 530xd LCI
          S2 Avant

          Comment

          • Valoton
            Newbiemmer
            • Oct 2020
            • 4
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by VilleP View Post
            Aivan, otettava silmä käteen.
            Umpion lasi näyttää ehjältä, en ole edes kosteutta nähnyt siinä aikaisemmin, vian myötä sitä oli reilusti.

            bmw323it laitettu privaa..

            Comment

            • Valoton
              Newbiemmer
              • Oct 2020
              • 4
              • Jyväskylä

              #7
              Valot kunnossa

              Päivitys tähän episodiin:

              Kiitokset bmw323it avulla valot tuli kuntoon
              Homma ei "ihan" niin kalliiksi tullut, kun marmori arvioi, tarjous oli vähän yli 3 000 Eur, sisältäen 10% alennuksen osista..

              Valojen ohjainkortti vaihtui renkaanvaihdon yhteydessä.

              Tekisi mieli olla marmoriin yhteydessä, ei taida toisaalta ilkkuminen auttaa, mutta paistaa tuosta tarjouksesta pikkuisen ahneus, vai mitä mieltä olette?

              Comment

              • alspe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 3402
                • Tre

                #8
                Originally posted by Valoton View Post
                Päivitys tähän episodiin:

                Kiitokset bmw323it avulla valot tuli kuntoon
                Homma ei "ihan" niin kalliiksi tullut, kun marmori arvioi, tarjous oli vähän yli 3 000 Eur, sisältäen 10% alennuksen osista..

                Valojen ohjainkortti vaihtui renkaanvaihdon yhteydessä.

                Tekisi mieli olla marmoriin yhteydessä, ei taida toisaalta ilkkuminen auttaa, mutta paistaa tuosta tarjouksesta pikkuisen ahneus, vai mitä mieltä olette?
                Kuulostaa kyllä sikamaiselta yritykseltä uunottaa talven pimeyden alla olevaa asiakasta.
                G30 520d xDrive
                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 5018
                  • Paimio

                  #9
                  Originally posted by Valoton View Post
                  Homma ei "ihan" niin kalliiksi tullut, kun marmori arvioi, tarjous oli vähän yli 3 000 Eur, sisältäen 10% alennuksen osista..

                  Tekisi mieli olla marmoriin yhteydessä, ei taida toisaalta ilkkuminen auttaa, mutta paistaa tuosta tarjouksesta pikkuisen ahneus, vai mitä mieltä olette?
                  MITÄ HELVETTIÄ!?!? 3000€ valojen ohjainyksikön vaihdosta!??!

                  Jos tuo ei ole jo suoranaista kusetusta niin en tiedä mikä edes on!

                  Aivan järjetöntä.

                  EDIT:
                  boxi itsessään maksaa n. 40€
                  Last edited by TheRipper; 26-10-2020, 19:31.
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5425
                    • S:t Karins

                    #10
                    Ehkä se marmoritiski on kuitenkin ajatellut/ehdottanut koko umpion/moduulien uusintaa...
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 5018
                      • Paimio

                      #11
                      Originally posted by Tommix View Post
                      Ehkä se marmoritiski on kuitenkin ajatellut/ehdottanut koko umpion/moduulien uusintaa...
                      No aina vaan älyttömämmäksi menee...Mutta tuotahan se merkkiliikkeissä on.
                      Mahdollisimman paljon uutta kallista osaa että tuotto on maksimi. Ja mikä surullisinta 90% asiakkaista nuo menee läpi mukisematta vielä...
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • bmw323it
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1827
                        • N/A

                        #12
                        Originally posted by TheRipper View Post
                        MITÄ HELVETTIÄ!?!? 3000€ valojen ohjainyksikön vaihdosta!??!

                        Jos tuo ei ole jo suoranaista kusetusta niin en tiedä mikä edes on!

                        Aivan järjetöntä.

                        EDIT:
                        boxi itsessään maksaa n. 40€
                        https://www.ebay.de/itm/XENON-VORSCH...0AAOSwI3BdW7E0
                        Tarkennus, jos joku myöhemmin painii saman ongelman kanssa: linkkaamasi moduli ohjaa itse xenonin syttymistä. Umpioon veden vuotaminen yleensä rikkoo umpion pohjalla olevan modulin, osanumero 63117316217, joka ohjaa enkeleitä, vilkkuja, korkeudensäätöjä jne. Ei sekään eBayssä kallis ole, ~70€ postikuluineen :https://www.ebay.de/sch/i.html?_from...16217&_sacat=0

                        Merkkiliikkeessä kyseinen moduli maksaa vajaat 400€. Siihen asennus, minimilaskutus 1h ~135€ (todellisuudessa 10 min työ), ohjelmointi, pientarvikelisä ja mitä muuta ne nyt keksii, niin eiköhän loppulasku ole jossain 600-700€ pelkästä modulin vaihdosta. Tässä Laakkonen näki tilaisuuden vielä suurempaan rahastukseen ... jonka keskivertoautoilija maksaa, kun ei muuta vaihtoehtoa tiedä.
                        Nyt:
                        BMW 530e (g30)
                        BMW 335i (e90)
                        BMW 323iC (e36)
                        BMW 850i (e31)
                        Golf GTE
                        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                        Comment

                        • Valoton
                          Newbiemmer
                          • Oct 2020
                          • 4
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by Tommix View Post
                          Ehkä se marmoritiski on kuitenkin ajatellut/ehdottanut koko umpion/moduulien uusintaa...
                          Juuri näin.
                          Sekin mielestäni osoittaa jonkinmoista ammattitaidottomuutta, jollei tarkoitus ollut ilahduttaa asiakasta, että homma tulikin kuntoon kympeillä, ei tonneilla..

                          En tiedä mitä ajattelivat, mutta alla erittely korjaamon kustannusarviosta:

                          Valonheitin korjaus, työ 202.24
                          Vasen valonheitin, 1274,67
                          Control unit 448,76
                          Control device 463,60
                          Etuvilkku vasen 212,40
                          Asennussarja 231,32
                          Ohjelmointi 213,00
                          Käyttötarvikkeet 31,14

                          Comment

                          • TheRipper
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 5018
                            • Paimio

                            #14
                            Originally posted by bmw323it View Post
                            Tarkennus, jos joku myöhemmin painii saman ongelman kanssa: linkkaamasi moduli ohjaa itse xenonin syttymistä. Umpioon veden vuotaminen yleensä rikkoo umpion pohjalla olevan modulin, osanumero 63117316217, joka ohjaa enkeleitä, vilkkuja, korkeudensäätöjä jne. Ei sekään eBayssä kallis ole, ~70€ postikuluineen :https://www.ebay.de/sch/i.html?_from...16217&_sacat=0
                            Ahaa... Minä ymmärsin RealOEM:n sivuilta että tuo olisi vain LED valoisissa autoissa. Hyvä korjaus tähän. Kiitos.
                            F10 523iA 2010

                            Ex: E39 528iA 1997
                            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                            Ex: E65 745iA 2003
                            Ex: E46 318i 1998
                            Ex: E34 525iA 1989

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎