Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nykimistä maantinopeuksissa kiihdyttäessä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makebm5
    Bimmer Enthusiast
    • May 2009
    • 1259
    • Kainuu

    Nykimistä maantinopeuksissa kiihdyttäessä.

    N57X nykii kun lähtee kiihdyttämään 80km/h nopeudesta ja tällöin on 8 vaihde päällä ja kierrokset 1100rpm tuntumassa. Ihan pintakaasulla ei tee tuota mutta vähänkään nopeampi kaasun painallus sitten ettei vaihda alaspäin vaihdetta saa nykimisen aikaan. Muissa ajotilanteissa nykimistä ei esiinny. Tehtyä asiaa.
    -Egr tulpattu ja poistettu käytössä.
    -Uusi polttoainesuodatin.
    -Jakolaatikon öljyt vaihdettu ja olivat kirkaat.

    Vikakoodia ei tule vaikka toistaisi "vikaa" useita kertoja peräkkäin.
    Kaksi kertaa tullut vajaan pulen vuoden omistamisen aikana "charge air hose monitoring: Charge air hose dropped" ilmoitus mutta ei varmaan liity tähän.
    EDIT: Nykiminen luonteelta enemmän pehmeää kuin terävää.Nykimisen saa parhaiten esiin kun löysää kaasua ja painaa sitten uudelleen.
    Last edited by makebm5; 18-11-2020, 16:22.
    BMW i4 M50, BMW E89 35is
    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2230
    • Vantaa

    #2
    Jakolaatikko varmaan kannattaa sulkea pois ensin. Sulake tai liitin irti.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • makebm5
      Bimmer Enthusiast
      • May 2009
      • 1259
      • Kainuu

      #3
      Originally posted by VilleP View Post
      Jakolaatikko varmaan kannattaa sulkea pois ensin. Sulake tai liitin irti.
      Eikö ollut niin että jakolaatikko yleensä oireili reippaamissa kiihdytyksissä?
      Eli tuolla voit kiihdyttää vaikka 3 vaihteella kaasupohjassa niin ei oireile.
      BMW i4 M50, BMW E89 35is
      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

      Comment

      • VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2230
        • Vantaa

        #4
        Voi se osakaasullakin nyhtää kun loadia tarpeeksi.
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

        Comment

        • tuikku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1353

          #5
          .
          Vnt ahtimella saa ko ilmiön suht helposti aikaiseksi, jos se säätävä siivikko on liian kiinni koko ajan.
          Silloin ahtimen käytös muuttuu yliagressiiviseksi.
          Voisikko nykiminen olla kuitenkin syötön vähentämistä, kun järjestelmä sillä koettaa saada kuriin liian nopeaan nousuun pyrkivää ahtopainetta suhteessa pyydettyyn arvoon.

          Eli tarkoitan tässä nyt sitä ensimmäisenä heräävää pientä vnt-ahdinta.
          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

          Comment

          • Jarkkojä
            Newbiemmer
            • Sep 2012
            • 8
            • Pori

            #6
            Täällä oli samat oireet, varsinkin lämpimänä nypytti maantienopeuksilla. Jakolaatikko remontilla tuli kuntoon, joten kannattaa poissulkea se ensin. Mitään vikakoodeja ei tullut.

            Comment

            • makebm5
              Bimmer Enthusiast
              • May 2009
              • 1259
              • Kainuu

              #7
              Originally posted by tuikku View Post
              .
              Vnt ahtimella saa ko ilmiön suht helposti aikaiseksi, jos se säätävä siivikko on liian kiinni koko ajan.
              Silloin ahtimen käytös muuttuu yliagressiiviseksi.
              Voisikko nykiminen olla kuitenkin syötön vähentämistä, kun järjestelmä sillä koettaa saada kuriin liian nopeaan nousuun pyrkivää ahtopainetta suhteessa pyydettyyn arvoon.

              Eli tarkoitan tässä nyt sitä ensimmäisenä heräävää pientä vnt-ahdinta.
              Oliko se ylempi ahdin joka toimi pikku kierroksilla vai se alempi VNT?
              BMW i4 M50, BMW E89 35is
              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

              Comment

              • tuikku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1353

                #8
                .
                Ylempi taisi olla.
                Se on helppo todeta, kun laittaa virran päälle, niin juuri se oikea aktivoituu.
                CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎