Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 525 (2012), savua moottorin takaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Finraven
    Newbiemmer
    • Dec 2020
    • 4
    • Pälkäne

    F11 525 (2012), savua moottorin takaa

    Etsiessämme autoa, koeajoimme erään yksilön joka ajelun lopussa alkoi haista, ja kun pysähdyimme jäi flekti päälle ja moottorin takaa tuli kohtuullisesti savua. Myyjä selitteli tuota vaikka millä, mutta jätimme auton liikkeeseen.


    Ostamaamme autoa yritimme koeajaa samaan tapaan, eikä tuota savuamista ilmennyt, joten ostimme sen. Viime aikoina muutaman kerran ajon aikana on tullut hienoista hajua matkustamoon. Eilen lyhyemmän ajon jälkeen jäi flekti puhaltamaan, ja kun pellin alle kurkattiin niin savuahan siellältäkin tuli.


    Kun näiden tekniikka on itselle vielä tuntematonta niin mitä siellä moottorin takana sijaitsee? Webasto, huohotinputki, EGR tulevat mieleen usein mainittuina ongelmakohtina, mutta sijaitseeko noista joku ko. paikassa. Savun lähde vaikuttaa olevan hieman kartturin puolella, siellä moottorin takana.


    Missä määrin tuosta pitäisi huolestua?
  • Shatter
    BTCF Member
    • Mar 2013
    • 926
    • Oulu

    #2
    Voisi viitata DPF:n regenerointiin, käy normaalia kuumempana polton aikana jolloin hajua saattaa tulla sisätiloihinkin varsinkin paikallaan ollessa. DPF pönttö sijaitsee juurikin koneen takana vänkärin puolella.
    Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

    E91 330dA xDrive M-Sport '09
    VW Golf mk4 1.6 '03
    Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
    MB W108 250S '67 x2

    Comment

    • juha_s
      Alueaktiivi
      • May 2008
      • 447
      • Lappeenranta

      #3
      Dpf poltto ja jos vielä niinkin sopivasti sattuu että venttiilikopantiiviste vuotaa niin tiputtaa juuri dpf:n päälle.
      F11 535d xDrive M-Sport -13

      Comment

      • Kesäromu
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2011
        • 228
        • Espoo

        #4
        Originally posted by Finraven View Post
        Etsiessämme autoa, koeajoimme erään yksilön joka ajelun lopussa alkoi haista, ja kun pysähdyimme jäi flekti päälle ja moottorin takaa tuli kohtuullisesti savua. Myyjä selitteli tuota vaikka millä, mutta jätimme auton liikkeeseen.


        Ostamaamme autoa yritimme koeajaa samaan tapaan, eikä tuota savuamista ilmennyt, joten ostimme sen. Viime aikoina muutaman kerran ajon aikana on tullut hienoista hajua matkustamoon. Eilen lyhyemmän ajon jälkeen jäi flekti puhaltamaan, ja kun pellin alle kurkattiin niin savuahan siellältäkin tuli.


        Kun näiden tekniikka on itselle vielä tuntematonta niin mitä siellä moottorin takana sijaitsee? Webasto, huohotinputki, EGR tulevat mieleen usein mainittuina ongelmakohtina, mutta sijaitseeko noista joku ko. paikassa. Savun lähde vaikuttaa olevan hieman kartturin puolella, siellä moottorin takana.


        Missä määrin tuosta pitäisi huolestua?
        Itellä sama juttu oli, pari viikkoa sitten tuli kuntoon eli vuotava venttiilikopan tiiviste.
        Tiputti silloin tällöin öljyä pakoputken päälle josta käry kabiiniin. Tuolla iällä alkaa olemaan jo näköjään tiivisteet hieman korppuina...
        Last edited by Kesäromu; 02-12-2020, 11:56.
        F10 -11
        E21 315 -83

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7527
          • Jyväshyvä

          #5
          Tai sitten autossa on webasto...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎