Ollisi tarkoitus käydä eräs keissi läpi ja katsoa miten tälläiseen koneeseen on tehty softa. Onko jollain käytössä Bitedit tai joku muu softa millä karttojen sijainnit saisi helposti selville ja olisi halukas jeesaamaan? Mulla on siis alkuperäinen ja muokattu softa olemassa mutta en jaksaisi alkaa käymään karttoja läpi yksitellen että mitä on muokattu ja sitten sen perusteella hakemaan että mikä kartta on kyseessä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
EDC17CP45 N47/N57 dde:n softa
Collapse
X
-
Originally posted by fraatti View PostNo perkele. Meinaat että tuo kartta on määritelty väärään paikkaan tms?
Mitä enemmän tätä pöyhii niin sitä vähemmän ihmetyttää että miksi moni asia tehdään helpoimman kautta. Varsinkin kun noita softaversioita on miljoona. Toki onhan venläiset Bitbox ja Bitedit sellaisia millä pääsee pienellä panostuksella kiinni näpläämään omaa autoaan. Ja sieltä onnistuu virtuaalinen luku sekä karttojen sijainnit automaattisesti. Toki tuostakin huvista joutuu varmaan maksamaan jotain. No se nyt ei ole tässä ajatuksena kuitenkaan itsellä.
Bypass karttojen väännörajoituksia ihmettelin ja ajattelin että onko karttojen nimet väärinpäin. Muuta en keksi miksi kun bypass kiinni (jolloin kaikki ilma menee pikkuturbon kautta) väännönrajoitus alkaa tuosta 3500rpm paikkeilta.
Biteditiä ei ole tullut kokeiltua, kuinka hyvin venäläiset ovat eri asioita merkanneet. Tai mistä tieto ylipäätänsä on lähtöisin. Koko sovelluksen toimintaperjaateetta miettiessä, en ihmettelisi että he ottavat talteen jokaisen ohjelman mikä autoon upotetaan softaa käyttäen.
Bypassin osalta olet mielestäni aivan jäljillä. Kyseessä on kylmäpuolen kytkin, suljetaanko pienempi turbo pois.G30 540i
F32 435d
Comment
-
-
Originally posted by Jacques View PostKartat joita ihmettelit, ovat mahdollisesti ihan oikealla paikalla mutta koko väärin määritelty. Se selviää hexdumpista katsomalla.
Biteditiä ei ole tullut kokeiltua, kuinka hyvin venäläiset ovat eri asioita merkanneet. Tai mistä tieto ylipäätänsä on lähtöisin. Koko sovelluksen toimintaperjaateetta miettiessä, en ihmettelisi että he ottavat talteen jokaisen ohjelman mikä autoon upotetaan softaa käyttäen.
Bypassin osalta olet mielestäni aivan jäljillä. Kyseessä on kylmäpuolen kytkin, suljetaanko pienempi turbo pois.
Karttojen koko on määritelty jo tuossa ohjelmakuvauksessa. Jos koko on liian suuri todelliseen nähden niin akseleiksi taitaa tulla mitä sattuu. Liian pieni taas taas riippuisi vähän miten se olisi määritelty.
Tässä esimerkki
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostTässä näkyy pari kaaviota miten tuo vääntötieto pyörii tuolla softassa
Kiinoistasi käydä kurkkaamassa missä vääntöä rajoitetaan kylmällä moottorilla. Osaako joku vinkata oikeaan suuntaan?
Originally posted by Jacques View PostNähdään selvästi ettei vääntötiedolla mitään tehdä.
Comment
-
-
Originally posted by Motorbit View PostKatso EngPrt_facCTCor_CUR (EngPrt_PrtLimMech). Moottorivääntömaksimia korjataan jäähdytysnesteen lämpötilan perusteella. Kylmällä moottorilla luonollisesti vääntöä rajoitetaan.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostSe olikin jo tuossa mutta näyttää 1.0 joten tuossa se ei tee syystä tai toisesta mitään. :think
Oletko varma että se bin/hex + karttapaketti on jostain ihan oikeasta tuotantosarjan autosta, eikä ns. vor-series tai tuotekehitys hex dump? Suurin osa netissä pyörivistä ns. "damoksista" on ihan jotain muuta kuin oikeita. Siksi esim. karttojen koko saattaa poiketa, yms.
EDIT:
Olitkin laittanut MEGA linkin alkuun, löysin käyttämäsi ohjelman. Se ei ole sarjatuotannosta vaan tuotekehityksen aikainen "draft".
Tämän asian suhteen ei merkitystä, tuotantoversion ohjelmassa kyseinen kartta on ihan samalla tavalla 1.000, 1.000, 1.000, 1.000 jne. eli ei rajoita sillä moottorivääntöä.
Comment
-
Comment