Bmw m550d 2013 Pukkaa vikakoodia ahtoilman korkeasta lämpötilasta ja jäähdytyspumpumpun kierrokset korkeat. Mikähän ois pumpun varaosanumero ja mistä löytys.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw m550d ahtoilman korkea lämpötila
Collapse
X
-
Last edited by pyyn0; 07-01-2021, 23:36.-BMW F11 530xd -12
-BMW E60 530dA -04
-BMW E23 735iA -85
Ex
-BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
-BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
-BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
-BMW E39 528i 96
-
-
Myös Profiteile ja QP24 sekä Motointegrator myyvät sopivasti 13x€ + rahti.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Tälle aamulle tuli vikakoodi 2ACA00 additional coolant pump plausibility devitation of setpoint actual pump speed too high. Koodi tuli kylmästä lähtiessä. Mietin että voisko liittyä letkulämmittimeen.
Tämä tosin seiska mutta tekniikkahan on sama kuin 550.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostTälle aamulle tuli vikakoodi 2ACA00 additional coolant pump plausibility devitation of setpoint actual pump speed too high. Koodi tuli kylmästä lähtiessä. Mietin että voisko liittyä letkulämmittimeen.
Tämä tosin seiska mutta tekniikkahan on sama kuin 550.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostTuskimpa, tuo koodihan viittaa siihen että pyydetty ja toteutunut nopeus on eronnut toisistaan liiaksi. Tämä voi ehkä kyllä johtua pelkästään alhaisesta lämpötilasta. Nesteiden viskositeetti muuttuu kun ne jäähtyvät ja pumpattavuus heikkenee. Ja liian laihojen nesteiden pumpattavuus menee aikas paljonkin heikompaan suuntaan....
https://bmwfault.codes/XMLDiagView?d...gANgAyADAANAA=BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostKorjataan sen verran ettei liittynyt kylmäkäynnistykseen vaan ajossa oli tullut kun kilometrejä katsoin milloin ilmentynyt.
Ja kun kyseessä on matalalämpöpuoli jäähdytysjärjestelmästä niin tuo voi sinällään olla eri lämpötilassa kun tuo itse moottorin puoli.
Kuvassa "bleeding line" on tuo ahtimien/vläijäähyjen välinen yhdysputki. Tuossa näyttää lukevan että sen varrella on shut-off valve joka tukkii tuon reitin lämpenemisen ajaksi joten moottori ja tuo puoli ovat "omiaan" niin kauan kunnes joku lämpötila x on saavutettu. Näin ainakin minä tuon tulkitsen. Siitä en sitten tiedä kauanko menee jotta tuo venttiili avataan lämpötilat lähenevät toisiaan. Tai että kauanko menee että matalalämpöpuolen kiertovesipumppu käynnistetään? Taitaa kylläkin pyöriä aina kun moottorikin on käynnissä...
Tuossa vielä ilmausohjeet jos joku joutuu vaihtamaan tuon pumpun.
Last edited by fraatti; 15-01-2021, 18:57.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Comment