Announcement

Collapse
No announcement yet.

Increased battery discharge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkusM
    Bimmer Rookie
    • May 2020
    • 32
    • Tampere

    Increased battery discharge

    Autosta oli päässyt akku hiipumaan ja löin käyntiin sitten ylläpitolaturilla virtaa ja käyntiin. Käyntiin lähtö oli melko tiukassa. Noh, akku ei pitänyt enää virtaa joten kävin akkuliikkeessä vaihtamassa 7v vanhan orggisakun uuteen(akku koodattiin akkuliikkeen toimesta), kuitenkaan tämä ei auttanut vaan auto varoittaa "increased battery discharge" ja akku ottaa virtaa vastaan mielestäni kehnosti.

    Nyt auto haluaa sitten säästää virtaa sammuttamalla ilmastoinnin ja puhallin toimii vain kun sen kytkee puhaltamaan tuulilasille, muutoin ei anna paljoakaan lämmintä ilmaa.

    Istalla katsottu koodit alla:

    Click image for larger version

Name:	20210115_232703.jpg
Views:	1
Size:	48.0 KB
ID:	4857433

    Lisäksi ista antaa vian korjausehdotukseksi:

    Click image for larger version

Name:	20210115_233404.jpg
Views:	1
Size:	291.2 KB
ID:	4857434

    ajettu 200km maantieajossa akun vaihdon jälkeen
    - lataisjännite autossa on 14,7v
    - auto sulateltu tallissa
    - auto ottaa virtaa vastaan heikosti. Bimmerlink näyttää varauksen maksimiksi oikeastaan noin 50% eikä suostu lataamaan akkua paljoa sen yli.

    Bimmercode antoi myös:

    Click image for larger version

Name:	20210115_233713.jpg
Views:	1
Size:	50.9 KB
ID:	4857435

    - puhallin tuntuu "humppaavan" edestakasin
    - onko puhaltimella olemassa sulaketta niin tietäisi purkaako se varausta sieltä?
    - muita hyviä ideoita?
    Last edited by MarkusM; 16-01-2021, 07:04.
    BMW 530 F10 -13, m-sport
  • MarkusM
    Bimmer Rookie
    • May 2020
    • 32
    • Tampere

    #2
    Vian etsintä jatkuu.. akun irti ollessa ensin tuli 2,5A vuotoa ja sen jälkeen nousi lisää.

    Sulakkeita käyty läpi, mutta vian aiheuttajaa ei ole vielä löytynyt..
    BMW 530 F10 -13, m-sport

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6749
      • PK-seutu

      #3
      Jos sinulla ISTA on käytössä, niin katsoitko että akkuliikkeen uuden akun rekisteröinti on onnistunut?
      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

      Comment

      • MarkusM
        Bimmer Rookie
        • May 2020
        • 32
        • Tampere

        #4
        Originally posted by pyroz View Post
        Jos sinulla ISTA on käytössä, niin katsoitko että akkuliikkeen uuden akun rekisteröinti on onnistunut?
        Tämäpä tässä taisi olla vikana. Akku kyllä näytti että se on rekisteröity ja vaihdettu, mutta kun akun käytti irti ja auto nollautuu niin akkukin alkoi ottamaan varausta sisään, samalla pyyhkiytyi tuo akkuliikkeen tekemä rekisteröinti.

        Kummallista kyllä että tämä tosiaan vaikutti aiheuttavan vian niin että akku ei edes latautunut kuin 50% saakka. Nyt autossa lyhyen ajon jälkeen 84% . Pitää vähän aikaa tutkia alkaako uusimaan vikaa vai löytyikö näin helpolla..
        BMW 530 F10 -13, m-sport

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6749
          • PK-seutu

          #5
          Originally posted by MarkusM View Post
          Tämäpä tässä taisi olla vikana. Akku kyllä näytti että se on rekisteröity ja vaihdettu, mutta kun akun käytti irti ja auto nollautuu niin akkukin alkoi ottamaan varausta sisään, samalla pyyhkiytyi tuo akkuliikkeen tekemä rekisteröinti.

          Kummallista kyllä että tämä tosiaan vaikutti aiheuttavan vian niin että akku ei edes latautunut kuin 50% saakka. Nyt autossa lyhyen ajon jälkeen 84% . Pitää vähän aikaa tutkia alkaako uusimaan vikaa vai löytyikö näin helpolla..
          Akun irroittaminen ei pyyhi sitä tietoa. Mitäköhän siellä akkuliikkeessa nyt oikein on tehty. Istalla kun menet tutkimaan akun tietoja niin näet sieltä, että monesko akku autossa on kiinni elämänsä aikana ja millä kilometreillä vaihdettu viimeksi.
          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

          Comment

          • MarkusM
            Bimmer Rookie
            • May 2020
            • 32
            • Tampere

            #6
            Originally posted by pyroz View Post
            Akun irroittaminen ei pyyhi sitä tietoa. Mitäköhän siellä akkuliikkeessa nyt oikein on tehty. Istalla kun menet tutkimaan akun tietoja niin näet sieltä, että monesko akku autossa on kiinni elämänsä aikana ja millä kilometreillä vaihdettu viimeksi.
            No Tämäpä onkin mielenkiintoista. Ista sanoo nyt että akku vaihdettu vain yhden kerran eli juuri kun tuo akku on käytetty irti minun toimestani. Kilometrit täsmäävät tähän.

            Tätä ennen oli bmw:n alkuperäinen akku eikä ole vaihdettu istan mukaan tätä ennen. Liekkö joku bitti kääntynyt ihan kunnolla poikittain akkuliikkeessä. :think
            BMW 530 F10 -13, m-sport

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6749
              • PK-seutu

              #7
              Originally posted by MarkusM View Post
              No Tämäpä onkin mielenkiintoista. Ista sanoo nyt että akku vaihdettu vain yhden kerran eli juuri kun tuo akku on käytetty irti minun toimestani. Kilometrit täsmäävät tähän.

              Tätä ennen oli bmw:n alkuperäinen akku eikä ole vaihdettu istan mukaan tätä ennen. Liekkö joku bitti kääntynyt ihan kunnolla poikittain akkuliikkeessä. :think
              Huom. Tuo ISTAn kertoma akun vaihtumisen hetki ei suinkaan tarkoita sitä, että akku on ollut irti ja toinen kytketty. Se kertoo vain sen, milloin sinne on koodattu akku vaihdetuksi. Kaapelien irrottaminen tai vaikka akun vaihtuminen ei tuota tietoa sieltä miksikään muuta.
              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎