535d f11 vikailmoitukset

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stake
    Newbiemmer
    • Nov 2012
    • 27
    • Loviisa

    #1

    535d f11 vikailmoitukset

    Taas onnistui äffäläinen yllättämään vähemmän iloisesti kun käynnistyksen jälkeen alkoi näyttöön ilmestyä erilaisia vikailmoituksia: brake system, parking brake, drive train, suspension, steering, gearbox, suspension, pedestrian yms.

    Ensi järkytyksestä selvittyäni rohkaisin mieleni ja lähdin varovasti liikkeelle. Auto tuntui kulkevan normaalisti, mutta sähköpuoli oli melko sekaisin. Nopeus- eikä matkamittari toimineet, polttoainemittarin neula heilui aika herkästi mutkissa ja kojetaulu oli kuin joulukuusi. Varoitusvaloja paloi jos jonkun näköisiä.

    N.puolen tunnin jälkeen ajoin auton parkkiin ja laitoin Carlyn kiinni. Vikakoodeja löytyi ”vain” 155kpl. Kuittasin kaikki pois ja sammutin auton. Kun käynnistin auton uudelleen, sama ralli jatkui ja taas on kojetaulu valoja täynnä. Tätä ennen auto on toiminut ihan normaalisti, mutta herjannut aika ajoin akun varausta. Akku on uusittu alku talvesta.

    Mistähän tätä kannattaisi alkaa tutkia? Voiko alhainen varaustaso starttihetkellä saada aikaan tällaista?
  • majgul
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 890
    • Oulu

    #2
    Originally posted by Stake View Post
    Taas onnistui äffäläinen yllättämään vähemmän iloisesti kun käynnistyksen jälkeen alkoi näyttöön ilmestyä erilaisia vikailmoituksia: brake system, parking brake, drive train, suspension, steering, gearbox, suspension, pedestrian yms.

    Ensi järkytyksestä selvittyäni rohkaisin mieleni ja lähdin varovasti liikkeelle. Auto tuntui kulkevan normaalisti, mutta sähköpuoli oli melko sekaisin. Nopeus- eikä matkamittari toimineet, polttoainemittarin neula heilui aika herkästi mutkissa ja kojetaulu oli kuin joulukuusi. Varoitusvaloja paloi jos jonkun näköisiä.

    N.puolen tunnin jälkeen ajoin auton parkkiin ja laitoin Carlyn kiinni. Vikakoodeja löytyi ”vain” 155kpl. Kuittasin kaikki pois ja sammutin auton. Kun käynnistin auton uudelleen, sama ralli jatkui ja taas on kojetaulu valoja täynnä. Tätä ennen auto on toiminut ihan normaalisti, mutta herjannut aika ajoin akun varausta. Akku on uusittu alku talvesta.

    Mistähän tätä kannattaisi alkaa tutkia? Voiko alhainen varaustaso starttihetkellä saada aikaan tällaista?
    Tuota se alhainen akun varaus saa aikaiseksi.

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4657
      • Tampere

      #3
      Originally posted by Stake View Post
      Taas onnistui äffäläinen yllättämään vähemmän iloisesti kun käynnistyksen jälkeen alkoi näyttöön ilmestyä erilaisia vikailmoituksia: brake system, parking brake, drive train, suspension, steering, gearbox, suspension, pedestrian yms.

      Ensi järkytyksestä selvittyäni rohkaisin mieleni ja lähdin varovasti liikkeelle. Auto tuntui kulkevan normaalisti, mutta sähköpuoli oli melko sekaisin. Nopeus- eikä matkamittari toimineet, polttoainemittarin neula heilui aika herkästi mutkissa ja kojetaulu oli kuin joulukuusi. Varoitusvaloja paloi jos jonkun näköisiä.

      N.puolen tunnin jälkeen ajoin auton parkkiin ja laitoin Carlyn kiinni. Vikakoodeja löytyi ”vain” 155kpl. Kuittasin kaikki pois ja sammutin auton. Kun käynnistin auton uudelleen, sama ralli jatkui ja taas on kojetaulu valoja täynnä. Tätä ennen auto on toiminut ihan normaalisti, mutta herjannut aika ajoin akun varausta. Akku on uusittu alku talvesta.

      Mistähän tätä kannattaisi alkaa tutkia? Voiko alhainen varaustaso starttihetkellä saada aikaan tällaista?
      Maajohdot tsekkaisin(myös koneehuoneesta löytyvät maadoituspisteet) ja miksei akun navatkin. Samoin virtakaapelin takakontista keulille.
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • M-ERiMiEs
        BTCF Member
        • Jun 2013
        • 212
        • Porvoo

        #4
        Jos sulla on comfort access niin kato sulake numero 2 hanskalokeron takaa ja irrota toimimattomasta ulkokahvasta johdot.
        F11 LCI 535i M-Sport
        Voorti -12

        Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

        Comment

        • Stake
          Newbiemmer
          • Nov 2012
          • 27
          • Loviisa

          #5
          Originally posted by M-ERiMiEs View Post
          Jos sulla on comfort access niin kato sulake numero 2 hanskalokeron takaa ja irrota toimimattomasta ulkokahvasta johdot.
          Juu, comfort-kahvat on ja kaikista toiminto sökö. Uudet kahvat odottelee asennusta.

          Comment

          • M-ERiMiEs
            BTCF Member
            • Jun 2013
            • 212
            • Porvoo

            #6
            Originally posted by Stake View Post
            Juu, comfort-kahvat on ja kaikista toiminto sökö. Uudet kahvat odottelee asennusta.
            Sittenpä ne kannattaa suoraan vaihtaa koska sen kahvan joutuu joka tapauksessa irrottamaan. Näillä kuvauksilla vahva epäilys niiden polttaneen tuon sulakkeen jonka takana on myös dsc joka pimenee samassa.
            F11 LCI 535i M-Sport
            Voorti -12

            Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

            Comment

            • Spere
              Bimmer Rookie
              • Jun 2018
              • 79
              • Finland

              #7
              Kuulostaa melko selvästä ca-kahvan vialta. Sulake palanut ja viallinen kahva voi aiheuttaa akun purkautumista.

              Comment

              • Stake
                Newbiemmer
                • Nov 2012
                • 27
                • Loviisa

                #8
                Tänään iltapuhteina vaihtelin kahvat sekä tarkastin sulakkeen, joka oli palanut ja vaihdoin myös sen. Käsivarressa olisi saanut olla pari ylimääräistä niveltä, sen verran mukavassa paikassa oli sulake.

                Testaus ja sama vika edelleen. Tarkastin sulakkeen uudelleen ja se oli taas palanut. Kahvat, jotka vaihdoin, ovat purkaamolta ns. takuukahvat joten en välttämättä epäile niiden olevan enää syyllinen.
                Mitähän seuraavaksi alettaisiin tutkia? :think

                Comment

                • majgul
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 890
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Stake View Post
                  Tänään iltapuhteina vaihtelin kahvat sekä tarkastin sulakkeen, joka oli palanut ja vaihdoin myös sen. Käsivarressa olisi saanut olla pari ylimääräistä niveltä, sen verran mukavassa paikassa oli sulake.

                  Testaus ja sama vika edelleen. Tarkastin sulakkeen uudelleen ja se oli taas palanut. Kahvat, jotka vaihdoin, ovat purkaamolta ns. takuukahvat joten en välttämättä epäile niiden olevan enää syyllinen.
                  Mitähän seuraavaksi alettaisiin tutkia? :think
                  Kokeileppa että et laita comfort access piuhaa kiinni. Jos sulake ei pala nii käy yksitellen läpi ne kahvat.

                  Comment

                  • M-ERiMiEs
                    BTCF Member
                    • Jun 2013
                    • 212
                    • Porvoo

                    #10
                    Originally posted by Stake View Post
                    Tänään iltapuhteina vaihtelin kahvat sekä tarkastin sulakkeen, joka oli palanut ja vaihdoin myös sen. Käsivarressa olisi saanut olla pari ylimääräistä niveltä, sen verran mukavassa paikassa oli sulake.

                    Testaus ja sama vika edelleen. Tarkastin sulakkeen uudelleen ja se oli taas palanut. Kahvat, jotka vaihdoin, ovat purkaamolta ns. takuukahvat joten en välttämättä epäile niiden olevan enää syyllinen.
                    Mitähän seuraavaksi alettaisiin tutkia? :think
                    Kyllä epäilisin kans niitä kahvoja. Sen sulakkeen takana on toki lisäksi kontin handsfree-avaus jos sulla semmonen sattuu olemaan. Ja tietenkin tuo DSC mikä sieltä noi kaikki vikakoodit tekee.
                    F11 LCI 535i M-Sport
                    Voorti -12

                    Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

                    Comment

                    • Stake
                      Newbiemmer
                      • Nov 2012
                      • 27
                      • Loviisa

                      #11
                      Originally posted by majgul View Post
                      Kokeileppa että et laita comfort access piuhaa kiinni. Jos sulake ei pala nii käy yksitellen läpi ne kahvat.
                      Irrottelin kahvat, vaihdoin sulakeen ja kas, ehjäksi jäi. Tämän jälkeen laitoin auton käyntiin ja laittelin kahvat yksi kerrallaan liittimien päihin kiinni, eikä sulake palanut vieläkään. Kahvat lopullisesti paikoilleen, vikakoodit pois, auto sammuksiin ja testaus. Kaikissa ovissa toimii ca ja sulakekin pysyy ehjänä

                      Tiedä sitten, olisiko ensimmäisellä sulakkeenvaihdolla ollut joku kytkentäpiikki tai vast. joka rikkoi uuden sulakkeen tai sitten viallinen sulake? Nyt ainakin vaikuttaa toimivan...

                      Comment

                      • M-ERiMiEs
                        BTCF Member
                        • Jun 2013
                        • 212
                        • Porvoo

                        #12
                        Originally posted by Stake View Post
                        Irrottelin kahvat, vaihdoin sulakeen ja kas, ehjäksi jäi. Tämän jälkeen laitoin auton käyntiin ja laittelin kahvat yksi kerrallaan liittimien päihin kiinni, eikä sulake palanut vieläkään. Kahvat lopullisesti paikoilleen, vikakoodit pois, auto sammuksiin ja testaus. Kaikissa ovissa toimii ca ja sulakekin pysyy ehjänä

                        Tiedä sitten, olisiko ensimmäisellä sulakkeenvaihdolla ollut joku kytkentäpiikki tai vast. joka rikkoi uuden sulakkeen tai sitten viallinen sulake? Nyt ainakin vaikuttaa toimivan...
                        Lukase vielä vikakoodit ettei siellä ole jostain kahvasta koodeja. Muutamia on nähny missä auto on toiminu hetken sulakkeella vaikkei niille ole tehty mitään. Lie kuivunut tai jotain mutta...
                        F11 LCI 535i M-Sport
                        Voorti -12

                        Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

                        Comment

                        • Stake
                          Newbiemmer
                          • Nov 2012
                          • 27
                          • Loviisa

                          #13
                          Originally posted by M-ERiMiEs View Post
                          Lukase vielä vikakoodit ettei siellä ole jostain kahvasta koodeja. Muutamia on nähny missä auto on toiminu hetken sulakkeella vaikkei niille ole tehty mitään. Lie kuivunut tai jotain mutta...
                          Juu, täytyypä vielä vilkaista

                          Comment

                          Working...
                          X