Taas onnistui äffäläinen yllättämään vähemmän iloisesti kun käynnistyksen jälkeen alkoi näyttöön ilmestyä erilaisia vikailmoituksia: brake system, parking brake, drive train, suspension, steering, gearbox, suspension, pedestrian yms.
Ensi järkytyksestä selvittyäni rohkaisin mieleni ja lähdin varovasti liikkeelle. Auto tuntui kulkevan normaalisti, mutta sähköpuoli oli melko sekaisin. Nopeus- eikä matkamittari toimineet, polttoainemittarin neula heilui aika herkästi mutkissa ja kojetaulu oli kuin joulukuusi. Varoitusvaloja paloi jos jonkun näköisiä.
N.puolen tunnin jälkeen ajoin auton parkkiin ja laitoin Carlyn kiinni. Vikakoodeja löytyi ”vain” 155kpl. Kuittasin kaikki pois ja sammutin auton. Kun käynnistin auton uudelleen, sama ralli jatkui ja taas on kojetaulu valoja täynnä. Tätä ennen auto on toiminut ihan normaalisti, mutta herjannut aika ajoin akun varausta. Akku on uusittu alku talvesta.
Mistähän tätä kannattaisi alkaa tutkia? Voiko alhainen varaustaso starttihetkellä saada aikaan tällaista?
Ensi järkytyksestä selvittyäni rohkaisin mieleni ja lähdin varovasti liikkeelle. Auto tuntui kulkevan normaalisti, mutta sähköpuoli oli melko sekaisin. Nopeus- eikä matkamittari toimineet, polttoainemittarin neula heilui aika herkästi mutkissa ja kojetaulu oli kuin joulukuusi. Varoitusvaloja paloi jos jonkun näköisiä.
N.puolen tunnin jälkeen ajoin auton parkkiin ja laitoin Carlyn kiinni. Vikakoodeja löytyi ”vain” 155kpl. Kuittasin kaikki pois ja sammutin auton. Kun käynnistin auton uudelleen, sama ralli jatkui ja taas on kojetaulu valoja täynnä. Tätä ennen auto on toiminut ihan normaalisti, mutta herjannut aika ajoin akun varausta. Akku on uusittu alku talvesta.
Mistähän tätä kannattaisi alkaa tutkia? Voiko alhainen varaustaso starttihetkellä saada aikaan tällaista?
Comment