Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia N63 moottorista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    #46
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Tänään soittelin tuosta 550i:stä mitä ihmettelin ja myyjä muisteli että ois vasta korjattua moottoria, mutta ei ollut aivan varma mitä siihen on tehty. Huomenna toivottavasti saan lisätietoa.
    Harrasteautoksi ilmeisesti hankkimassa :think
    Omalla lyhyellä oppimäärällä en koskisi bmw v8 moottoreihin ollenkaan jatkossa. Tuntuu että näihin on suunnittelupöydällä kerätty kaikki mahdolliset virheet. Kyllä bmw vahva osaaminen on noissa I6 moottoreissa niin bensa kuin diesel versioina, nelos ja kasikoneet on mennyt aika vihkoon.

    Comment

    • makebm5
      Bimmer Enthusiast
      • May 2009
      • 1264
      • Kainuu

      #47
      Originally posted by BMW525Xda View Post
      Harrasteautoksi ilmeisesti hankkimassa :think
      Omalla lyhyellä oppimäärällä en koskisi bmw v8 moottoreihin ollenkaan jatkossa. Tuntuu että näihin on suunnittelupöydällä kerätty kaikki mahdolliset virheet. Kyllä bmw vahva osaaminen on noissa I6 moottoreissa niin bensa kuin diesel versioina, nelos ja kasikoneet on mennyt aika vihkoon.
      Itsekkin tutkiskelin asiaa niin N63TU koneisen uskallisin ostaa. Sen verran on muutoksia vanhempaan versioon tullut josta huono maine kumpuaa pääasiassa.
      Last edited by makebm5; 22-06-2021, 09:01.
      BMW i5 M60, BMW E89 35is
      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7453
        • Oulu

        #48
        Originally posted by BMW525Xda View Post
        Harrasteautoksi ilmeisesti hankkimassa :think
        Ei oo varaa harrasteautoihin, mutta haluan nyt selvittää mikä toi on kun ei ole kaupaksi mennyt. Vähän kuitenkin siistikuntoisia 1-omisteisia F10 550i:tä ylipäätään tarjolla näillä nurkilla, tuosta luulis saavan historian luotettavasti selville kun on samasta liikkeestä uutena myyty.

        Originally posted by BMW525Xda View Post
        Omalla lyhyellä oppimäärällä en koskisi bmw v8 moottoreihin ollenkaan jatkossa.
        Tämä pysyy kyllä mielessä.
        Last edited by Petri.Kekkonen; 22-06-2021, 09:25.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • Anzafin
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 3747
          • Kajaani

          #49
          Originally posted by BMW525Xda View Post
          Harrasteautoksi ilmeisesti hankkimassa :think
          Omalla lyhyellä oppimäärällä en koskisi bmw v8 moottoreihin ollenkaan jatkossa. Tuntuu että näihin on suunnittelupöydällä kerätty kaikki mahdolliset virheet. Kyllä bmw vahva osaaminen on noissa I6 moottoreissa niin bensa kuin diesel versioina, nelos ja kasikoneet on mennyt aika vihkoon.
          Näin minäkin ajattelin aikanaan, mutta en nyt sanoisi että nelos- ja kutoskoneiset bensat ja dieselit olis kovinkaan ongelmattomia viime aikoina olleet. Yhtä romuja kaikki.

          - Antti -

          Comment

          • *makke*
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 884
            • Klaukkala

            #50
            Originally posted by BMW525Xda View Post
            Harrasteautoksi ilmeisesti hankkimassa :think
            Omalla lyhyellä oppimäärällä en koskisi bmw v8 moottoreihin ollenkaan jatkossa. Tuntuu että näihin on suunnittelupöydällä kerätty kaikki mahdolliset virheet. Kyllä bmw vahva osaaminen on noissa I6 moottoreissa niin bensa kuin diesel versioina, nelos ja kasikoneet on mennyt aika vihkoon.
            S62 kesti 20v avaamatta, kai tuota voi ihan kelvolliseksi kehua.

            Comment

            • zakspeed
              BTCF Member
              • Nov 2003
              • 2000
              • Tampere/kainuu

              #51
              Originally posted by Anzafin View Post
              Näin minäkin ajattelin aikanaan, mutta en nyt sanoisi että nelos- ja kutoskoneiset bensat ja dieselit olis kovinkaan ongelmattomia viime aikoina olleet. Yhtä romuja kaikki.

              - Antti -
              Tässä oma suora BMW kutoseni



              Kasilla (S62) jatkan murheettomasti auringon laskuu kop kop

              Mutta joo, sanoisin BMW moottoreita paljon huoltaneena sen lujien 6 syl myytin murenneen ajat sitten. Kasit on yleisellä tasolla ihan lujia tässä ketjussa esiintyvistä murheista huolimatta.
              -M5- '00
              -i3 94 rex '19
              -Ascona B 4.0 '80
              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #52
                Originally posted by *makke* View Post
                S62 kesti 20v avaamatta, kai tuota voi ihan kelvolliseksi kehua.
                Tämän ikäluokan moottorit on vielä melko luotettavia S62/M62 tietyt kohdat joita joutuu remontoimaan, mutta näiden jälkeen alkoi kyllä tulla kaikenlaista hauskaa kallista korjattavaa kaseihin.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7453
                  • Oulu

                  #53
                  Täysi moottoriremontti on kuulemma autoon tehty, tarkempaa tietoa en saanut. Rempalle on takuu voimassa vielä useamman kuukauden. Väliraha oli (arvatenkin) sellainen että vähäkin kiinnostus hävis, vaikka varmasti ehjällä koneella hieno auto oliskin.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • pyroz
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 6769
                    • PK-seutu

                    #54
                    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                    Täysi moottoriremontti on kuulemma autoon tehty, tarkempaa tietoa en saanut. Rempalle on takuu voimassa vielä useamman kuukauden. Väliraha oli (arvatenkin) sellainen että vähäkin kiinnostus hävis, vaikka varmasti ehjällä koneella hieno auto oliskin.
                    Aina huvittavioa nämä "Täysi remontti" letkautukset. Mitäköhän siis tehty? Vähän kuin jakopääremontti on jonkun mielestä pelkkä kiristimen vaihto? Jonkun mielestä itse ketjun vaihto? Jonkun mielestä kaikkien kolmen ketjun ja vanoksien vaihto? Ja viimeisen mielestä vasta tehdään kunnolla. Ja kaikki nuo sanoisi myynti-ilmossa "jakopää tehty"
                    S65, S85, H1, N63TU, IB1

                    Comment

                    • makebm5
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2009
                      • 1264
                      • Kainuu

                      #55
                      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                      Täysi moottoriremontti on kuulemma autoon tehty, tarkempaa tietoa en saanut. Rempalle on takuu voimassa vielä useamman kuukauden. Väliraha oli (arvatenkin) sellainen että vähäkin kiinnostus hävis, vaikka varmasti ehjällä koneella hieno auto oliskin.
                      Käyttöautossa oli omassa tapauksessa 10 000e isompi väliraha mitä toisaalla. Olisivat 2013 vuoden 750dx hyvittäneet vähemmän mitä taxfree hinta.
                      Sitten takuuta ei ole kun tuolta erehdyin vaihtamaan saman korisen 740d:sen (120 000 ajettu) ja kuukauden jälkeen turbo meni niin ensin olivat sitä mieltä etteivät osallistu ollenkaan kuluihin. Miten tämä sitten https://www.nettiauto.com/bmw/550/11516283 ?
                      Last edited by makebm5; 22-06-2021, 17:48.
                      BMW i5 M60, BMW E89 35is
                      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        #56
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Tämän ikäluokan moottorit on vielä melko luotettavia S62/M62 tietyt kohdat joita joutuu remontoimaan, mutta näiden jälkeen alkoi kyllä tulla kaikenlaista hauskaa kallista korjattavaa kaseihin.
                        Näissä kaseissa vielä yleensä korjaukset vaatii erikoistyökaluja ja jonkin oppimäärän ymmärrystä vanoksista yms niin jos ei diy onnistu tekemään on remontti korjaamolla pikkuauton hinnan luokkaa heti, laakkosella yms ison auton luokkaa. Mitä näistä lueskellut niin 100-150tkm kohdilla nämä purkautuu yleensä jakajapäästään ja noihin kilometreihin on jo touhutonneja käytetty useampi muihin pikku vesilutkuihin ja pikkukivaan. Diy mieskään ei taida ilman tonnejaan selvitä ylläpidosta kun jakajapään osat on sen tonnin halvastakin paikasta.
                        Tämä siis yleisesti bmw kaseista. I6 b/d moottoreiden osalta mennään yleensä 250tkm satasien alipaineletkujen ja hehkuyksiköiden jne kanssa, tämän jälkeen tuunaaja ahtaa vaparin ja lastuttaa dieselin ja ajaa auringonlaskuun satasilla.
                        On niissä vaan kestävyyseroa, on.

                        Comment

                        • ptikkala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 1572

                          #57
                          Konehuone on niin täynnä tuossa, että kun tulee koneen pudotus hetki niin siellä on paljon "nyt kun täällä ollaan" vaihto osia. . Minusta istakin kehotti moneen hommaan, remove engine

                          Comment

                          • makebm5
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2009
                            • 1264
                            • Kainuu

                            #58
                            Jos palataan N63 koneeseen niin tässä listaa mitä parannuksia tehty TU malliin. mm jakopää sama mitä 6 koneessa.
                            Following the disastrous start, BMW began producing the N63TU in 2012. Though still an N63, the N63TU is almost an entirely different engine. It remains a 4.4L twin turbo V8 but sees a 42 horsepower increase. However, the power gain seems to be mostly on paper. Dyno testing has shown the N63 and N63TU put down similar numbers to the wheels. The N63TU engine does show a nice boost in torque, though. Aside from the power differences, other notable changes include:
                            • Updated VANOS, adopted from N55
                            • New valve cover with updated crankcase ventilation
                            • Pistons updated
                            • Forged rods and crank
                            • Timing chain updated
                            • Oil spray nozzles for piston crown cooling
                            • Intake manifold updated
                            • MAP and charge air temperature sensors updated, adopted from N20
                            • Low pressure fuel sensor deleted
                            • New fuel injectors and HPFP
                            • Second coolant pump added
                            • Vacuum pump updated
                            • New turbochargers
                            • Addition of Valvetronic

                            This is far from an exhaustive list of the changes on the N63TU. Nonetheless, as we stated, this is almost a completely different engine. The list is already insane as is. Nearly every part on the N63TU was re-designed compared to the N63. As you can see, all of the problematic areas on the original N63 were updated with new components and/or designs. Additionally, the N63TU receives stronger, forged rods and crank.
                            Despite the similar power numbers from the factory, the N63TU should be better suited to mods and increased boost. Additionally, this was a massive reliability improvement over the N63. The N63TU is not an unreliable engine with tons of common problems. Still expect the standard BMW problems such as gasket oil leaks, cooling system, etc, especially as the N63TU ages. However, the N63TU is a pretty reliable engine overall.
                            Last edited by makebm5; 23-06-2021, 06:42.
                            BMW i5 M60, BMW E89 35is
                            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

                            Comment

                            • naukkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1222
                              • Jyväskylä

                              #59
                              Ja syy miksi ne takaisinkutsut on vain USA:ssa ei euroopassa eivät liity tekniikkaan vaan lakiin, jenkeissä pitää auton päästöjen pysyä lakisääteisesti sallituissa melko pitkään. Eli jos moottorissa on ongelmaa joka nostaa päästöt USA:ssa tulee takaisinkutsukampanja joka yleensä jää euroopan puolella tekemättä. Tyyppivialliset osat eri moottoreihin näkee sitten helposti jenkkien takaisinkutsukampanjoista.....

                              Comment

                              • Petri.Kekkonen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 7453
                                • Oulu

                                #60
                                Originally posted by makebm5 View Post
                                Jos palataan N63 koneeseen niin tässä listaa mitä parannuksia tehty TU malliin.
                                Tämä oli hyvä lista, kiitos! N63TU:sta voisin sitten joskus haaveilla kun hinnat vähän laskee.
                                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎