Originally posted by makebm5
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia N63 moottorista
Collapse
X
-
E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
-
-
Originally posted by zakspeed View PostTutkikaa nyt kuitenkin vielä ne huohotinputket ja niiden liitoksien tiivisteet.
Jos se ahtoilma järjestelmä onkin jo ponnistettu savukaasulla.
Putket ovat 2020 leimalla mutta jotain häikkää niissä on. Käytin irti sen puolen putkea jossa ongelmaa on siitä huohotin "rasiasta" (En siis kannesta) mutta ei siinä silmin haivaittavaa vikaa löytynyt. No tämän rassailun jäljiltä LTFT nousi jo 19%. Voineeko vikaa olla siinä rasiassa sitten.
Ensi viikolla pitäisi tulla uusi huohotin hässäkkä rasioineen katsotaan minkä vaikutuksen tuo asiaan.
Ja sai sinne ihan kompuralla painettakin kun oli huohotin tukittu ja sopiva uretaanin pala imuputken nokassa kun ilmansuodatin oli pois.Last edited by makebm5; 20-05-2021, 15:05.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostOsaatko verrata viivettä N54/N55-moottoreihin, joita olet kai aiemmin omistanut? Itellä ei ole N63:sta kokemusta, eikä N55 viive kyllä ole ohituksissa toistaiseksi vaivannut, vaikka kyllä viiveen tietysti huomaa.
Vaihde pari läpyskästä alaspäin niin jo mennään.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostPutket ovat 2020 leimalla mutta jotain häikkää niissä on. Käytin irti sen puolen putkea jossa ongelmaa on siitä huohotin "rasiasta" (En siis kannesta) mutta ei siinä silmin haivaittavaa vikaa löytynyt. No tämän rassailun jäljiltä LTFT nousi jo 19%. Voineeko vikaa olla siinä rasiassa sitten.
Ensi viikolla pitäisi tulla uusi huohotin hässäkkä rasioineen katsotaan minkä vaikutuksen tuo asiaan.
Ja sai sinne ihan kompuralla painettakin kun oli huohotin tukittu ja sopiva uretaanin pala imuputken nokassa kun ilmansuodatin oli pois.
Comment
-
-
Originally posted by Anzafin View PostSiis jos tarkoitat rasialla venttiiliä, joka sijaitsee juuri ennen turbon imuputkea ja joka ohjaa huohotinpaineen joko turbon imuputkeen tai imusarjaan, niin sehän on yleinen vikakohde. Se venttiili on vain akselin varassa avautuva/sulkeutuva muoviläppä, joka voi jumia.
BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Tuli vaihdettua venttiili hässäkkä ja ainut mitä en vaihtanut on putki koneen yli oikeasta lohkosta vasemmanpuolen "rasiaan". Tuolla on tuskin vaikutusta kun imee ilmeisesti alipaineen huotin putkistoon kun ei ahtoja koneessa.
No tilanne ei hirveästi muuttunut tyhjäkäynnillä mutta nyt puolien välinen ero on n 8% pitkä ajan korjauksessa voi toki käydä isompanakin. Toisin sanoen tuon bank 2 eli vasen korjaa enemmän kuin oikea. Ajossa on aikalailla samoissa koko ajan. Ero rupeaa kasvamaan kun himmailee vaikkapa risteykseen tai ajaa taajama vauhtia lievään alamäkeen jolloin kaasua tulee kevennettyä ja kierrokset lähestyy 1000rpm. Kumman puolen imusarjasta otetaan alipaine kampikammioon?
Kuinka paljon noissa on alipainetta normaalisti kun öljyntäyttö korkkia raottaa?
Nyt imaisee korkkia jonkin verran kyllä ja kuulee selkeästi että alipainetta on.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by Anzafin View PostNo entäpä öljynerotin/huohotin tukossa toisessa venttiilikopan kannessa? ��Last edited by makebm5; 25-05-2021, 07:51.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Ilmeisesti mitään erillistä alipaineen säätöventtiliä ei ole näissä vaikka vähän ristiriitaiset tiedotteet siinä mielen onkin.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=...qhf9ju38HHi5-H
Tulikin testattua niin oikean puolenlohkonsta tuleva huohontinputki mikä menee koneen yli vasemman puolen rasiaan tekee sen alipaineen.Last edited by makebm5; 25-05-2021, 14:38.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
N-sarjan moottoreiden tyyppivikaketjussa [KLIK] oli tämmöinen kommentti pari vuotta sitten:
Originally posted by Janzki View PostN63 kiertokangenlaakerit, venavarrenkumit, huohottimet, syylärit, vesipumput, koneen takana oleva sokea tulppa/suoja
N63 kaikki viat koskee ekoja ns A tyypin koneita..suunnilleen kaikki Bmw muuttanut C-koneeseen.
N63tu jakopää, venavarrenkumitLast edited by Petri.Kekkonen; 31-05-2021, 19:21.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Tässä historiikkiä ja vihjeitä mitä huomioida. https://bmwtuning.co/bmw-n63-vs-n63t...tu2-vs-n63tu3/BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Tuolla linkissä on kyllä maininta "Many of the original N63’s on the road should be ‘cured’ by now.", mutta jää ainakin mulle epäselväksi että mistä käytetyn auton ostaja voisi saada jonkinlaista tarkempaa listaa onko autoon tehty jotain sellaisia korjauksia joitten perusteella voisi näin olettaa olevan. Jenkkilässähän BMW ymmärtääkseni aika hyvin on maksanut näitä korjauksia, mutta onko niitä Suomessa myytyihin autoihin tehty ollenkaan jos maksajana on takuuajan jälkeen ainakin suurimmalta osin auton omistaja.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostTuolla linkissä on kyllä maininta "Many of the original N63’s on the road should be ‘cured’ by now.", mutta jää ainakin mulle epäselväksi että mistä käytetyn auton ostaja voisi saada jonkinlaista tarkempaa listaa onko autoon tehty jotain sellaisia korjauksia joitten perusteella voisi näin olettaa olevan. Jenkkilässähän BMW ymmärtääkseni aika hyvin on maksanut näitä korjauksia, mutta onko niitä Suomessa myytyihin autoihin tehty ollenkaan jos maksajana on takuuajan jälkeen ainakin suurimmalta osin auton omistaja.
EDIT: Taisi Petri hakea samaa pointtiaS65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Kampanjat ja takuut ym ovat erilaisia myös markkina-alueiden välillä siitä syystä, että tuotteet voi olla todella erilaisia näiden välillä.
BMW autoissa voi olla perustavan laatuisia rakenteellisia eroja ECE vs USA.
Ja jos ei suoranaisia rakenteellisia eroja niin ohjelmallisia toiminta eroavaisuuksia ja sen vuoksi jokin vika voi esiintyä toisella mantereella ja taas toisella ei.
Tämän vuoksi välttäisin vertailua näiden kahden markkina-alueen välillä jos ei ole varma ensin yhtäläisyyksistä. Sama koskee toiminta periaate materiaalejakin.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
Comment