Announcement

Collapse
No announcement yet.

Etujarrupalojen huoltotarve ei nollaannu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Finraven
    Newbiemmer
    • Dec 2020
    • 4
    • Pälkäne

    Etujarrupalojen huoltotarve ei nollaannu

    Terve


    Vaihdoin F11:n etulevyt ja -palat. Myös kulumistunnistimen vaihdoin (Motonet versioon). Mittaristosta ei kuitenkaan huoltoa saa kuitattua tehdyksi, tulee "unsuccessfull". Kokeilin laittaa vanhan tunnistimen takaisin, mutta sillä ei ole vaikutusta.



    Mistähän tuo voisi johtua ettei nollaus onnistu? Takapäälle nollaus onnistui. En vielä tehnyt siellä mitään, kokeilin vaan että nollaus edes siellä tomii.
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7518
    • Jyväshyvä

    #2
    Oliko käsijarru pois päältä etkä samalla painanut jarrua?
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Finraven
      Newbiemmer
      • Dec 2020
      • 4
      • Pälkäne

      #3
      Originally posted by MajorDrake View Post
      Oliko käsijarru pois päältä etkä samalla painanut jarrua?

      Aluperäisessä tilanteessa ei ollut käsijarrua päällä eikä jarrua painettuna. Nyt kun kokeilin sitä vanhaa ilmaisinta niin käsijarru oli kyllä päällä, kun oli etukulma nostetuna. Kannattanee kokeilla vielä sitä vanhaa ilmaisinta ilman käsijarrua?

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7518
        • Jyväshyvä

        #4
        Originally posted by Finraven View Post
        Aluperäisessä tilanteessa ei ollut käsijarrua päällä eikä jarrua painettuna. Nyt kun kokeilin sitä vanhaa ilmaisinta niin käsijarru oli kyllä päällä, kun oli etukulma nostetuna. Kannattanee kokeilla vielä sitä vanhaa ilmaisinta ilman käsijarrua?
        Ei se vanhalla nollaannu jos on yhtään kulunut se anturi.
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          #5
          Kuluneella anturilla kun yrittää ISTA:lla nollata, niin 100% sijasta lukee 255% ja tulee vikailmoitusta. Eli uudella anturilla vain nollausta, jos entinen on kulunut.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • MeisterW
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2017
            • 306
            • Uusimaa

            #6
            Onko jarruihin liittyviä vikakoodeja? Jos, niin niiden nollaus. Viallinen anturi/huono liitos myös mahdollinen.
            E39 M5 2002
            E70 X5 3.0sd 2008
            E83 X3 3.0i 2005
            G21 330e

            Comment

            • Finraven
              Newbiemmer
              • Dec 2020
              • 4
              • Pälkäne

              #7
              No selvisi lopulta tilanne.


              Koleilin vielä kytkeä sitä vanhaa tunnistinta liittimeen ja vihdoin vaihtui kilometrit 80 tkm:iin. Sitten kytkin uuden takaisin ja auto ilmoitti että palat lopussa. Nostin sitten autoa lisää, irrotin renkaan ja uudessa tunnistimessa oli selkeä mekaaninen vaurio tullut asennuksen yhteydessä. Irrotin uuden ja laitoin vanhan tilalle ja ilmoitus hävisi.


              Sitä vaan jää ihmettelemään miksi heti alussa ei ilmoittanut viasta (ilmoittamalla palojen loppuun kulumisesta) eikä toisaalta nollautunut, myöskään mittariston kautta ei näkynyt vikakoodeja. Olennaista että nyt toimii.


              Kiitos kaikille vinkeistä ja eikun seuraavaksi takapalojen kimppuun...

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                #8
                Muista sitten takapalojen kanssa, että et paina mäntään sisään tai hajotat käsijarrumekanismin. Testerillä sisään tai sitten käsin pyörittää moottorin sisään.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎