Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 LCI (2016) prof. navin retrofit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • H.E. von Kuusi
    Newbiemmer
    • Jan 2016
    • 7
    • Espoo

F10 LCI (2016) prof. navin retrofit

Olen yrittänyt aiheesta kaivella jonkun verran, mutta en ole löytänyt suoraa vastausta kysymykseeni, joten siksi luon uuden ketjun. Pahoittelen, mikäli aiheesta on jo käyty keskustelua.

Kyseessä siis 2/2016 valmistettu auto, jossa pikkunäyttö ja ei navigointia. Mitä vaatii retrofittaus, jos haluaa laittaa tilalle professional navi -yksikön? Onko myös siis pikkunäyttöiset uudemmat autot aina NBT:llä, ja jos on niin vaikuttaako tämä retrofittaukseen? Jostain syystä löytänyt vain sellaisia projekteja, missä pre-LCI:stä pikkunäyttöinen CIC-yksikkö retrofitattu isonäyttöiseen NBT:hen, mikä ymmärrettävästi lisännee työtä tähän verrattuna. Tarkoituksena siis ei ole päivittää uudempaan, vaan nimenomaan sellaiseen yksikköön mikä tuossa autossa olisi ollut jos tehtaalta olisi tilattu prof. navi.

Myös kokemuksia hyvistä vaihtoehdoista, joilla saa isomman näytön ja navigoinnin, otetaan mielellään vastaan. Olen vain melko skeptinen kuinka hyviä/toimivia kaikki android ym. systeemit ovat verrattuna OEM:ään.
    F10 520d xDrive LCI 2016
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2151
    • Vantaa

NBT siellä on jo nyt. Tuossa jotain mitä kaikkea vaatii:

Mimmoinen homma olisi retrofittaa orkkis navi? Nykyinen HU osaa bluetooth handsfreen, bluetooth audion, usb-audion ja perus "office" jutut. Auto on 05/2015 F31, eli NBT?

Ota yhteyttä vaikka nimimerkki "böntti", niin kertoo hinnankin hommalle.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

Comment

• ilpi
      Newbiemmer
      • Sep 2021
      • 10
      • VANTAA

Itsellä vähän sama juttu suunnitelmissa ja valmiina F11 -16:ssa on onneksi business navi - HU_ENTRYNAV (Route). Ja niin ilmeisesti tuo sama palikka on juuri jo muissakin LCI:ssa, joka helpoittanee jumppaa.

Ebay aika pullollaan sopivaa palikkaa ja googlepohjalla päätynyt siihen, että varmistelee hehtaarilleen realoem:n kautta, että palikat olisi NBT-kampetta ja tarpeeksi uutta niin koodauksien kera pitäisi istua ok. Nytkin Virossa joku jopa myi niin, että koodailisivat etukäteen itse keskusyksikön kohdalleen, mutta taitaa vielä auton pääkin vaatia jumppaa. E-sys yms kyllä sen verran vieraita, että ajattelin nöyrästi sitten kysellä apuja täälläkin monesti mainituilta kavereilta.

Toisina optioina itsellä ollut vain vaihtaa isompi näyttö tai sitten Android-näyttö tilalle. Avin ilmeisesti ainakin ok-merkki ja tuki toimii. Tuossa hyvä juttu olisi se, että näytön laatu on monesti skarpimpi mitä orggis, mutta taas hävittäisi esim hud-synkan suoraan. Mutta itselle se oleellisin olisi vain saada yleislookki paremmaksi ja päästä eroon postimerkkinäytöstä. Joten todnäk tilailen vain 10,25" näytön ja siinä se.

Comment

• H.E. von Kuusi
        Newbiemmer
        • Jan 2016
        • 7
        • Espoo

Tällä kertaa päädyin tilaamaan Manner-Euroopasta setin, joka piti sisällään ison näytön, keskusyksikön, touch-ohjaimen, gps-antennin sekä näytölle uuden kaapelin. Minulla siis oli ennestään entry nav ilman navigointia. Jos on entry nav navigoinnilla niin voinee käyttää autossa jo olevaa GPS-antennia? Itse tein niin, että olin kauppiaaseen etukäteen yhteydessä, ja sovittiin yhdessä sopiva kokoonpano minun haluni ja tarpeeni sekä tietysti auto huomioiden.

Anyways, homma toimi hyvin: viime torstaina kun tilasin niin keskiviikkona (eilen) oli kamat kotona valmiiksi koodattuna minun autoa varten. Vaihtotyö ei ollut vaikea, mutta liittimien kanssa piti vähän askarrella. Siihenkin sai kyllä hyvät ohjeet kun kysyi. Mitään koodausta auton päässä ei minun tapauksessani tarvinnut, mutta se riippuu paljon auton varusteista ja siitä mihin päivittää. Itse laitoin GPS-antennin kojelaudan alle siihen, missä pitäisi olla keskikaijutin jos olisi paremmat HiFit, ja löysi sijainnin hyvin oikeastaan heti kun lähti tallista kadulle ajamaan. Oli kyllä kannattava homma, kohensi ohjaamon ulkonäköä mielestäni ratkaisevasti. Asennus on helposti palautettavissa alkuperäiseen, jos niin mielii.
        Last edited by H.E. von Kuusi; 16-09-2021, 14:04.
        F10 520d xDrive LCI 2016

Comment

• Tehari
          Bimmer Rookie
          • Mar 2018
          • 121
          • TKU Area

Originally posted by H.E. von Kuusi View Post
          Tällä kertaa päädyin tilaamaan Manner-Euroopasta setin, joka piti sisällään ison näytön, keskusyksikön, touch-ohjaimen, gps-antennin sekä näytölle uuden kaapelin. Minulla siis oli ennestään entry nav ilman navigointia. Jos on entry nav navigoinnilla niin voinee käyttää autossa jo olevaa GPS-antennia? Itse tein niin, että olin kauppiaaseen etukäteen yhteydessä, ja sovittiin yhdessä sopiva kokoonpano minun haluni ja tarpeeni sekä tietysti auto huomioiden.

Anyways, homma toimi hyvin: viime torstaina kun tilasin niin keskiviikkona (eilen) oli kamat kotona valmiiksi koodattuna minun autoa varten. Vaihtotyö ei ollut vaikea, mutta liittimien kanssa piti vähän askarrella. Siihenkin sai kyllä hyvät ohjeet kun kysyi. Mitään koodausta auton päässä ei minun tapauksessani tarvinnut, mutta se riippuu paljon auton varusteista ja siitä mihin päivittää. Itse laitoin GPS-antennin kojelaudan alle siihen, missä pitäisi olla keskikaijutin jos olisi paremmat HiFit, ja löysi sijainnin hyvin oikeastaan heti kun lähti tallista kadulle ajamaan. Oli kyllä kannattava homma, kohensi ohjaamon ulkonäköä mielestäni ratkaisevasti. Asennus on helposti palautettavissa alkuperäiseen, jos niin mielii.
          Mistä tilasit ja millasen? Tulevassa F10 on Hifit, joten mahtaako kaiuttimen magneetti haitata gps?

Comment

• ilpi
            Newbiemmer
            • Sep 2021
            • 10
            • VANTAA

Päädyin nyt itse vaihtamaan vain orig. 10,25" näytön. Britti-ebaysta tuli kuluineen noin 225e. Kyttäsin realoem:n puolelta, että osanumero mätsäsi autoon ja tilaukseen.

Vahto noin 20min homma. Ensin näytön vaihto, tämän jälkeen fdl-koodaus näytön resoluution ja wide-moodin osalta ja se oli siinä.

Comment

• Tehari
              Bimmer Rookie
              • Mar 2018
              • 121
              • TKU Area

Tuli asennettua perus pikkunäytön tilalle 12,3" android. Näitähän on vaikka minkä "merkkisinä" taitavat kaikki olla samalta tuotantolinjalta kuitenkin. Tai ainakin ne ihan samalta näyttää. Mun mielestä cockpit päivitty mukavasti.
              Vähän on hakusessa miten käyttää jne. Mutta eiköhän se siitä.
              Kaukoidästä tilasin ja selkeästi edullisemmin mitä euroopasta.
              Attached Files
              Last edited by Tehari; 30-09-2021, 09:48.

Comment

• Aksuuu
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2007
                • 294
                • Rauma

Originally posted by Tehari View Post
                Tuli asennettua perus pikkunäytön tilalle 12,3" android. Näitähän on vaikka minkä "merkkisinä" taitavat kaikki olla samalta tuotantolinjalta kuitenkin. Tai ainakin ne ihan samalta näyttää. Mun mielestä cockpit päivitty mukavasti.
                Vähän on hakusessa miten käyttää jne. Mutta eiköhän se siitä.
                Kaukoidästä tilasin ja selkeästi edullisemmin mitä euroopasta.
                Aika kovat heijastukset :think
                I4 e40 Msport
                Kia Rio 1.2 -21
                ex. 520d F11 LCI -16
                ex. 520d F10 LCI M Sport -14
                ex. 320d E90 -06
                ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
                ex. 320i E36 Coupe -95

Comment

• Tehari
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2018
                  • 121
                  • TKU Area

Originally posted by Aksuuu View Post
                  Aika kovat heijastukset :think
                  Silmällä katsottuna heijastuksia ei näe, ainakaan yhtä paljon, kun laite on päällä. Kännykän kamera hiukan vääristää todellisuutta. Ja ennen kuvaa otin suojakalvon pois, eli ruutuun ei ole koskettu kertaakaan.
                  Ajossa (oli vielä suojakalvo) en huomannut ainakaan häiritseväksi tuota heijastelua. Katsotaan miten kotimatkalla tuo sitten toimii..

Comment

• Aksuuu
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2007
                    • 294
                    • Rauma

Originally posted by Tehari View Post
                    Silmällä katsottuna heijastuksia ei näe, ainakaan yhtä paljon, kun laite on päällä. Kännykän kamera hiukan vääristää todellisuutta. Ja ennen kuvaa otin suojakalvon pois, eli ruutuun ei ole koskettu kertaakaan.
                    Ajossa (oli vielä suojakalvo) en huomannut ainakaan häiritseväksi tuota heijastelua. Katsotaan miten kotimatkalla tuo sitten toimii..
                    Okei onhan noihin kalvoja myynnissä jos heijastukset alkaa häiritseen
                    I4 e40 Msport
                    Kia Rio 1.2 -21
                    ex. 520d F11 LCI -16
                    ex. 520d F10 LCI M Sport -14
                    ex. 320d E90 -06
                    ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
                    ex. 320i E36 Coupe -95

Comment

• Tehari
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2018
                      • 121
                      • TKU Area

Vaalealla taustalla, esim. Navin kartta ei tuota mitään heijasteita, kontrasti on muutenkin hyvä. Tummissa kohdissa heijastuksen huomaa, jos sihen kiinnittää huomiota. Kaikki informaatio on kuitenkin selkeästi nähtävissä. Olen tyytyväinen ☺️

Comment

Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎