Mitä tuolla voimansiirrossa tapahtuu kun eco moodissa mennään ns vapaalla? Tuo omani nimittäin vapisee voimakkaasti nopeudesta riippumatta. Jotain tuntuu olevan pahasti epätasapainossa, mutta veto päällä, moottorijarrulla tai vaihde n asennossa ei ole ongelmaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vapina eco pro rullaus moodissa
Collapse
X
-
Originally posted by VilleP View PostMitä tuolla voimansiirrossa tapahtuu kun eco moodissa mennään ns vapaalla? Tuo omani nimittäin vapisee voimakkaasti nopeudesta riippumatta. Jotain tuntuu olevan pahasti epätasapainossa, mutta veto päällä, moottorijarrulla tai vaihde n asennossa ei ole ongelmaa.
Mulla se tekee aivan samalla tavalla ja taisi tehdä kaverin vastaavalla autolla aivan samalla tavalla(tärinä tuntuu läpi). Olisi mielenkiintoista tietää moottorin tukikumien asento.
Itse vaihdoin moottorin tukikumit mutta ei ne ainakaan kokonaan poistaneet ko. ominaisuutta.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
-
-
Originally posted by VilleP View PostJotain muutakin kytkeytyy irti, koska jos laitan vauhdista vapaalle ja kone tyhjäkäynnillä, ei vapise yhtään.
Mutta jos lie ominaisuus kun muutkin tekee samaa.
Ja tarkemmin.
Alemmat dokkarit löytyy mm täältä:
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostTuntuu hieman oudolta tuo. Tärinä tuntuisi tulevan voimansiirrosta(taajuus pyörimisnopeuden mukaan), ei niinkään moottorista.
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostTuolla dokkareissa puhutaan että moottori irrotetaan vaihdelaatikosta coasting modessa. Ymmärtäisin tämän niin että kyseessä ei ole vaihteiston kytkentä neutraalille. En kyllä löydä mistään tarkkaa kuvausta tuosta "irroituksesta".
2014 mallista tuli käyttöön 2nd generation tuosta 8hp askista.
Improvements in the shift element clutch pack design have led to more effective separation when the packs are open, reducing drag and energy loss by more than two thirds. Losses are further reduced by a clutch which opens during deceleration and when the vehicle is stationary. This not only means the vehicle does not have to be braked against the driveline, but also enables coasting with the engine stopped if the OEM desires, at speeds of up to 99 mph (160 km/h). A new axial vane pump, which also appeared in the 9HP, has enabled internal hydraulic operating pressure to be reduced from 5 to 3.5 bar, reducing energy consumption.
This year, ZF’s ubiquitous 8HP automatic transmission family, which has received worldwide acclaim for its refined performance and high efficiency, moves into a second generation with further improvements said to reduce fuel consumption by a further 3 per cent compared to the first generation eight-speed transmission. The 8HP has become a favourite of premium car
German gearbox specialist ZF has announced the start of production of its second-generation eight-speed automatic transmission.
The second generation eight-speed automatic transmissions
The second generation ZF 8HP automatic was first used in the BMW 520d and, at FCA, by Alfa Romeo. "Comprehensive" changes have lower drag torque, a higher gear spread (distance between first and eighth), and lower vibration.
The changes, which increase efficiency "by up to 3%," were partly made to deal with small, turbocharged engines, and to work better with engines that reach peak torque early on (such as diesels). The latter required a higher gear range, so that the eight-speed will move from 7.0 to 7.8 - incidentally beating the eight-speed currently used by General Motors.
Internal losses were cut, partly by adding sprints into the multidisk packages of the shift elements, to almost fully open friction shift elements and thereby cause less drag torque. Power losses were cut by over two thirds, according to ZF.
Creep torque has been cut by fully opening a clutch during deceleration and when the vehicle is stopped, so that drivers don't have to brake to keep the car from moving. The oil pump pressure has been cut in pressure by around 30%.
New torsional vibration dampers eliminate vibrations from the engine, stopping them from moving along the driveline and into the driveline and the body.
The torque converter allows faster power transmission and lets lock-up occur much earlier.
Coasting with the transmission uncoupled can now occur at speeds up to around 100 mph, and stop-start systems can work immediately instead of after 1.5 seconds.
The transmission improves downshifts, providing nested multiple downshifts for even quicker response times
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostTein lisää testailua. Tutina tulee myös vaihteen ollessa N:llä, ja kierrosten nosto auttaa asiaan. Eli voisi tosiaan olla moottorin kumityynyistä. Outoa tosin on että vauhdin pudotessa lähelle nollaa, alkaa tutinakin häviämään. Voisiko olla softa juttuja.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
mulla oli oman kulkineen kanssa jyrinäongelma. auto vapisi myös aikalailla käyttäessäni tuota rullausmoodia. ongelmat poistui perän vaihdon jälkeen.
Comment
-
Comment