Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 akun irroitus seisonnan ajaksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pjuhop
    Newbiemmer
    • Aug 2017
    • 4
    • joensuu

    F10 akun irroitus seisonnan ajaksi

    Edessä olisi loppukeväällä n. 6kk ulkomaanreissu, jonka ajaksi autoni (vm. 2015 520d) jäisi seisontaan taloyhtiön parkkipaikalle, missä akkua ei ole mahdollista ladata.
    Uskaltaako akun irroittaa seinonnan ajaksi ilman pelkoa auton sähköjärjestelmien sekoamisesta? Entä pystyykö auton lukkoja käyttämään (että pääsee takakonttiin kytkemään akun takaisin) syöttämällä virtaa esim. akkulaturilla konehuoneesta?
  • juha_s
    Alueaktiivi
    • May 2008
    • 447
    • Lappeenranta

    #2
    Originally posted by pjuhop View Post
    Edessä olisi loppukeväällä n. 6kk ulkomaanreissu, jonka ajaksi autoni (vm. 2015 520d) jäisi seisontaan taloyhtiön parkkipaikalle, missä akkua ei ole mahdollista ladata.
    Uskaltaako akun irroittaa seinonnan ajaksi ilman pelkoa auton sähköjärjestelmien sekoamisesta? Entä pystyykö auton lukkoja käyttämään (että pääsee takakonttiin kytkemään akun takaisin) syöttämällä virtaa esim. akkulaturilla konehuoneesta?
    Parempi antaa sen olla kiinni ja reissun päätteeksi ladata konehuoneesta.
    F11 535d xDrive M-Sport -13

    Comment

    • Silmaauki
      BTCF Member
      • Jan 2015
      • 1795
      • Turku

      #3
      Originally posted by juha_s View Post
      Parempi antaa sen olla kiinni ja reissun päätteeksi ladata konehuoneesta.
      Eikös tässä ole iso riski, että 6kk jälkeen akku on täysin tyhjä ja entinen?

      Eikös tuossakin mallissa ole ihan tavallinen fyysinen avain, jolla pääsee sisälle, vaikka virrat on poissa? Entä pääseekö takakonttiin sisäkautta ja löytyykö sieltä mekaaninen takaluukun aukaisin sisäpuolelta (kayttöohje varmaan kertoo missä)?
      E93 335i Aarre, Montego blue
      E90 318i talvipulkka

      Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by juha_s View Post
        Parempi antaa sen olla kiinni ja reissun päätteeksi ladata konehuoneesta.
        Akku on tuon jälkeen melko varmasti ihan tyhjä ja luultavasti pääsee ostamaan uuden.

        Eli akku irti ja plus kaapeli niin ettei ota koriin kiinni. Sitten kun tulee takaisin, niin mekaanisella avaimella kuskin ovi auki, kone pelti auki ja virtaa konehuoneen apuvirtapisteisiin toisesta akusta/autosta tms. akkulaturi tuskin antaa riittävästi virtaa. Sitten kontti auki ja akku kiinni. Toki akku kannattaa kyllä ladata 6kk seisomisen jälkeen vaikka ei olisikaan autoon kytkettynä.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Silmaauki
          BTCF Member
          • Jan 2015
          • 1795
          • Turku

          #5
          Originally posted by HTK12 View Post
          Akku on tuon jälkeen melko varmasti ihan tyhjä ja luultavasti pääsee ostamaan uuden.

          Eli akku irti ja plus kaapeli niin ettei ota koriin kiinni. Sitten kun tulee takaisin, niin mekaanisella avaimella kuskin ovi auki, kone pelti auki ja virtaa konehuoneen apuvirtapisteisiin toisesta akusta/autosta tms. akkulaturi tuskin antaa riittävästi virtaa. Sitten kontti auki ja akku kiinni. Toki akku kannattaa kyllä ladata 6kk seisomisen jälkeen vaikka ei olisikaan autoon kytkettynä.
          Ja voihan sen akun ottaa kokonaan irti ja säilöä jossain muualla viileässä ja sitten heti palattua lataukseen. Ja vasta sitten vie sen autolle.
          E93 335i Aarre, Montego blue
          E90 318i talvipulkka

          Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8258
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Originally posted by pjuhop View Post
            Edessä olisi loppukeväällä n. 6kk ulkomaanreissu, jonka ajaksi autoni (vm. 2015 520d) jäisi seisontaan taloyhtiön parkkipaikalle, missä akkua ei ole mahdollista ladata.
            Uskaltaako akun irroittaa seinonnan ajaksi ilman pelkoa auton sähköjärjestelmien sekoamisesta? Entä pystyykö auton lukkoja käyttämään (että pääsee takakonttiin kytkemään akun takaisin) syöttämällä virtaa esim. akkulaturilla konehuoneesta?
            Akku irti vaan. Paljon todennäköisempää että ne sähköt sekoo kun akku hiipuu pikkuhijaa täysin tyhjäksi parissa kuukaudessa jos jätät sen kiinni.
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎