Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 Ratin sähkösäätö ei toimi DIY

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kemppainen8
    Bimmer Rookie
    • Mar 2008
    • 88
    • Oulu

    F10/F11 Ratin sähkösäätö ei toimi DIY

    Moro,

    Käsittääkseni aika yleinen ongelma on, että ratin saatö lopettaa toimimisen jossain kohtaa. Ainakin minulla ja kollegallani oli samanlainen ongelma, yhtäkkiä ratti lopetti tottelemasta säätönappulaa, mukavuusnosto ei toimi eikä myöskään säädy kuljettajaprofiilia vaihdettaessa(siis ovessa olevia muistinappeja).

    Vikakoodi istassa

    800FA5 Electrical steering column adjustment: maximum number of block detections

    Näin korjaantui:
    1. Hae vikakoodit ja etsi FRM-moduuli
    2. Call up ecu functions
    3. Component triggering
    4. Valitse Reset counter for all blocked movements
    5. Paina Trigger component

    Tuon kun teki niin taas lähti ratinsäätö toimimaan, toivottavasti tämä auttaa jotain jatkossa.
    Attached Files
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 5018
    • Paimio

    #2
    Ai tämä ongelma siirtyi F-sarjaankin....?

    Ainakin E65 oli sama juttu että piti resetoida INPA:lla aina silloin tällöin kun lakkasi toimimasta...mistä lie johtuu.

    Hyvä tietää.
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • VilleP
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2225
      • Vantaa

      #3
      Vikakoodin mukaan liian monta kertaa ratin liike estetty. Sähkömoottoreiden kuormitusta seurataan, ja kun rajat ja määrät ylittyy pistetään homma seis? Voisi siis johtua siitä että roikkuu ratista samalla kun nousee autosta ja ratti nousee. Ei ole vielä omissani tullut vastaan.
      F11 530xd LCI
      S2 Avant

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5018
        • Paimio

        #4
        No itsellä on kyllä tapana myös aina antaa ratin mennä pois edestä ja sitten vasta ruveta nousemaan joten siksi ei kait myöskään ole tuota ilmoitusta vielä tässä tullut.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17526
          • Turku

          #5
          Hyvä ohje, toistaiseksi itselläni ei ole ollut ongelmia. En todellakaan pidä ratista kiinni noustessani autosta. Selkävammaisenakaan en onneksi vielä niin huonossa kunnossa ole .
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎