Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 lci 520d xdrive, vaihteisto ongelmako?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemanderi
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 191
    • Capital West

    #16
    Helppo tässä nopeasti huudella mutta turbiiniongelmaltahan tuo vaikuttaa.

    Itsellä oli joskus e61:sessä aika tarkalleen samanlainen vaiva, kunnostetulla turbiinilla parani melkein mutta uudella sitten kokonaan. Ilmeisesti kunnostuksessa oli jotain mennyt vihkoon. Laatikkoa ei siis vaihdettu.
    BMW X5 xdrive35 E70 Navetta
    Audi a5 3.2fsi Quattro Coupe

    .. plus sitten kaikkea muuta romua.

    Comment

    • Soininen
      BTCF Member
      • Nov 2006
      • 1296
      • Kajaani

      #17
      Jaahas, kävin ohiajaessani piipahtamassa wetterillä ja kyselemässä että mikäs seon auton tilanne kun tänään sitä alkoivat tutkimaan. Sattui asentaja joka autoani laittaa olemaan juuri tiskillä niin pääsin häneltä suoraan kyselemään, kuulemma myös turbiini vaihdettiin samalla kun vaihteisto, öljyt on tarkastettu ja on oikea määrä eikä mitään vikakoodeja löydy... joutui jättämään homman vielä kesken kun tuli toinen auto huoltoon. Aikoi tutkia vielä onko jakovaihteistolla osuutta asiaan

      Kyllä on melkonen show...

      Melkein pitäisi saada joku velho läppärinkanssa autoon ja tutkimaan vaihteiston livedataa.. merkkarilla kun sellainen ei onnistu, jos siis jakovaihteistossa ei vikaa ole??
      Last edited by Soininen; 14-11-2022, 14:31.
      E28 "525i" M52 -84
      F11 520d xDrive -16

      Comment

      • makebm5
        Bimmer Enthusiast
        • May 2009
        • 1267
        • Kainuu

        #18
        Jos ei ala selviämään kysäse Siekkiseltä miten edetä.
        Yhden laatikon kanssa sanoi mitä arvoja katsoa hänelle xHplla ja olisi sitten niiden perusteella tehnyt diagnoosia.
        BMW i5 M60, BMW E89 35is
        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

        Comment

        • Soininen
          BTCF Member
          • Nov 2006
          • 1296
          • Kajaani

          #19
          Originally posted by makebm5 View Post
          Jos ei ala selviämään kysäse Siekkiseltä miten edetä.
          Yhden laatikon kanssa sanoi mitä arvoja katsoa hänelle xHplla ja olisi sitten niiden perusteella tehnyt diagnoosia.
          Alkujaan oli sinne menossa laittoon... ei kiinnostanut ottaa työtä vastaan
          E28 "525i" M52 -84
          F11 520d xDrive -16

          Comment

          • Soininen
            BTCF Member
            • Nov 2006
            • 1296
            • Kajaani

            #20
            Jaahas... vikaa kuulemma ei ole löytynyt. On öljyä, turbiinikin on uuden vaihteiston mukana tullu, jakolaatikossa ei vikaa... Maanantaina nollaavat sopeutukset ja kokeilevat sitten itsellä ei edes käynyt mielessä että tuo voisi olla syypää koska oletin että se nyt on tehty ihan automaattisesti vaihteston vaihdon yhteydessä, kyse nyt kuitenkin on "merkkiliikkeestä"

            Jotenkin silti olen hiukan skeptinen sen suhteen että vika sopeutukset nollaamalla katoaa...?
            E28 "525i" M52 -84
            F11 520d xDrive -16

            Comment

            • makebm5
              Bimmer Enthusiast
              • May 2009
              • 1267
              • Kainuu

              #21
              Oisko viallinen se "uusikin" vaihteisto?
              BMW i5 M60, BMW E89 35is
              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

              Comment

              • Soininen
                BTCF Member
                • Nov 2006
                • 1296
                • Kajaani

                #22
                Originally posted by makebm5 View Post
                Oisko viallinen se "uusikin" vaihteisto?
                Saasnähdä, sekinhän täysin mahdollista. Huonoa tuuria pitää olla jos "uusikin" on rikki, käytännössä vielä samalla tavalla
                E28 "525i" M52 -84
                F11 520d xDrive -16

                Comment

                • Shatter
                  BTCF Member
                  • Mar 2013
                  • 940
                  • Oulu

                  #23
                  Jos laatikon vaihdon yhteydessä on vaihdettu pelkkä johdinlevy vanhasta mekatroniikasta uuteen niin silloinhan siellä on vielä vanhan laatikon adaptaatiotkin. En pitäisi mahdottomana että vanhat sopeutusarvot aiheuttaa temppuja myös uudessa laatikossa jos edellisessä on ollut isompaa vikaa eikä vaihdon yhteydessä ole nollattu, minkä nyt luulisi olevan ihan peruskauraa.

                  Vai ovatko tehneet niin typerästi että ovat siirtäneet koko mekatroniikan vanhasta uuteen jolloin viat kyllä siirtyvät uuteenkin jos on mekassa vikaa.
                  Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                  BMW E91 330dA xDrive M-Sport '09
                  Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                  MB W108 250S '67
                  MZ RT 125/3 '62

                  Comment

                  • Soininen
                    BTCF Member
                    • Nov 2006
                    • 1296
                    • Kajaani

                    #24
                    Originally posted by Shatter View Post
                    Jos laatikon vaihdon yhteydessä on vaihdettu pelkkä johdinlevy vanhasta mekatroniikasta uuteen niin silloinhan siellä on vielä vanhan laatikon adaptaatiotkin. En pitäisi mahdottomana että vanhat sopeutusarvot aiheuttaa temppuja myös uudessa laatikossa jos edellisessä on ollut isompaa vikaa eikä vaihdon yhteydessä ole nollattu, minkä nyt luulisi olevan ihan peruskauraa.

                    Vai ovatko tehneet niin typerästi että ovat siirtäneet koko mekatroniikan vanhasta uuteen jolloin viat kyllä siirtyvät uuteenkin jos on mekassa vikaa.
                    No juuri näin. Kaikki on tosiaan "uutta" patsi vaihteiston ohjain purkki mikä vaihettu vanhasta.

                    Tänään tuli puhelu että auton voisi noutaa ja ajaa testiajoa. Asentajan mukaan sopeutuksien nollaus auttoi vikaan. No illalla kävin auton wetterin pihasta ja ajelin pidemmänkaavan lämmittely lenkin. Nyt vaihteisto ei luistanut, toki hiukan karkeasti vielä toimii mutta tuttuajuttua sopeutusten nollaamisen jälkeen Mutta käsittämätöntä että tuota sopeutusta ei nollattu jo heti kun remontti tehtiin... luulisi olevan tosiaan ihan perus kauraa

                    Toivottavasti tämä 3kk ja 24päivän show olisi nyt taputeltu ja auto toimisi...
                    E28 "525i" M52 -84
                    F11 520d xDrive -16

                    Comment

                    • kakkoskuski
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2015
                      • 84
                      • Rauma

                      #25
                      Kuulostaa käsittämättömältä puoskaroinnilta kun vaihdetaan automaattiloota nollaamatta sopeutuksia

                      Jotkut on tiemmä nollaillu noita adaptaatioita vaihteistoöljyjen vaihdon yhteydessäkin? Liekö järkevää jos mitään ongelmia ei ole ilmennyt? Jakolaatikon adaptaatiot kai pitäisi nollata joka öljynvaihdossa :think

                      Comment

                      • Soininen
                        BTCF Member
                        • Nov 2006
                        • 1296
                        • Kajaani

                        #26
                        Originally posted by kakkoskuski View Post
                        Kuulostaa käsittämättömältä puoskaroinnilta kun vaihdetaan automaattiloota nollaamatta sopeutuksia

                        Jotkut on tiemmä nollaillu noita adaptaatioita vaihteistoöljyjen vaihdon yhteydessäkin? Liekö järkevää jos mitään ongelmia ei ole ilmennyt? Jakolaatikon adaptaatiot kai pitäisi nollata joka öljynvaihdossa :think
                        Sanos muuta...

                        Kyllähän ne tiettävästi kuuluu myös öljynvaihdon yhteydessä nollata. Näin ainakin itse aina tehnyt.
                        E28 "525i" M52 -84
                        F11 520d xDrive -16

                        Comment

                        • Soininen
                          BTCF Member
                          • Nov 2006
                          • 1296
                          • Kajaani

                          #27
                          Noniin.. se onni ja autuus kestikin noin 200km kunnes luisto palasi takaisi kuin ei koskaan olisi korjattukkaan, eli palattiin tavallaan alkuun.

                          Kovasti nyt epäilen että vika olisi ihan jossain muualla kun vaihteistossa :think toki täytyy vielä tarkastaa ihan itse tuo vaihtestoöljyn määrä. Jos sieltä ei löydy mitään niin ajaa uusimmat ohjelmistot autoon ja koittaa sitä. Kovin on mystistä tämä että vika on "uudella" vaihteistolla tismalleen samanlainen kun vanhallakin ennen remonttia
                          E28 "525i" M52 -84
                          F11 520d xDrive -16

                          Comment

                          • Shatter
                            BTCF Member
                            • Mar 2013
                            • 940
                            • Oulu

                            #28
                            Käsittääkö laatikon ohjainpurkki siis koko venttiilipöydän vaiko pelkän johdinlevyn? Jos laatikko toimii nollauksen jälkeen hetken oikein niin kuulostaa vahvasti mekatroniikka vialta, jos/kun ovat vaihtaneet sen vanhasta ja oireet jatkuu.. oletko lukenut sopeutusarvoja nollauksen jälkeen? Yksi mikä vaikuttaa automaatin käytökseen on ilmamassamittari, mutta ei varmastikaan noin radikaalisti jos on kaikki muuten kunnossa.
                            Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                            BMW E91 330dA xDrive M-Sport '09
                            Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                            MB W108 250S '67
                            MZ RT 125/3 '62

                            Comment

                            • Soininen
                              BTCF Member
                              • Nov 2006
                              • 1296
                              • Kajaani

                              #29
                              Originally posted by Shatter View Post
                              Käsittääkö laatikon ohjainpurkki siis koko venttiilipöydän vaiko pelkän johdinlevyn? Jos laatikko toimii nollauksen jälkeen hetken oikein niin kuulostaa vahvasti mekatroniikka vialta, jos/kun ovat vaihtaneet sen vanhasta ja oireet jatkuu.. oletko lukenut sopeutusarvoja nollauksen jälkeen? Yksi mikä vaikuttaa automaatin käytökseen on ilmamassamittari, mutta ei varmastikaan noin radikaalisti jos on kaikki muuten kunnossa.
                              Siis minulle ainakin kerrottiin että meka on uudesta ja se itse ohjainlaite on vanhasta. Eli kaikki muu on "uutta" paitsi itse ohajain laite.

                              Luisto on siis nyt samanlaista kun oli heinä-elokuussa kun tämän huomasin. Kova nykäisy on kadonnut mutta muuten luistaa. Autoon ajettiin uudet softat ja nollattiin sopeutukset uudelleen. Mutta näyttäisi ettei silläkään asiaan ole vaikutusta.

                              Mistäs nämä sopeutus arvot näkee? Koitin istasta tutkia mutten löytänyt.
                              E28 "525i" M52 -84
                              F11 520d xDrive -16

                              Comment

                              • Soininen
                                BTCF Member
                                • Nov 2006
                                • 1296
                                • Kajaani

                                #30
                                Täytyy vielä ajaa istalla tuo vaihteistoöljyn määrän tarkastus, jahka öljyt saapuu jos sinne tarvitsee lisätä.
                                E28 "525i" M52 -84
                                F11 520d xDrive -16

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎