Ite teetätin eilen 518d b47 jossa tuikun softa ni eivät koskeneet softaan vaikka semmonen kampanjakin olisi ollut mut sain sovittua että vain egr cooleri eikä mitään muuta. Pisteet Kokkolan Käyttöautolle !!!!!
Uusi EGR takaisinkutsu
Collapse
X
-
Taitavat ajaa uudet softat samalla sisään, että se on sitten tehopäivitykset tehtävä uusiksi. Sillä takaisinkutsun koodilla saa jollain tarkkuudella selvitettyä mitä tekevät.Originally posted by Erkkipura View PostOlis tuo egr kampanja tekemättä omaan f31 330d ja mietin että tuleeko sanomista kun tuosta on egr poistettu ohjelmallisesti käytöstä ja samalla softattu vähän lisää tehoa?
Leave a comment:
-
Olis tuo egr kampanja tekemättä omaan f31 330d ja mietin että tuleeko sanomista kun tuosta on egr poistettu ohjelmallisesti käytöstä ja samalla softattu vähän lisää tehoa?
Leave a comment:
-
Taisi selvitä. Auto merkkarilla odottamassa keskiviikko-aamua ja toimenpiteitä. Nyt syttyi aamulla jo moottorivalo, lievästi tuoksahti ja kone piti karkaa ääntä. Syy: uusi takaisinkutsu cooler+EGR asennettu huonosti ja pultteja löysällä (yksi kokonaan irti). Tästä taidettiin selvitä tuon kunnollisella kiinnityksellä. Mikäli itse palikassa vikaa myös niin sitten saakin jännätä kuinka kauan menee, että auton saa käyttökuntoon, jos uuden EGR:n saamisessa kestää...
Leave a comment:
-
Moro, tänään auto (520d x-drive vm. 2018 G31) alkoi motarilla jatkuvalla syötöllä huutamaan "voimansiirron teho alentunut, voit jatkaa ajoa. Ota yhteys huoltoon tarkastukseen". Vika lienee jumiutunut EGR. Vähän ennen herjan alkamista tuli kabiiniin hieman erikoinen tuoksu, jonka ajattelin siinä kohtaa johtuva uudesta asfaltista (alueella juuri kesken asfaltin uusinta). Viime maaliskuussa autoon vaihdettiin EGR:n cooler takaisinkutsuna. Onko tarkempaa tietoa, että menikö itse EGR-venttiili myös tuossa kamppiksessa vaihtoon? Mikäli vika siinä ja osa vaihdettu alle 6kk sitten niin luulisi menevän "takuuna"? Soitan aamulla merkkarille ja ollaan kenties sitten viisaampia. Motarilla auto kiihtyi hieman huonosti ja kotiin palatessa taajama alueella oli 50 km nopeuteen kiihdyttäminen työlästä ja tehot tiessään.
Leave a comment:
-
Jos ne vikakoodit on testerillä nollattu niin eipä ne sitten siellä enää näy, pitää varmaan odotella että idrive taas ilmoittelee viasta.
Voihan sitä venttiiliä puhdistella, sellaisia kokemuksia ainakin itsellä on että siitä ei kovin pitkäaikaista apua ole.
👍 1Leave a comment:
-
Tarkka vikakoodi ei ole tiedossa, mutta se lienee jossain siellä muistissa kuitenkin, vaikka onkin nyt nollattu?
Voiko sitä jumittavaa venttiiliä elvyttää esim. puhdistamalla tms? Aikanaan passatin imusarjan ja egr-venttiilin putsasin, kun alkoi takertelemaan.
Leave a comment:
-
Mikä vikakoodi? Bemarilla on jatkettu takuu egr:llä ainakin n57 kohdalla, eli käy vaan marmorilla marisemassa.
Leave a comment:
-
Onko vinkkiä, joskus vuosi sitten kamppisvaihto coolerille tehty, paikallaan näyttää olevan Borgwarner. Nyt on muutamaan kertaan sytyttänyt moottorin vikavalon. Huollossa (ei merkki) sanovat että egr-systeemiin viittaa koodit. Sen tarkempaa tietoa ei nyt ole. Koodit nollattu niin hetken pysyvät poissa, sitten syttyy vikavalo joka starttauksen jälkeen.
Kuhan kerkiän, niin käyn Wetterillä kyselemässä että mitäs tehdään. Mutta mikä muu tuossa egr-systeemissä voi olla vikana, kun cooleri vaihdettu eikä nestettä häviä?
Leave a comment:
-
Ostakaa tuohon kohtaan originaaliosa. Mulla on tuo palikka vaihdettu kolmeen kertaan. Vajaan 300 tkm kohdalla alkuperäinen halkesi ja nesteet pihalle. Vaihdettiin, alkoi vuotamaan vuoden päästä. Vaihdetiin taas (eri liikkeessä) ja todettiin että edellisessä palikassa oli valmistusvika, tiiviste painui liian syvälle uraan ja siitä pääsi vuotamaan. Reklamaatio varaosatoimittajalle. 6 kk päästä alkoi taas vuotamaan. Tässä välissä reklamaatiosta saatiin vaihtotyöhön rahat ja vaihdettiin originaalipalikka sitten paikalleen pari kuukautta sitten.Originally posted by VilleP View PostJuuri tuo.
Leave a comment:
-
-
Hieman se imusarjan suojassa on, että ihan pieni vuoto ei välttämättä näy.
Leave a comment:
Leave a comment: