Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 520D N47 dpf tukkoon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sami83
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 189
    • Pori

    F11 520D N47 dpf tukkoon

    Terve,
    kävi näin että dpf meni kunnolla tukkoon ilman mitään ennakkovaroituksia. Salilta ajelin kotiin, huomasin että tehot vähissä, ja drivetrain-vikailmoitus ilmestyi tauluun moottorivalon kera. No en päässyt aivan kotiini asti vaan kulku loppui sitten aivan kokonaan.
    Korjaamolla dpf tyhjennettiin ja ohjelmoitiin pois käytöstä, samoin myös egr (tulpattiin myös fyysisesti).

    Autoon jäi kuitenkin sama tehottomuus, savutus ja moottorivalo päälle. Korjaamolla ei ollut käytössä ISTAa vaan perus diagnostiikat joten he ns. nostivat kädet pystyyn.
    Käytin autoa sitten paikallisella bemareihin keskittyneellä korjaamolla joka katsoi vikakoodit:

    244D00 Charging pressure control, control deviation: Charging pressure too high/negative control deviation

    24CF00 Air mass measurement: Measured air mass is too low compared with the calculated air mass.

    28ED00 Pressure sensor, plausibility in after run: Exhaust pressure before turbocharger not plausible with charging pressure.

    290B00 Air system, air to EGR mass flow, plausibility: Measured air mass compared with calculates air mass too low.

    Mikä voisi olla ongelma? MAP sensorin irroitin, putsasin ja oli kyllä todella likainen, mutta tälläkään ei ollut mitään vaikutusta ongelmaan.
    F11 520d Alpinweiß

    Ex: E91, E53, E46, E38, 2 x E34
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2225
    • Vantaa

    #2
    Taisitte tyhjentää sen dpf:n nyt turhaan. Sanoisin että ahdin/ahtoputkisto syyllinen.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7527
      • Jyväshyvä

      #3
      On se ammattitaitoista korjaamista kun dpf ensimmäisenä kastroidaan ja silti viat ei korjaannut. Olikohan motivaationa lastutuksen myynti vai muuten vain ammattitaidottomuus?

      Ahtopaineanturi uusiksi jos ei putsaamalla tule kuntoon,
      sillä voisi nuo viat selittyä.

      Tosin ekana Ista käteen ja anturien testaus ja ahtovuotojen samalla,
      istalla kun siihen löytyy hyvät proceduurit.

      Samallahan sen näkee ahtaako se oikeasti vai ei.
      Last edited by MajorDrake; 21-02-2023, 23:23.
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by sami83 View Post
        Terve,
        kävi näin että dpf meni kunnolla tukkoon ilman mitään ennakkovaroituksia. Salilta ajelin kotiin, huomasin että tehot vähissä, ja drivetrain-vikailmoitus ilmestyi tauluun moottorivalon kera. No en päässyt aivan kotiini asti vaan kulku loppui sitten aivan kokonaan.
        Korjaamolla dpf tyhjennettiin ja ohjelmoitiin pois käytöstä, samoin myös egr (tulpattiin myös fyysisesti).

        Autoon jäi kuitenkin sama tehottomuus, savutus ja moottorivalo päälle. Korjaamolla ei ollut käytössä ISTAa vaan perus diagnostiikat joten he ns. nostivat kädet pystyyn.
        Käytin autoa sitten paikallisella bemareihin keskittyneellä korjaamolla joka katsoi vikakoodit:

        244D00 Charging pressure control, control deviation: Charging pressure too high/negative control deviation

        24CF00 Air mass measurement: Measured air mass is too low compared with the calculated air mass.

        28ED00 Pressure sensor, plausibility in after run: Exhaust pressure before turbocharger not plausible with charging pressure.

        290B00 Air system, air to EGR mass flow, plausibility: Measured air mass compared with calculates air mass too low.

        Mikä voisi olla ongelma? MAP sensorin irroitin, putsasin ja oli kyllä todella likainen, mutta tälläkään ei ollut mitään vaikutusta ongelmaan.
        Ei se tien laitaan hyytyminen kyllä DPF:stä johtunut. Ei mene kerralla tukkoon, useilla yli 1 bar vastapaineilla olevilla on tullut ajettua ja nuhaisia ovat, mutta pääsee kyllä kotiin.

        Kuten tuossa jo todettiin, niin nyt pitäisi sitten diagnosoida mikä se oikea ongelma on. Eli mene jonkun luokse, jolla on ISTA, niin voi alkaa oikeasti selvittämään vikaa. Ensimmäisenä tarkistaa onko kaikki anturit järjissään. ISTA:sta löytyy ilmamassa/ahdolle jne. testit.


        Originally posted by MajorDrake View Post
        On se ammattitaitoista korjaamista kun dpf ensimmäisenä kastroidaan ja silti viat ei korjaannut. Olikohan motivaationa lastutuksen myynti vai muuten vain ammattitaidottomuus?

        Ahtopaineanturi uusiksi jos ei putsaamalla tule kuntoon,
        sillä voisi nuo viat selittyä.

        Tosin ekana Ista käteen ja anturien testaus ja ahtovuotojen samalla,
        istalla kun siihen löytyy hyvät proceduurit.

        Samallahan sen näkee ahtaako se oikeasti vai ei.
        Eiköhän siellä pajalla vaan euron kuvat olleet silmissä motivaationa. Helpot eurot pois.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎