Terve,
kävi näin että dpf meni kunnolla tukkoon ilman mitään ennakkovaroituksia. Salilta ajelin kotiin, huomasin että tehot vähissä, ja drivetrain-vikailmoitus ilmestyi tauluun moottorivalon kera. No en päässyt aivan kotiini asti vaan kulku loppui sitten aivan kokonaan.
Korjaamolla dpf tyhjennettiin ja ohjelmoitiin pois käytöstä, samoin myös egr (tulpattiin myös fyysisesti).
Autoon jäi kuitenkin sama tehottomuus, savutus ja moottorivalo päälle. Korjaamolla ei ollut käytössä ISTAa vaan perus diagnostiikat joten he ns. nostivat kädet pystyyn.
Käytin autoa sitten paikallisella bemareihin keskittyneellä korjaamolla joka katsoi vikakoodit:
244D00 Charging pressure control, control deviation: Charging pressure too high/negative control deviation
24CF00 Air mass measurement: Measured air mass is too low compared with the calculated air mass.
28ED00 Pressure sensor, plausibility in after run: Exhaust pressure before turbocharger not plausible with charging pressure.
290B00 Air system, air to EGR mass flow, plausibility: Measured air mass compared with calculates air mass too low.
Mikä voisi olla ongelma? MAP sensorin irroitin, putsasin ja oli kyllä todella likainen, mutta tälläkään ei ollut mitään vaikutusta ongelmaan.
kävi näin että dpf meni kunnolla tukkoon ilman mitään ennakkovaroituksia. Salilta ajelin kotiin, huomasin että tehot vähissä, ja drivetrain-vikailmoitus ilmestyi tauluun moottorivalon kera. No en päässyt aivan kotiini asti vaan kulku loppui sitten aivan kokonaan.
Korjaamolla dpf tyhjennettiin ja ohjelmoitiin pois käytöstä, samoin myös egr (tulpattiin myös fyysisesti).
Autoon jäi kuitenkin sama tehottomuus, savutus ja moottorivalo päälle. Korjaamolla ei ollut käytössä ISTAa vaan perus diagnostiikat joten he ns. nostivat kädet pystyyn.
Käytin autoa sitten paikallisella bemareihin keskittyneellä korjaamolla joka katsoi vikakoodit:
244D00 Charging pressure control, control deviation: Charging pressure too high/negative control deviation
24CF00 Air mass measurement: Measured air mass is too low compared with the calculated air mass.
28ED00 Pressure sensor, plausibility in after run: Exhaust pressure before turbocharger not plausible with charging pressure.
290B00 Air system, air to EGR mass flow, plausibility: Measured air mass compared with calculates air mass too low.
Mikä voisi olla ongelma? MAP sensorin irroitin, putsasin ja oli kyllä todella likainen, mutta tälläkään ei ollut mitään vaikutusta ongelmaan.
Comment