Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ignition fault f07 🤔 535 GT 2012

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • koltta
    Newbiemmer
    • Feb 2008
    • 14
    • Haapavesi

    Ignition fault f07 🤔 535 GT 2012

    Eilen noin ilmoitti eika starttaa. Lisavirralla keulasta ihan pikkuisen yrittaa pyorauttaa, ei juuri ollenkaan. Kontin aukaisin ja se punainen +kaapeli, joka lattian lapi menee, niin se pyorea mutikka kevyesti ylos nousi reiasta. Onko ok? Koitan puhelimella kuvaakin laittaa... Oisko kenties tuossa vika vai startissa tai...
    Attached Files
  • koltta
    Newbiemmer
    • Feb 2008
    • 14
    • Haapavesi

    #2
    Tuossa kuva sielta reiasta
    Attached Files

    Comment

    • Agee-
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2010
      • 594
      • Jns

      #3
      Kyllä se vika on tuossa päävirtakaapelissa jos se on tuolla tapaa poikki/irti
      VW T5 -08
      XC70 -05
      Superb -11

      Comment

      • koltta
        Newbiemmer
        • Feb 2008
        • 14
        • Haapavesi

        #4
        [QUOTE=Agee-;4379755]Kyllä se vika on tuossa päävirtakaapelissa...

        No nain mina olen humanistinakin paatellyt....onko tuo mitenkaan tuosta kohden uudellen kiinnitettavissa/tinattavissa tms.? 🤔 Ilmeisen tyolas on koko kaapelin vaihtokin ja kaapelilla melko hintakin.

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2717
          • Tampere

          #5
          Päävirtakaapelin kanssa en lähtisi purkkavirityksiä kokeilemaan, vaan uusisin tuo tavaratilan lattian alta konehuoneelle kulkevan plussakaapelin.
          IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • koltta
            Newbiemmer
            • Feb 2008
            • 14
            • Haapavesi

            #6
            Originally posted by JaniLap View Post
            Päävirtakaapelin kanssa en lähtisi purkkavirityksiä kokeilemaan, vaan uusisin tuo tavaratilan lattian alta konehuoneelle kulkevan plussakaapelin.
            Ok, oisko jollakin vinkkia/linnkia, mista tuollaista kaapelia kannattaa kysella?

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2717
              • Tampere

              #7
              Alkuperäisiä varaosia myyvistä liikkeistä tiedustelisin, esim. täältä.
              IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • koltta
                Newbiemmer
                • Feb 2008
                • 14
                • Haapavesi

                #8
                [QUOTE=JaniLap;4379767]Alkuperäisiä varaosia myyvistä liikkeistä tiedustelisin, ....

                Suuret kiitokset 👏👏

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4628
                  • Tampere

                  #9
                  Ihan tuntemattomia nämä viat eivät tosiaan ole. Tuolla aikaisempaa juttua aiheesta.

                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • ekaBMW
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 441
                    • Oulu

                    #10
                    Siis onkohan tuo hapettumisesta johtuva? Aika puhtaan näköiset molemmat kappaleet.
                    Ja kun tuolla tavalla irtoaa niin onko se kontin vai auton alla oleva kaapeli joka pitää vaihtaa?
                    Itse en ole noita livenä nähnyt että sillä kyselen.
                    F11 530d xDrive 09/16
                    Ex E60 530d xDrive A 10/08
                    Ex E60 520dA 09/08 liisari
                    Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                    Ex Opel Kadett 1.6 -89

                    Comment

                    • Agee-
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2010
                      • 594
                      • Jns

                      #11
                      Originally posted by ekaBMW View Post
                      Siis onkohan tuo hapettumisesta johtuva? Aika puhtaan näköiset molemmat kappaleet.
                      Ja kun tuolla tavalla irtoaa niin onko se kontin vai auton alla oleva kaapeli joka pitää vaihtaa?
                      Itse en ole noita livenä nähnyt että sillä kyselen.
                      Alapuolen kaapeli on hapettunut liitoksesta, yleensä jopa vähän pidemmältäkin. Alapuolen kaapelin vaihtamalla korjaantuu, yläpuolen kaapeli irtoaa tuosta ensimmäisessä kuvassa näkyvästä liitoksesta.
                      VW T5 -08
                      XC70 -05
                      Superb -11

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎