voi poistaa
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N57 viiveellä alkava nakutus
Collapse
X
-
Taannoin omistamani Audi 3.0TDI piti hyvin saman taipaista nakutusta juuri kuvaamallasi viiveellä. Syynä oli venynyt jakoketju. Itse äänen syy oli ilmeisesti virheellinen sytytyksen ajoitus edellä mainistusta syystä. Kylmän tosiaan kesti joitakin minuutteja ennen kuin alkoi raklattamaan, ja lämpimänä alkoi melkein heti. Ja oire oli tosiaan ainoastaan tyhjäkäynnillä.
Toki tämä voi olla jotain ihan muuta.F11 530xd LCI
S2 Avant
-
-
e36 328i oli samanlaista vaivaa. Kylmänä ei naputusta kuulunut ollenkaan, mutta lämpimällä koneella alkoi naputus tyhjäkäynnillä. Syyksi paljastui moniurahihnan kiristin. Kylmänä kun kiristintä väänteli, niin ok mutta lämpimänä narisi ja kitisi. Uusi kiristin niin loppui naputus.
Edit: Sulla oli näköjään kiristin jo vaihdettu. Kokeile ilman apulaitehihnaa. Onko dampperi kunnossa?Last edited by teemu.k; 05-04-2023, 11:07.
Comment
-
-
Mulla N55 samanlaista oiretta välillä. Nakutus ei kyllä kuulosta varsinaisesti samalta, mutta alkaa samalla tavalla hetki kylmäkäynnistyksen jälkeen ja minusta myös ajossa kuulunut joskus kun olen ehtinyt ajaa 100-200 metriä kotoa. Ei sitä minusta aina ole kuulunut, mutta en ole paljon ajatusta tälle vielä uhrannut kun muuten hyvin toimii.Last edited by Petri.Kekkonen; 05-04-2023, 12:01.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
N52 Bensa nakutus
BMW 523i (F11) vm.2011, Moottori:R6 DOHC 24V, N52B30 (Bensa), Mittarissa 245 tkm
Tavallisessa ajossa tehot laskivat ja alkoi hiukan nykimään.
Ajaessa ilmaantui virheilmoitus:
(1) Drivetrain
Continue the journet at a moderator speed.
Full performance not available.
Have the problem checked by service.
Pysähdyin ja sammutin moottorin.
Kun käynnistin uudelleen, niin kaikki tuntui toimivan moitteettomasti.
Kun lähdin jatkamaan matkaa ilmestyi sama virheilmoitus (1).
Tein samat toimenpiteet, sammutin ja käynnistin. Pääsin kotiin ilman ongelmia.
Seuraavana päivänä käynnistettäessä moottoritilasta alkoi kuulumaan voimakasta nakutusta.
Sammutin moottorin. Hetken päästä kokeilin uusiksi.
Sama juttu, kova nakutus alkoi kuulumaan, ja tuli taas sama virheilmoitus(1).
Myöhemmin käynnistin auton uudelleen, niin taas nakutus alkoi. Hetken päästä nakutus hiukan vaimeni.
Virheilmoitus (1) ilmestyi taas näkyviin, jonka jälkeen kierrokset laski ja käynti alkoi takkuilemaan, lähes tukehtui.
Auton jätin siihen,ja aloin ihmettelemään mitä pitäisi tehdä...
Perus koodinlukijalla ei näy virheilmoituksia.
Nyt peukalo keskellä kämmentä
Apuja kaivataan!F11 N52B30
Comment
-
-
Originally posted by Foksu View PostBMW 523i (F11) vm.2011, Moottori:R6 DOHC 24V, N52B30 (Bensa), Mittarissa 245 tkm
F10/F11 korissa ollaan N53 moottorissa, oisko suutin tai korkeapainepumppu pettänyt. Muistelisin kun omasta antautui kunnolla yks suutin ni se myös nakutti selkeesti. Kannattaa käydä jossain ISTAlla lukemassa koodit niin eiköhän sieltä jotain selkene.F10 528iA
Ex. E39 528iA, E60 530iA, MB CLK55 AMG, CLS350, E60 530iA, F30 328iA
Comment
-
-
Koodin luku F11 523i vm 2011
Originally posted by Mirska View PostKannattaa käydä jossain ISTAlla lukemassa koodit niin eiköhän sieltä jotain selkene.
Voitais katsoa miltä näyttää... ?
(Liikkeisiinhän pääsee ns aina)F11 N52B30
Comment
-
Comment