Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 Ohjauslaitteen vika.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Foksu
    Bimmer Rookie
    • Sep 2012
    • 74
    • Valkeakoski

    F11 Ohjauslaitteen vika.

    Pitääpä kysyä täältä hiukan apuja, että mitä pitäisi tehdä, kun luultavasti ohjaustehostimeen tuli vika.

    Katsastuksesta ei mennyt läpi.
    Etupään takimmaiset pallonivelet vaihdettava molemmilta puolilta, olivat väljät.
    "OEM" osat hankin Motonetistä.
    Iltahämärissä vaihdoin ensin oikeanpuoleisen palloniveltukivarren.
    Vaihtotyö onnistui yllättävän helposti.
    Ajoin auton paikalleen ja menin nukkumaan.

    Seuraavana iltana alointin kuskinpuoleisen palloniveltukivarren vaihdon.
    Vanha oda lähti samaan tapaan kuin toiseltakin puolelta.
    Uuden laitto oli hiukan tiukempi. Pientä avustamista ruuvimeisselin kanssa, että meni paikalleen.
    Sitten siirtämään auto taas paikalleen, mutta ohjaus olikin tajuttoman jäykkä. Saa ihan tosissaan kääntää, että renkaat edes jotenkin kääntyvät.

    Koelautaan ja näyttötauluun seuraavat ilmoitukset:
    -------------------
    Ohauspyörän kuvake ja huutomerkki ilmestyi näkyviin.

    Steerin behaviour affected.

    Drive moderately.
    Have the proplem checked by nearest BMW service.

    --------------------

    Luin (ELM 327:lla/Torgue Liteù) vikakoodit. Ei ilmoituksia.

    Mitähän tuossa vaihto-operaatiossa on tapahtunut?
    Nyt ns. sormi suussa... :think

    Auto on BMW 523i (F11) vm. 2011
    Last edited by Foksu; 21-04-2023, 19:32.
    F11 N52B30
  • alpine3
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2010
    • 1264
    • Kajjjaani

    #2
    Siellä on varmasti vikakoodi aiheesta, eli lue koodit kunnon lukijalla, mieluiten Istalla. Sinänsä tukivarsien vaihdossa ohjaustehostimen ei pitäsi ottaa kipeää.
    BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
    BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

    Comment

    • joko
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1964
      • Seinäjoki

      #3
      Originally posted by Foksu View Post
      Pitääpä kysyä täältä hiukan apuja, että mitä pitäisi tehdä, kun luultavasti ohjaustehostimeen tuli vika.

      Katsastuksesta ei mennyt läpi.
      Etupään takimmaiset pallonivelet vaihdettava molemmilta puolilta, olivat väljät.
      "OEM" osat hankin Motonetistä.
      Iltahämärissä vaihdoin ensin oikeanpuoleisen palloniveltukivarren.
      Vaihtotyö onnistui yllättävän helposti.
      Ajoin auton paikalleen ja menin nukkumaan.

      Seuraavana iltana alointin kuskinpuoleisen palloniveltukivarren vaihdon.
      Vanha oda lähti samaan tapaan kuin toiseltakin puolelta.
      Uuden laitto oli hiukan tiukempi. Pientä avustamista ruuvimeisselin kanssa, että meni paikalleen.
      Sitten siirtämään auto taas paikalleen, mutta ohjaus olikin tajuttoman jäykkä. Saa ihan tosissaan kääntää, että renkaat edes jotenkin kääntyvät.

      Koelautaan ja näyttötauluun seuraavat ilmoitukset:
      -------------------
      Ohauspyörän kuvake ja huutomerkki ilmestyi näkyviin.

      Steerin behaviour affected.

      Drive moderately.
      Have the proplem checked by nearest BMW service.

      --------------------

      Luin (ELM 327:lla/Torgue Liteù) vikakoodit. Ei ilmoituksia.

      Mitähän tuossa vaihto-operaatiossa on tapahtunut?
      Nyt ns. sormi suussa... :think

      Auto on BMW 523i (F11) vm. 2011
      Villi veikkaus, sähköiselle tehostimelle menevä johto nippu jöi tukivarren pultinkanan alle kuskin puolella kun kiristit tukivarren? Ei olisi ensimmäinen jolle käy nätin eikä varmaan viimeinenkään...
      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
      W906 319 sprinter - 14

      Comment

      • Foksu
        Bimmer Rookie
        • Sep 2012
        • 74
        • Valkeakoski

        #4
        Originally posted by joko View Post
        Villi veikkaus, sähköiselle tehostimelle menevä johto nippu jöi tukivarren pultinkanan alle kuskin puolella kun kiristit tukivarren? Ei olisi ensimmäinen jolle käy nätin eikä varmaan viimeinenkään...
        Kiitos huomiosta.
        Pitääkim ottaa uudestaan auki
        Mahranee olla vaurioitunut uusittavaan kuntoon?
        F11 N52B30

        Comment

        • juha_s
          Alueaktiivi
          • May 2008
          • 447
          • Lappeenranta

          #5
          Originally posted by Foksu View Post
          Kiitos huomiosta.
          Pitääkim ottaa uudestaan auki
          Mahranee olla vaurioitunut uusittavaan kuntoon?
          Voi saada vielä korjattuakin sen pätkän siitä uusimalla nirhautuneet johdot.
          F11 535d xDrive M-Sport -13

          Comment

          • joko
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1964
            • Seinäjoki

            #6
            Originally posted by juha_s View Post
            Voi saada vielä korjattuakin sen pätkän siitä uusimalla nirhautuneet johdot.
            Juu saa korjattua. Ei olisi ensimmäinen kerta kun näin käy.
            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
            W906 319 sprinter - 14

            Comment

            • Foksu
              Bimmer Rookie
              • Sep 2012
              • 74
              • Valkeakoski

              #7
              Originally posted by juha_s View Post
              Voi saada vielä korjattuakin sen pätkän siitä uusimalla nirhautuneet johdot.
              Originally posted by joko View Post
              Juu saa korjattua. Ei olisi ensimmäinen kerta kun näin käy.
              Kiitos!
              Apu löytyi täältä!

              Tosiaankin johto oli jäänyt mutterin alle. Oli sopivassa kulmassa, joten jäi huomaamatta kiristysvaiheessa.
              Katkaisin nirhautuneet johdot ja kolvasin tilalle uudet johdonpätkät sukittaen ne.
              Taas toimii
              F11 N52B30

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎