Toki vika voi olla liittimessä tai johdoissakin, mutta siellä suunnalla ongelma selvästi on.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 drivetrain pakokaasua puskee ja nykii
Collapse
X
-
Tuolla lukee että reilu kuukausi sitten ostettu auto ja samalla vaihdettu maffi. Tuli vielä mieleen että toimiko auto normaalisti vakio softalla? Tuli vastaava tapaus mieleen täältä foorumilta. Ei softattuna suostunut toimimaan maffin liitin kiinni. Joskin taisi olla E-sarjan auto kyseessä.Last edited by VilleP; 10-05-2023, 22:18.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Noniin, pientä päivitystä tilanteeseen. Ohjelmaa päivitettiin hitusen ja nostettiin tyhjäkäynnis kierroksia hitusen ja otin irti myös sen liittimen mistä annettiin neuvo ja tällä hetkellä tuntuisi toimivan ihan hyvin, ajelen nyt muutaman päivän ja katselen tilannetta. Ainoat miinus tosiaan kun se liitin on irti niin moottorin vikavalo palaa.
Comment
-
-
BMW 523i (F11) N53B30 vm.2011
Drivedrain herjan heitti
Continue the journey at a moderate speed. Full performance not available. Have the proplem checked by Service.
Kun virheilmoitus tuli, niin ajoin tien viereen, ja sammutin moottorin. Piti jotain tuuletin hurinaa. Kun hurina lakkasi käynnistin moottorin, ja kulki taas ihan normaalisti.
Muutaman starttikerta, ja ei mitään ongelmia, kunnes kiihdytti reippaasti, niin antoi heti tuon saman herjan.
Eli kun ajoi rauhallisesti, niin toimi ok.
Vaihdoin tulpat ja uusin kaksi puolaa ja puhdistin polttoaineen ruiskutussuuttimet.
Ongelma tuntui poistuvan. Motarilla kokeillesssa kiihtyi ihan normaalisti ilman ongelmia.
Pari viikkoa meni ihan hyvin, sitten vika ilmaantui uudelleen.
Nyt jäi pihalle, eikä suostu käynnistymään. Kokeilin pitkää starttaamista, mutta ei herännyt.
Luettu vikakoodeja:
93076A Deactivation Of Terminal 15: Upper Stability Limit Reached, But Deactivation Preventer Active
93076B Deactivation Of Terminal 30B: Upper Stability Limit Reached
9308B0 Identification Transmitter: Undervoltage, Battery
115D04 Injection quantity compensation, plausibility: Energy nominal value
12C601 Nitrogen Oxide Sensor, Operating Readiness: Signal not available at start
1C0101 Oil-pressure control, plausibility, static: Pressure too high
1C0300 Engine oil pressure sontrol valve: Jamming
140201 Misfire, Cylinder 2: Injection is cut out
C90D60 AUC Sensor: Internal sensor fault
CD0421 ZMG, FlexRay: Line fault on path 1
801C10 Request reset terminal 30F due to unauthorized waking
801C11 Request deactivation terminal 30F due to unauthorized waking
P3026 vika voimansiirrossa, Ruiskutushäiriö
P0306 Sylinterin 6 sytytyskatkos havaittu.
P0301 Sylinterissä 1 havaittu sytytyskatkos
P0300 Satunnaista / usean sylinterin sytytyskatkosta havaittu
B2aaa
Palstalta olen yrittänyt kaivaa tietoa, mihin pitäisi tarttua.
Jostain syystä kävin nyt ostamassa kampiakselin asentoanturin, jonka ajattelin vaihtaa, vaan olenkohan oikeilla jäljillä?
Ennenkuin alan toimeen, niin ajattelin kysyä täältä, kun täällä monesti on asiasta hyvin asioista teitäviä, joita on kiittäminen aikaisemmista ongelmien selvittelystä.
BMW 523i (F11) N53B30 vm.2011
F11 N52B30
Comment
-
-
Originally posted by Foksu View PostPalstalta olen yrittänyt kaivaa tietoa, mihin pitäisi tarttua.
Jostain syystä kävin nyt ostamassa kampiakselin asentoanturin, jonka ajattelin vaihtaa, vaan olenkohan oikeilla jäljillä?IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View Post
Sähköpuolella jumittaa noin sporadisilla vikakoodeilla. Tarkistaisin ensin akkukaapelin (plussa) kontin sisä- ja ulkopuolella, sekä latauksen. Akku oletettavasti järjissään? Mikäli ne on kunnossa, niin sitten vikakoodit kuittaat, tarvittaessa poistat ajoneston jos se on virtojen vähyydestä johtuen mennyt päälle ja ajat jonkin aikaa pyrkien provosoimaan mainittua käytöstä. Sitten jälleen vikakoodit lukuun mitä on uudelleen kertynyt ja johdattelisiko ne nykyistä paremmin jäljille.
Kun on auto ollut liikenteessä ja pysähtynyt evästelemään sammuttaen koneen joksikin aikaa kuunnellen radiota, niin pari kertaa on auto sammuttanut kaikki sähkölaitteet, ja ilmoittanut akun varauksesta.
Olen sitten ladannut, ja normaalikäytössä ei ongelmia.
Tuosta jakommentistasi päätellen liennee akku nyt ehtoopuolella?
Eli heikko akkuko antaa epämääräisia vikakoodeja?F11 N52B30
Comment
-
-
Originally posted by Foksu View PostTuosta jakommentistasi päätellen liennee akku nyt ehtoopuolella?
Eli heikko akkuko antaa epämääräisia vikakoodeja?IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostJa jos tämän keskustelun pohjalta akkukaupoille suuntaat, niin mainitsen että minulta sattumalta löytyisi uutta vastaavassa kunnossa oleva Vartan 95Ah AGM ylimääräisenä, josta voin luopua, ja jonka voin samalla kuitata vaihdetuksi mikäli poikkeat Tampereella kulkiessasi.
Milläs tuo kuittaus onnistuu?
F11 N52B30
Comment
-
-
Akun vaihdon kuittauksen voi toteuttaa monenmerkkisillä testereillä. Kuitenkin jos akkutyyppi tai sen kapasiteetti muuttuu, on se myös koodattava autoon. Mikäli olet akusta kiinnostunut, niin jatkakaamme yksitysiviesteillä kun tämä ei varsinaisesti ole kaupankäyntipalsta. Ajattelin kuitenkin auttaa miestä mäessä kun tuo olisi sattumalta ylimääräisenä.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Morjes f10 535i 2010vm
sammu ajosta ihan yhtäkkiä ja rupes näyttämään drivetrain ja ei lähe enää käyntii luinkoodit ja tämmösiä näytti.
DME active codes -
119404 - Rail pressure sensor, signal: Permanently stuck.
120208 - Charging pressure control, plausibility Pressure too high.
120408 - Charging pressure control: Switch-off as consequential reaction.
138701 - Radiator shutter, top: Top stop detected too early.
aikasemmin oon huomannu että tyhjäkäynnillä ollessa haisee vähän bensa? mikähän mahtas olla syyllinen tähän?
Comment
-
Comment