Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 drivetrain pakokaasua puskee ja nykii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2278
    • Vantaa

    #16
    Toki vika voi olla liittimessä tai johdoissakin, mutta siellä suunnalla ongelma selvästi on.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • ekaBMW
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 450
      • Oulu

      #17
      Orggis osilla taitaa olla 2v takuu.
      Vai oliko tuo ollut jo pidempään?
      F11 530d xDrive 09/16
      Ex E60 530d xDrive A 10/08
      Ex E60 520dA 09/08 liisari
      Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
      Ex Opel Kadett 1.6 -89

      Comment

      • VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2278
        • Vantaa

        #18
        Tuolla lukee että reilu kuukausi sitten ostettu auto ja samalla vaihdettu maffi. Tuli vielä mieleen että toimiko auto normaalisti vakio softalla? Tuli vastaava tapaus mieleen täältä foorumilta. Ei softattuna suostunut toimimaan maffin liitin kiinni. Joskin taisi olla E-sarjan auto kyseessä.
        Last edited by VilleP; 10-05-2023, 22:18.
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

        Comment

        • Tr3ddyB
          Newbiemmer
          • Apr 2023
          • 11
          • Lapua

          #19
          Joo tosiaan toimi vakio softalla ja toimi jonku aikaa softallakin ennen kuin oireet alkoi. Pitänee kokeilla ottaa liitin irti ja katsoa auttaako

          Comment

          • Tr3ddyB
            Newbiemmer
            • Apr 2023
            • 11
            • Lapua

            #20
            Noniin, pientä päivitystä tilanteeseen. Ohjelmaa päivitettiin hitusen ja nostettiin tyhjäkäynnis kierroksia hitusen ja otin irti myös sen liittimen mistä annettiin neuvo ja tällä hetkellä tuntuisi toimivan ihan hyvin, ajelen nyt muutaman päivän ja katselen tilannetta. Ainoat miinus tosiaan kun se liitin on irti niin moottorin vikavalo palaa.

            Comment

            • Foksu
              Bimmer Rookie
              • Sep 2012
              • 74
              • Valkeakoski

              #21
              BMW 523i (F11) N53B30 ​vm.2011​

              Drivedrain herjan heitti
              Continue the journey at a moderate speed. Full performance not available. Have the proplem checked by Service.​

              Kun virheilmoitus tuli, niin ajoin tien viereen, ja sammutin moottorin. Piti jotain tuuletin hurinaa. Kun hurina lakkasi käynnistin moottorin, ja kulki taas ihan normaalisti.
              Muutaman starttikerta, ja ei mitään ongelmia, kunnes kiihdytti reippaasti, niin antoi heti tuon saman herjan.
              Eli kun ajoi rauhallisesti, niin toimi ok.
              Vaihdoin tulpat ja uusin kaksi puolaa ja puhdistin polttoaineen ruiskutussuuttimet.
              Ongelma tuntui poistuvan. Motarilla kokeillesssa kiihtyi ihan normaalisti ilman ongelmia.
              Pari viikkoa meni ihan hyvin, sitten vika ilmaantui uudelleen.
              Nyt jäi pihalle, eikä suostu käynnistymään. Kokeilin pitkää starttaamista, mutta ei herännyt.

              Luettu vikakoodeja:
              93076A Deactivation Of Terminal 15: Upper Stability Limit Reached, But Deactivation Preventer Active
              93076B Deactivation Of Terminal 30B: Upper Stability Limit Reached
              9308B0 Identification Transmitter: Undervoltage, Battery
              115D04 Injection quantity compensation, plausibility: Energy nominal value
              12C601 Nitrogen Oxide Sensor, Operating Readiness: Signal not available at start
              1C0101 Oil-pressure control, plausibility, static: Pressure too high
              1C0300 Engine oil pressure sontrol valve: Jamming
              140201 Misfire, Cylinder 2: Injection is cut out
              C90D60 AUC Sensor: Internal sensor fault
              CD0421 ZMG, FlexRay: Line fault on path 1
              801C10 Request reset terminal 30F due to unauthorized waking
              801C11 Request deactivation terminal 30F due to unauthorized waking​

              P3026 vika voimansiirrossa, Ruiskutushäiriö
              P0306 Sylinterin 6 sytytyskatkos havaittu.
              P0301 Sylinterissä 1 havaittu sytytyskatkos
              P0300 Satunnaista / usean sylinterin sytytyskatkosta havaittu
              B2aaa​

              Palstalta olen yrittänyt kaivaa tietoa, mihin pitäisi tarttua.
              Jostain syystä kävin nyt ostamassa kampiakselin asentoanturin, jonka ajattelin vaihtaa, vaan olenkohan oikeilla jäljillä?

              Ennenkuin alan toimeen, niin ajattelin kysyä täältä, kun täällä monesti on asiasta hyvin asioista teitäviä, joita on kiittäminen aikaisemmista ongelmien selvittelystä.

              BMW 523i (F11) N53B30 ​vm.2011​​

              F11 N52B30

              Comment

              • JaniLap
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 2749
                • Tampere

                #22
                Originally posted by Foksu View Post
                Palstalta olen yrittänyt kaivaa tietoa, mihin pitäisi tarttua.
                Jostain syystä kävin nyt ostamassa kampiakselin asentoanturin, jonka ajattelin vaihtaa, vaan olenkohan oikeilla jäljillä?
                Sähköpuolella jumittaa noin sporadisilla vikakoodeilla. Tarkistaisin ensin akkukaapelin (plussa) kontin sisä- ja ulkopuolella, sekä latauksen. Akku oletettavasti järjissään? Mikäli ne on kunnossa, niin sitten vikakoodit kuittaat, tarvittaessa poistat ajoneston jos se on virtojen vähyydestä johtuen mennyt päälle ja ajat jonkin aikaa pyrkien provosoimaan mainittua käytöstä. Sitten jälleen vikakoodit lukuun mitä on uudelleen kertynyt ja johdattelisiko ne nykyistä paremmin jäljille.
                IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                Tampere

                Comment

                • Foksu
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2012
                  • 74
                  • Valkeakoski

                  #23
                  Originally posted by JaniLap View Post

                  Sähköpuolella jumittaa noin sporadisilla vikakoodeilla. Tarkistaisin ensin akkukaapelin (plussa) kontin sisä- ja ulkopuolella, sekä latauksen. Akku oletettavasti järjissään? Mikäli ne on kunnossa, niin sitten vikakoodit kuittaat, tarvittaessa poistat ajoneston jos se on virtojen vähyydestä johtuen mennyt päälle ja ajat jonkin aikaa pyrkien provosoimaan mainittua käytöstä. Sitten jälleen vikakoodit lukuun mitä on uudelleen kertynyt ja johdattelisiko ne nykyistä paremmin jäljille.
                  Kiitos kommentistasi!
                  Kun on auto ollut liikenteessä ja pysähtynyt evästelemään sammuttaen koneen joksikin aikaa kuunnellen radiota, niin pari kertaa on auto sammuttanut kaikki sähkölaitteet, ja ilmoittanut akun varauksesta.
                  Olen sitten ladannut, ja normaalikäytössä ei ongelmia.
                  Tuosta jakommentistasi päätellen liennee akku nyt ehtoopuolella?
                  Eli heikko akkuko antaa epämääräisia vikakoodeja?
                  F11 N52B30

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2749
                    • Tampere

                    #24
                    Originally posted by Foksu View Post
                    Tuosta jakommentistasi päätellen liennee akku nyt ehtoopuolella?
                    Eli heikko akkuko antaa epämääräisia vikakoodeja?
                    Kun virrat käy vähissä esim. huonokuntoisesta akusta johtuen, näihin sähköintensiivisiin autoihin voi ilmaantua mitä ihmeellisimpiä oireita ja vikatilalta muistuttavia tilanteita, jotka kovin usein siirtävät huomion tarpeettomiin korjauksiin ja osien vaihtoihin. Tilanteessasi aloittaisin akun uusimisella, ellet ole aivan varma että siellä on nyt tuore, hyväkuntoinen akku. On mielestäni kustannustehokkain lähestyminen tässä tapauksessa ja mikäli sen jälkeen ilmaantuu aiempia oireita, niin ainakin luottamus niiden todenperäisyyteen on suurempi kuin epäkuntoisella akulla jatkaessa. Ja jos tämän keskustelun pohjalta akkukaupoille suuntaat, niin mainitsen että minulta sattumalta löytyisi uutta vastaavassa kunnossa oleva Vartan 95Ah AGM ylimääräisenä, josta voin luopua, ja jonka voin samalla kuitata vaihdetuksi mikäli poikkeat Tampereella kulkiessasi.
                    IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                    Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • Foksu
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2012
                      • 74
                      • Valkeakoski

                      #25
                      Originally posted by JaniLap View Post
                      Ja jos tämän keskustelun pohjalta akkukaupoille suuntaat, niin mainitsen että minulta sattumalta löytyisi uutta vastaavassa kunnossa oleva Vartan 95Ah AGM ylimääräisenä, josta voin luopua, ja jonka voin samalla kuitata vaihdetuksi mikäli poikkeat Tampereella kulkiessasi.
                      Akun uusimiseen nyt ensisijassa päädyin, ja kiinnostaisi tuo sinun akku... tosin tuolla pirssilläni en pääse liikenteeseen täältä Koskista, kun ei suostu käynnistymään...
                      Milläs tuo kuittaus onnistuu?
                      F11 N52B30

                      Comment

                      • JaniLap
                        BTCF Member
                        • Sep 2012
                        • 2749
                        • Tampere

                        #26
                        Akun vaihdon kuittauksen voi toteuttaa monenmerkkisillä testereillä. Kuitenkin jos akkutyyppi tai sen kapasiteetti muuttuu, on se myös koodattava autoon. Mikäli olet akusta kiinnostunut, niin jatkakaamme yksitysiviesteillä kun tämä ei varsinaisesti ole kaupankäyntipalsta. Ajattelin kuitenkin auttaa miestä mäessä kun tuo olisi sattumalta ylimääräisenä.
                        IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                        Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                        Tampere

                        Comment

                        • lohikettu
                          Newbiemmer
                          • May 2024
                          • 2
                          • Savonlinna

                          #27
                          Morjes f10 535i 2010vm
                          sammu ajosta ihan yhtäkkiä ja rupes näyttämään drivetrain ja ei lähe enää käyntii luinkoodit ja tämmösiä näytti.
                          DME active codes -
                          119404 - Rail pressure sensor, signal: Permanently stuck.
                          120208 - Charging pressure control, plausibility Pressure too high.
                          120408 - Charging pressure control: Switch-off as consequential reaction.
                          138701 - Radiator shutter, top: Top stop detected too early.​
                          aikasemmin oon huomannu että tyhjäkäynnillä ollessa haisee vähän bensa? mikähän mahtas olla syyllinen tähän?​

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎