Oisko täällä kellään mitään ajatusta, mikä voi aiheuttaa rattiakselin suunnalta yleensä juuri tietyssä kohtaa rattia käännettäessä ikävää pientä resonointia? Kuulostaa hieman kuin muovi osa täristäisi akselia vasten tyhjäkäynnin tahtiin, mutta mistä? Käytin rattiakselille tulevia muoveja auki, eikä löytynyt mitään aiheuttajaa. Lisäyksenä vielä ohjaustehostimen nesteet ok, enkä usko että syyllinen sieltä löytyisikään.. Kiitos jo valmiiksi kaikille ajastanne
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw f10 Resonoi rattiakselin kohdilta.?
Collapse
X
-
Ellen väärin muista niin täällä foorumillakin on joskus ollut jotain juttua aiheesta ja akselin läpivienti kumista saattaisi tulla ääntä. Toinen on sitten että voiko itse akseli olla väljä. Sehän on teleskooppinen.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostEllen väärin muista niin täällä foorumillakin on joskus ollut jotain juttua aiheesta ja akselin läpivienti kumista saattaisi tulla ääntä. Toinen on sitten että voiko itse akseli olla väljä. Sehän on teleskooppinen.
Comment
-
-
Mielenkiinnosta aiheeseen, löytyikö autosta selkeää vikaa? Minulla on ollut vastaavanlainen ongelma, ääni on pikku hiljaa isontunut. Nyt ääni tulee esille nimismiehenkiharassa, jopa rosoisella asfalttitiellä. Katsuri ei ole löytänyt mitään vikaa mistään nivelestä, on vaihdettu reaktiotangot, koiranluut ja ohjauksen ristikkonivel uusiin, puslat kunnossa... Mietin että onko ääni peräisin ohjausakselin sisältä. Hermo ja kärsivällisyys meinää loppua kun selkeää vikaa ei vaan löydy.
Comment
-
-
Tahtoo nuo äänet autossa heijastua ja lähde olla jossain muuallakin mistä on kuuluvinaan. Itse etsin resonointia F sarjasta ja lopulta äänen lähde löytyy sisäpeilin suojamuoveista vaikka kuulosti tulevan kojelaudasta. Peilin muoveja puristamalla ääni loppui.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Morjesta, vähän tyhmä juttu.. mutta tuli tutkittua autoa tarkemmin konehuoneen puolelta.. Löytyi jäähdytinletku jonka klemmari hankasi rattiakselia vasten, joka aiheutti resonoinnin ratissa/rattiakselissa tyhjäkäynnin tahtiin.. jäähäri letku oli siis lähempänä ohjainvaihdetta/raidetankoa eli hyvinkin syvällä..
Comment
-
Comment