Moro! Ongelma on seuraavanlainen että noin viikon seisomisen jälkeen oli virrat kadonneet tai näin luulin. Avaimesta ei tapahtunut mitään ja ajattelin että kakesta patteri loppu, niin menin sitten rauta avaimella sisään, mutta autoon ei tullut virtoja. Autossa noin puolivuotta vanha akku jonka luulin tyhjenneen ja annoin apuvirtaa kone huoneeseen eikä mitään eloa. Mittasin akku jännitteen konehuoneesta niin se oli kyllä kunnossa, mutta oikeastaan mikään sähkölaite ei toimi. Webastoa kokeilin kaukosäätimellä niin se kyllä tuntui toimivan ja käsijarrussa vaikuttais olevan jotakin eloa ja hätävilkut toimii. Mistähän kannattaisi vian etsintä aloittaa? Auto on F07 GT vm-11
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Sähköt osittain kadoksissa.
Collapse
X
-
Vikakoodien luku olisi oivallinen alku jatkoselvittelyitä ajatellen.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
-
-
Sain ne poistettua mutta eipä auttanut mitään ja kolme niitä vielä jäi tai tulee heti uudestaan. Penkin säätöön liittyviä kaksi ja ilmeisesti sisäilman lämpötilaan liittyvä kolmas. Virrat tulee jossain vaiheessa koodien poiston ollessa menossa mutta häviää taas kun painaa startti nappulaa. Välillä kun painaa starttinsppia niin mittarit sykäyttää muutan kerran ala asennossansa mutta mitään muuta ei tapahdu.
Comment
-
-
Miltäs se kaapelin läpivienti näyttää siellä kontin pohjassa?F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Mitään en ähvästä tiedä, mutta olisiko hyvä aloittaa akun kenkien puhdistuksesta ja kiristyksestä, maakaapelin tarkastuksesta ja muutenkin maadoituksista. Ottaa irti ja puhdistaa ihan mekaanisesti. Näissäkin varmaan räjähdyspanos kaapelissa, joka hyvä tutkia myös. Jännite voi näyttää yleismittarilla olevan ok, mutta virtaa ei vain kulje ja kyykkää, kun kytket vähänkin enemmän virtaa vievän laitteen käyttöön.
Ja se akkukin voi olla kaputt. Voi koettaa herätellä perinteisellä akkulaturilla, älylaturit toimii tai ei toimi.
Ja tietenkin sulakkeet jne. Ei kai vikakoodeihin pääse edes käsiksi, jos ei autossa ole virtoja vai miten häh?Last edited by jaskap; 27-06-2024, 11:49.e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
e32 750 iA -88 DoubleSex.
Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.
Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
e32 735 1/18
e34 M5 1/18
e24 635 Csi 1/18
e9 3.0 CSi 1/18
e31 850 Csi
Comment
-
-
Akku jännite konehuoneessa 12.45 ja akulta 12.79 oli vähän haasteita päästä akulle kun ei saa konttia auki Akkukaapelin läpivienti näytti oikein siistiltä kontin puolelta ja auton alla myöskin päällisin puolin, mutta se täytyy avata vielä että sen näkee kunnolla. Vika koodeja oli taas ilmaantunut 14 kpl että jotakin häikkä on kyllä jossain. Akku on uusittu tammikuussa ja kengät on kyllä siistissä kunnossa.
Comment
-
-
ZGW ja CAS tutkisin tarkemmin. Pääseekö molempiin sisään?IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Ratkaisuna tässä oli ZGW jumissa.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Comment