Announcement

Collapse
No announcement yet.

Drivetrain-varoitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bugsneeze
    Bimmer Rookie
    • Mar 2023
    • 37
    • Suomi

    Drivetrain-varoitus

    Drivetrain

    Possible to continue journey. Full performance not available. Have the problem checked by your Service Partner.

    Tommonen ilmoitus ilmestyi tauluun. Autona F10 520d xDrive 2014. Ajettu 200 tkm. Mitään oireita ei esiintynyt ennen ilmoitusta.

    Mistähän lähteä vikaa etsimään?
    Last edited by Bugsneeze; 21-07-2024, 14:28.
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5257
    • Pirkkala

    #2
    Tuo on yleinen ilmoitus että moottorissa tai voimansiirrossa on vikaa.
    vikakoodien luvulla lähdettävä liikkeelle
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Bugsneeze
      Bimmer Rookie
      • Mar 2023
      • 37
      • Suomi

      #3
      Originally posted by Bugsneeze View Post
      Drivetrain

      Possible to continue journey. Full performance not available. Have the problem checked by your Service Partner.

      Tommonen ilmoitus ilmestyi tauluun. Autona F10 520d xDrive 2014. Ajettu 200 tkm. Mitään oireita ei esiintynyt ennen ilmoitusta.

      Mistähän lähteä vikaa etsimään?
      Juu, vikakoodeja löytyy:

      P0237 Turbocharger boost sensor A circuit low
      P0402 Exhaust gas recirculation flow excessive detected

      Nyt viimeisimmällä ajolenkillä juuri ennen kuin tuo Drivetrain-ilmoitus tuli tauluun oli havaittavissa pientä nykimistä.

      Comment

      • Bugsneeze
        Bimmer Rookie
        • Mar 2023
        • 37
        • Suomi

        #4
        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Tuo on yleinen ilmoitus että moottorissa tai voimansiirrossa on vikaa.
        vikakoodien luvulla lähdettävä liikkeelle
        Koodeja löytyi. Ks. yllä oleva viesti.

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8257
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          Originally posted by Bugsneeze View Post

          Juu, vikakoodeja löytyy:

          P0237 Turbocharger boost sensor A circuit low
          P0402 Exhaust gas recirculation flow excessive detected

          Nyt viimeisimmällä ajolenkillä juuri ennen kuin tuo Drivetrain-ilmoitus tuli tauluun oli havaittavissa pientä nykimistä.
          Selvitä EGR homma välittömästi. Näitä on palanut melkoisen monta ton takia.
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Bugsneeze
            Bimmer Rookie
            • Mar 2023
            • 37
            • Suomi

            #6
            Originally posted by peto2 View Post

            Selvitä EGR homma välittömästi. Näitä on palanut melkoisen monta ton takia.
            Tähän on vaihdettu BMW-huollon toimesta kamppiksena tuo EGR. Voiko vika kuitenkin johtua EGR:stä?

            Comment

            • vekkuli
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1321
              • Liminka

              #7
              Originally posted by Bugsneeze View Post

              Tähän on vaihdettu BMW-huollon toimesta kamppiksena tuo EGR. Voiko vika kuitenkin johtua EGR:stä?
              Milloin on vaihdettu, on tullut vastaan alle vuoden ikäisiä venttiilejä, jotka ovat jo rikki.
              E93 ///M3
              E60 530dA aka M5
              F11 525dA Xdrive
              Tesla model 3 LR MY22

              Comment

              • Bugsneeze
                Bimmer Rookie
                • Mar 2023
                • 37
                • Suomi

                #8
                Originally posted by vekkuli View Post

                Milloin on vaihdettu, on tullut vastaan alle vuoden ikäisiä venttiilejä, jotka ovat jo rikki.
                21.4.2023 ja about 28 tkm sitten tehty tuo EGR-kamppis.

                Tarkemmin ku katselin huoltokirjaa, niin sieltä löytyy seuraavat maininnat tuolle EGR-kamppikselle:

                ---
                "egrcoolerikampanja suoritettu

                vaihdettu -> egrcooleri,tiivisteet,pultit,alipaineletku ja äänieristehuopa

                jähn.neste järjestelmä täytetty alipaineistamalla

                vaihtotyön jälkeen käytetty autoa hallissa n.10min ja varmistettu ettei vuoda -> ok

                testerillä suoritettu -> coolerinvaihto, ahtopainetesti testaaa tässä myös imusarjan tiiviyden -> ok

                adapttatioitten nollaus ja vikamuistin nollaus -> ok"

                ---

                Eli itse EGR-venttiiliä ei ilmeisesti ole vaihdettu eikä sille ole tehty mitään. Se lienee putsauksen tai vaihdon tarpeessa sitten.

                Comment

                • Bugsneeze
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2023
                  • 37
                  • Suomi

                  #9
                  Päivitellään.

                  Vaihdoin autoon uuden EGR-venttiilin ja nollasin koodit (halpislukija). Lyhyen koeajolenkin aikana sama Drivetrain-error ilmestyi ruutuun ja samat vikakoodit löytyivät lenkin jälkeen. Mun remppaukon taidot loppuu about tähän ja varasinkin jo ajan korjaamolle ensi viikolle.

                  Ellei sitten joku näppärä Oulun seudulla asusteleva kehtaa ehdottaa koko systeemin pois ohjelmointia.

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5257
                    • Pirkkala

                    #10
                    Ootkos jo tuon paineanturin vaihtanu?
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • Bugsneeze
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2023
                      • 37
                      • Suomi

                      #11
                      Originally posted by Urpo_rotta View Post
                      Ootkos jo tuon paineanturin vaihtanu?
                      En oo vaihtanu. Missä paineanturi sijaitsee?

                      Comment

                      • vekkuli
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 1321
                        • Liminka

                        #12
                        Originally posted by Bugsneeze View Post

                        En oo vaihtanu. Missä paineanturi sijaitsee?
                        Imusarjassa.
                        E93 ///M3
                        E60 530dA aka M5
                        F11 525dA Xdrive
                        Tesla model 3 LR MY22

                        Comment

                        • VilleP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2151
                          • Vantaa

                          #13
                          Lueta vikakoodit istalla, saat tarkemman vian kuvauksen ja korjaus ohjeen.
                          F11 530xd LCI
                          S2 Avant

                          Comment

                          • Kiko750
                            BTCF Member
                            • Oct 2009
                            • 357
                            • Oulu/Finland

                            #14
                            Mulla tuli tuo sama drivetrain herja. Ei ollu koodin lukijaa käsillä niin käytin merkkipajalla. Oli joku turbon alipaineletku löysällä, laitettu väärän kokoista tarvikeletkua ex.omistajan remontoimana. Uutta OEM letkua tilalle ja meno kaikki kunnossa.

                            Comment

                            • Bugsneeze
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2023
                              • 37
                              • Suomi

                              #15
                              Auto on ollut päivän pajalla ja tähän mennessä selvinnyt, että NOx-anturi ainakin antaa herjaa. Uusi anturi 500 € + työ.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎