Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 m550d ohjelmointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jnezs
    Newbiemmer
    • Feb 2025
    • 2
    • lappi

    F10 m550d ohjelmointi

    Moikka! mulla olisi suunnitelussa vaihtaa autoon ( f10 m550d ) catiton downpipe ja pitäisi löytää joku softa jolla saisi tuon catin anturan poistettua ettei aiheuta vika valoa. Sitten taas katsastus ajan lähentyessä sen saisi ohjelmoitua taas käyttöön ja laittaa alkuperäisen downpipen takaisin paikalleen jotta saisi auton leimasta läpi. Eli onko tähän olemassa jotain näppärää ratkaisua ?
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2732
    • Tampere

    #2
    Työstät vakiokartalla olevan DDEn rinnalle toisen, jossa on haluamasi teholisäysohjelma. Katstastusta varten vaihdat vakiokartallisen DDEn autoon ja teet muut tarvittavat konversiot. Muina aikoina paikoillaan hupi-DDE ja haluttu kokoonpano.
    Last edited by JaniLap; 16-02-2025, 19:18.
    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5428
      • S:t Karins

      #3
      Ja jos haluat sorkkia sitä päästöpönttöä niin poista se DPF ja jätä se cat osuus sinne pönttöön. Ei vaikuta tehoihin ellet meinaa + 600 hv ottaa ulos ja ennen kaikkea sun auto ei haise kuvottavalle mannelavetille.
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2236
        • Vantaa

        #4
        Eikä se DPF poistokaan tehoja lisää tuo. Tuon koko downpipe homman hyöyty siihen nähden mikä vaiva tuosta joka vuosi tulee, on melko olematon. Tietty jos haluaa harrastaa, asia erikseen. Ja tosiaan auto alkaa haisemaan yllämainitulle suoralahje mersulle.
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

        Comment

        • jnezs
          Newbiemmer
          • Feb 2025
          • 2
          • lappi

          #5
          Ei tuossa itsellä tehonlisäys ole päätarkoituksena. kyllä tuo 380hv on ihan riittävästi päivittäis ajoon. Haluttaisi saada autosta äänimaailmaa HIEMAN enemmän omaan makuun, ei kuitenkaan mitään teini helvettiä. alkuperäisenä tuo kuulostaa melko pölynimurilta

          Comment

          • ritariässä
            BTCF Member
            • Jan 2006
            • 3599
            • Raisio

            #6
            Ryobi käteen ja poraa pari reikää ja kyllä lähtee
            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5428
              • S:t Karins

              #7
              Originally posted by jnezs View Post
              Ei tuossa itsellä tehonlisäys ole päätarkoituksena. kyllä tuo 380hv on ihan riittävästi päivittäis ajoon. Haluttaisi saada autosta äänimaailmaa HIEMAN enemmän omaan makuun, ei kuitenkaan mitään teini helvettiä. alkuperäisenä tuo kuulostaa melko pölynimurilta
              Tuo on totta. Toisaalta taas kun vaimennuksia poistaa niin se ärsyttävä turbon vihellys alkaa kuulumaan. Vai olisiko vaihtoehto alkaa poistamaan takapäästä vaimentimia?
              Last edited by Tommix; 19-02-2025, 08:21.
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • VilleP
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2236
                • Vantaa

                #8
                Laadukkaat läpivirtaavat takapöntöt, niin ei tule teiniäänet. Tai jos rahasta ei puutetta, niin tuohon saa erilaisia venttiili/aktiivi systeemejä. Joskin kaikki edellä mainituista vaihtoehdoista ei taida olla katsastettavissa laillisesti? Eli alkuperäiset kannattaa säilyttää.
                F11 530xd LCI
                S2 Avant

                Comment

                • ruupanen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 5159
                  • Joensuu

                  #9
                  335d:ssa takapöntön poistolla sopivasti kovemmat äänet kuitenkaan ilman mitään kasari Valmetin turbon vihellystä.
                  E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                  Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎