memebuy23buy

Osaava katsastusasema xdrivelle Uudeltamaalta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Puolijohde
    Newbiemmer
    • Jun 2023
    • 2
    • Uusimaa

    Osaava katsastusasema xdrivelle Uudeltamaalta?

    Suositelkaas jotain hyväksi todettua katsastusasemaa Uudeltamaalta, missä on sopivat vermeet xdrive nelivedon katsastukseen?

    Halu minimoida mahdollisuudet rikkoa mitään voimansiirrosta väärissä dynamometreissa.

    Kiitokset!
  • MikeDry
    BTCF Member
    • May 2006
    • 6239
    • Helsinki

    #2
    Jos olen ymmärtänyt oikein Tattarisuon katsastusasemalla on nelivetoisille tarkoitettu jarrudyno, tosin siihen en osaa ottaa kantaa miten henkilökunta hoitaa hommansa
    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

    Comment

    • Crete88
      Bimmer Rookie
      • Mar 2023
      • 57
      • Lohja

      #3
      Sanot vaan että jos ei 4x4 jarrudynoa löydy niin autoa ei sitten dynolla testata. Jarruttelevat sitten vaan pihalla.

      Comment

      • racing02
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2066
        • Riihimäki

        #4
        Xdrivet kyllä yleensä katsastetaan ihan normidynolla eikä ne ilman inhimillistä virhettä rikki mene. Millä sen sitten minimoisi?

        Comment

        • ritariässä
          BTCF Member
          • Jan 2006
          • 3724
          • Raisio

          #5
          Mikä se inhimillinen virhe jossa rautaputki antautuu?

          Comment

          • Kouris
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 781

            #6
            Originally posted by racing02 View Post
            Xdrivet kyllä yleensä katsastetaan ihan normidynolla eikä ne ilman inhimillistä virhettä rikki mene. Millä sen sitten minimoisi?
            Omassa ainoastaan käsijarru mitattiin normaali dynolla yksi takapyörä kerrallaan. Ajojarruja ei mitattu. Tällöin ei tule ongelmaa vaikka 4wd kytkin on kiinni.

            Comment

            • VilleP
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2373
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by ritariässä View Post
              Mikä se inhimillinen virhe jossa rautaputki antautuu?
              Kun neliveto kytkeytyy rullien pyöriessä. Tämä siis jos ei noudata ohjeita.
              F11 530xd LCI
              S2 Avant

              Comment

              • Kouris
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 781

                #8
                Originally posted by ritariässä View Post
                Mikä se inhimillinen virhe jossa rautaputki antautuu?
                Jos olen oikein ymmärtänyt xdrive toiminnan niin kytkin on hyvin 100% kiinni pienissä nopeuksissa. Tuolle se ainakin tuntuu tuossa E83 vaikka sitä ei kai xdriveksi vielä kutsutakaan. Eli jos etuakseli on lattialla ja taka-akseli dynossa ja jarrua painetaan niin silloinhan se jostain korkkaa. Jos ei kardaanista niin sitten varmaan seuraava on jakolaatikosta kuoret halki.

                Kyllä katsastuksessa kannattaa vahtia ettei rupea jarruja mittaamaan normaalisti niin katsastus onnistuu kyllä millä vaan asemalla.

                Comment

                • melperri
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2011
                  • 256
                  • espoo

                  #9
                  Originally posted by Crete88 View Post
                  Sanot vaan että jos ei 4x4 jarrudynoa löydy niin autoa ei sitten dynolla testata. Jarruttelevat sitten vaan pihalla.

                  Jostain lukenut , että ei enää nykyään onnistu , kun Trafilta määräys , että pitää mitata aina.

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2373
                    • Vantaa

                    #10
                    Xdrivejä sen verran paljon liikenteessä että eiköhän pääsääntöisesti joka konttorilla osata toimia niiden kanssa.
                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • MikeDry
                      BTCF Member
                      • May 2006
                      • 6239
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by melperri View Post
                      Jostain lukenut , että ei enää nykyään onnistu , kun Trafilta määräys , että pitää mitata aina.
                      Näin se menee nykyään, oma e30:mpi ix ajetaan sen takia dynossa ja aina pieni "jännitys" milloin jakolaatikkon visko hajoaa, vaikka jarrudyno muistaakseni nelikolle, mutta yksi akseli kerrallaan

                      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                      Comment

                      • Kouris
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 781

                        #12
                        Jos näissä sähköohjatuissa haluaa olla varma ettei hajoa mitään niin ottaa sulakkeen irti jarrutuksen ajaksi. Tai sitten xdrivessä toimii se xdelete softa.

                        Comment

                        • VilleP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2373
                          • Vantaa

                          #13
                          Taitaa kusta katsastus siinä vaiheessa kun kaikki vikavalot taulussa.
                          F11 530xd LCI
                          S2 Avant

                          Comment

                          • racing02
                            BTCF Member
                            • Nov 2004
                            • 2066
                            • Riihimäki

                            #14
                            Originally posted by VilleP View Post
                            Xdrivejä sen verran paljon liikenteessä että eiköhän pääsääntöisesti joka konttorilla osata toimia niiden kanssa.
                            Näin minäkin olen asian nähnyt ja omasta 2013 X1:stä aina on mitattu molemmat akselit yksitellen dynolla. Yleensä olen ollut kyydissä mutta enpä osaa sanoa mitä erityisiä toimenpiteitä siinä olisi tehty.

                            Comment

                            • Mikaatm
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2007
                              • 565
                              • Vantaa

                              #15
                              Tyttö käytti pari vuotta sitten 320d Xdrive G20 ja hetki siitä niin "kaikki vikavalot" ja sovelluksen virhe ilmoitukset että tarkistuta auto huollossa.

                              Kävin asemalla kysymässä, niin oli ajanut jarrudynon aivan normisti, niinkuin kaikki muutkin autot oli sitten mikä vetotapo.

                              Laitoin sen jälkeen sähköpostia heille, niin vastaus oli että Traficom ohjeissa ei ole mitään kyseiseen automalliin ja voi jarrudynon mennä normisti.

                              Onneksi mitään ei hajonnut ja virheilmotukset autossa hävisi muutaman päivän päästä. Onneksi ei tullut mitään probleemaa jälkikäteen.

                              Eli ilmeisesti yleisesti katsastuskonttoreilla ollaan "tietämättömiä" kun ei ole ohjeita? Tai sitten xdrivet voi mennä jarrudynoon normisti?
                              450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                              Comment

                              Working...
                              X