F11 EDC Iskarin vaihdon jälkeiset

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jus-4
    Newbiemmer
    • Feb 2021
    • 18
    • Suomi

    #1

    F11 EDC Iskarin vaihdon jälkeiset

    F11 Takaiskarit vaihdettu uusiin alkuperäisiin. Asennuksen jälkeen Esys softalla molempiin takaiskareihin viimeisimmät CAFD softat. Ei vikakoodeja, mutta takapää tuntuu pomppivan eikä oo mielestäni kovin hyvä ajaa. Autoa madallettu -40mm mutta en usko että vaikuttaisi ajettavuuteen noin paljoa?

    Voiko noissa eri CAFD softissa olla eroja ton ajettavuuden suhteen? vai mikä tossa nyt on vikana..

    Etupää imasee töyssyt hyvin, mutta takapää kertoo kyllä ihan auton hyttiin asti missä on töyssyt
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2549
    • Vantaa

    #2
    Vanhoilla toimi kuitenkin? Vai madallettiinko tässä samalla?
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • Jus-4
      Newbiemmer
      • Feb 2021
      • 18
      • Suomi

      #3
      Vanhoilla ei kyllä pompottanut samalla tavalla, mutta ne oli aivan loppu. Madallettu aijemmin. Ei tän yhteydessä.

      Comment

      • Jus-4
        Newbiemmer
        • Feb 2021
        • 18
        • Suomi

        #4
        Mutta iskarivaihdon yhteydessä tein myös Istalla ilmapussien tyhjennyksen ja täytön kun vaihdoin kuskin puolelle Arnottin pussin. Molemmat puolet pysyi samalla korkeudella mitattuna. Ei tehty Istalla perän säätöä.

        Comment

        • VilleP
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2549
          • Vantaa

          #5
          Iskarit koodattu autoon vaihdetuksi?
          F11 530xd LCI
          S2 Avant

          Comment

          • Jus-4
            Newbiemmer
            • Feb 2021
            • 18
            • Suomi

            #6
            Ei oo muuta tehty kuin molempiin taka RK ecuihin koodattu 2kpl CAFD softia. Tällöin vikakoodit iskareista hävis myös

            Comment

            • alpine3
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2010
              • 1275
              • Kajjjaani

              #7
              Cafd:eissa ei käsitykseni mukaan pitäisi olla eroja ajettavuuteen, pitäisi toimia "injektoinnin" jälkeen. Muistini koukeroista kaivelen, että iskariin meni kaksi cafdia kuhunkin, injektoitko molemmat?

              Edit. noniin olit vastannutkin sillä aikaa kun kirjoitin kommenttia.

              Edit2. Ja ne molemmat cafdit näkyy siinä ecu puussa?
              Last edited by alpine3; 07-12-2025, 21:18.
              BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
              BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

              Comment

              • Jus-4
                Newbiemmer
                • Feb 2021
                • 18
                • Suomi

                #8
                Eka meinas mennä sormi suuhun kun sain vaan yhden cafd valittua. Tän jälkee kokeilin Code mutta erroriin päätty. Sit Ctrl pohjassa sain valittua molemmat cafd ja Code hyväksytysti läpi.
                2 kpl cafdeja näkyy ecu puussa

                Comment

                • Jus-4
                  Newbiemmer
                  • Feb 2021
                  • 18
                  • Suomi

                  #9
                  Tosiaan tänään työmatkalla varmistui että auton perä on kova ja huono ajaa.
                  Kokeilin tänään useamman kerran eri CAFDeja ”injektoida” ja Koodaus meni läpi ja vielä kerta kiellonpäälle koodaus. Ei vaikutusta ajettavuuteen. Tein tämän auton ollessa käynnissä ettei jännite laskisi. Idriveen tuli vikailmoitus kesken koodauksen ja Ista näytti ecu puussa jokaiselle neljälle iskarille keltaista. Lähti pois koodien nollattua eikä palannut.
                  Otin myös akun - kaapelin irti 15min ajaksi. Aamulla selviää auttoiko.. Jos ei niin on varmaan kokeiltava vanhojen iskareiden sähköosat vaihtaa uusiin iskareihin. Ne ainakin pitäis toimia koodaamatta.

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2549
                    • Vantaa

                    #10
                    Voiko nuo iskarit edes fyysisesti muuttua kivikoviksi? Eli öljyn viskositeetti menisi niin jäykäksi että joustoa ei juuri ole. Mistä hommasit iskarit?
                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • Jus-4
                      Newbiemmer
                      • Feb 2021
                      • 18
                      • Suomi

                      #11
                      jmtech ja bemarin laatikossa tuli.

                      Comment

                      • alpine3
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2010
                        • 1275
                        • Kajjjaani

                        #12
                        Adaptiiviset voivat olla kovat, tyyliin kivireki, ennen koodausta, se on normaalia.

                        Oletko kokeillut alustaa flexray-väylää? Onnistuu esim. Istalla.
                        BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                        BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                        Comment

                        • Jus-4
                          Newbiemmer
                          • Feb 2021
                          • 18
                          • Suomi

                          #13
                          En oo iskari vaihdon jälkeen. On tullut aikasemmin kokeiltua koska jakolaatikon kanssa myös ongelmia. Paljon tuli vikakoodeja sen jälkeen jotka kyllä sain loppujen lopuks pois. Täytyy kokeilla.

                          Comment

                          • alpine3
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2010
                            • 1275
                            • Kajjjaani

                            #14
                            Juu vikakoodeja siitä tulee, se on normaalia eikä vaarallista, ne saa nollattua pois. Ja jos väylän alustuksen ja koodien nollauksen jälkeen jää asiaan liittyviä aktiivisia vikakoodeja niin nekin voivat valaista asiaa enemmän.
                            BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                            BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                            Comment

                            • JaniLap
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 2892
                              • Tampere

                              #15
                              Kuljetustila tuskin on jäänyt päälle, mikäli siihen liittyviä ilmoituksia ei näy?
                              IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                              Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                              Tampere

                              Comment

                              Working...
                              X