Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 523i/528i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TeRm0z
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 96
    • Seinäjoki

    #16
    Suomessa (eli Euroopassa) myytävät F1X 523i:t ovat kaikki ihan 3-litraisia vapareita (2010-2012). Esim: tämän 2012 vuosimallin moottorikoodi N53-B30A on sama kuin vuoden 2010 vastaavassa. Sittemmin 2-litrainen urpo on korvannut bensakavalkaadin aloitusmallin 520i:llään.

    Ja omalle kohdalle F11 523i on ehkä realistisin ehdokas nykyisen E91 330iA:n seuraajaksi sitten joskus, vaikka tehoissa hävitäänkin. Ainakin N52B30 käy ja kukkuu miltei 200tkm rullattuna yhä mainiosti. *koputtaa puuta*
    Last edited by TeRm0z; 22-07-2013, 23:06.
    Tallissa: F48 X1 20D XDrive (-16),
    Ex list:
    F34 320iA GT (-13), F20 118DA M-Sport (-14), F30 320DA M-Sport (-12), E60 530DA M-Sport (-09), E91 330D M-Sport (-06), X1 20D Xdrive (-10), E91 330iA, E61 525ia, E91 320dA, E46 318i, e39 525tds, e46 320i, e36 316i, e30 316

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1836
      • Kotona/Poissa

      #18
      Originally posted by Bmw Master View Post
      On myös 530i vapari kutonen. Sai uutena ~pari kk sitten, nyt ei enää ole Suomen hinnastossa.
      Siis oli. Ei ole saanut enää hetkeen. Kuten tuossa aikaisemmin jo kerrottiin.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #19
        Originally posted by Havis View Post
        Siis oli. Ei ole saanut enää hetkeen. Kuten tuossa aikaisemmin jo kerrottiin.
        On ne autot olemassa edelleen ja kuten kirjoitin vielä pari kk sitten oli Bmw Suomi hinnastossa. Saksasta löytyy vielä 2013 valmistettuja.

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1836
          • Kotona/Poissa

          #20
          Originally posted by Bmw Master View Post
          On ne autot olemassa edelleen ja kuten kirjoitin vielä pari kk sitten oli Bmw Suomi hinnastossa. Saksasta löytyy vielä 2013 valmistettuja.
          Saivartelematta sen enempää on eri asia puhua autojen valmistuksesta kuin varastomallien myynnistä. Voidaanhan varastosta myydä vuosikausia vanhaa kalustoa. Tämä inttäminen ei muuta sitä tosiasiaa miksikään että vaparikutosten valmistus on loppunut, eikä uutta tilaamalla sellaista enää saa.

          Epäilemättä jostainpäin maailman automyymälästä joku ajamaton vaparikutos F1x löytyy. Mitäs sitten?

          Autot on olemassa kunnes ne romutetaan. Tätä itsestäänselvyyttä tuskin olis tavinnut tuoda esille

          Eiköhän tämä jo tullut selväksi, ei liene enää tarvetta vääntää asiasta?
          Last edited by Havis; 23-07-2013, 10:03.
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #21
            Ei helvetti. En väittänytkään että sellaista saisi uutta enää, toin vain esille että sellainenkin vaihtoehto on olemassa. Ei 523i enää saa uutta ja sekin on tässä topicissa mainittu.

            Comment

            • Controlleri
              Newbiemmer
              • Jul 2009
              • 22
              • fin

              #22
              Originally posted by TeRm0z View Post
              Suomessa (eli Euroopassa) myytävät F1X 523i:t ovat kaikki ihan 3-litraisia vapareita (2010-2012). Esim: tämän 2012 vuosimallin moottorikoodi N53-B30A on sama kuin vuoden 2010 vastaavassa. Sittemmin 2-litrainen urpo on korvannut bensakavalkaadin aloitusmallin 520i:llään.

              Ja omalle kohdalle F11 523i on ehkä realistisin ehdokas nykyisen E91 330iA:n seuraajaksi sitten joskus, vaikka tehoissa hävitäänkin. Ainakin N52B30 käy ja kukkuu miltei 200tkm rullattuna yhä mainiosti. *koputtaa puuta*
              Kiitos kaikille tiedoista! Kyseisellä linjalla olen itsekin mitä olen asiaa tutkinut.
              Kohdallani hankkima auto tulee olemaan käytetty eli vaihtoehtoina on käsittääkseni joko tuo vapari 6:n (523i) tai 520i turbo? Jotenkin tuntuu että tuo 523i olis munkin mielestä "järkevämpi" ostos.
              Onko näissä malleissa siis muuta eroa kuin kone?

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #23
                Originally posted by Controlleri View Post
                Kiitos kaikille tiedoista! Kyseisellä linjalla olen itsekin mitä olen asiaa tutkinut.
                Kohdallani hankkima auto tulee olemaan käytetty eli vaihtoehtoina on käsittääkseni joko tuo vapari 6:n (523i) tai 520i turbo? Jotenkin tuntuu että tuo 523i olis munkin mielestä "järkevämpi" ostos.
                Onko näissä malleissa siis muuta eroa kuin kone?

                Missä mielessä järkevämpi? Äänet ja turboviive on ainoat mitkä puolta tuota vanhaa konetta.

                Edit: kyllä kai pieniä muutoksia tulee joka vuosi. Toi vapari bensakonekin on todella mukava niin pitkään kun toimii ongelmitta.
                Last edited by bemu2000; 23-07-2013, 13:36.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • Havis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1836
                  • Kotona/Poissa

                  #24
                  Originally posted by Controlleri View Post
                  ...vaihtoehtoina on käsittääkseni joko tuo vapari 6:n (523i) tai 520i turbo? Jotenkin tuntuu että tuo 523i olis munkin mielestä "järkevämpi" ostos.
                  Onko näissä malleissa siis muuta eroa kuin kone?
                  Mainitsemasi mallit on joka tapauksessa eri vuosimallia koska niitä ei tehty samaan aikaan, joten sen mukana tuomat erot on ilman muuta mukana. Ne toki on pääasiassa nimellisiä.

                  Sanoisin että kun kerran etsit käytettyä, suuremman eron tekee yksilön kunto ja varusteet, ei niinkään vuosimallierot.

                  Moottoreista ota se joka enempi omaa persausta miellyttää
                  "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                  E60 523iA -08

                  Comment

                  • Controlleri
                    Newbiemmer
                    • Jul 2009
                    • 22
                    • fin

                    #25
                    Originally posted by Havis View Post
                    Mainitsemasi mallit on joka tapauksessa eri vuosimallia koska niitä ei tehty samaan aikaan, joten sen mukana tuomat erot on ilman muuta mukana. Ne toki on pääasiassa nimellisiä.

                    Sanoisin että kun kerran etsit käytettyä, suuremman eron tekee yksilön kunto ja varusteet, ei niinkään vuosimallierot.

                    Moottoreista ota se joka enempi omaa persausta miellyttää

                    Tottahan tuokin on. Kunto ja varusteet on tietty se mikä eniten miellyttää ja eihän käytettyä hankkiessa pysty kaikkeen vaikuttamaan, jostain joutuu aina tinkimään.

                    Comment

                    • Controlleri
                      Newbiemmer
                      • Jul 2009
                      • 22
                      • fin

                      #26
                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      Missä mielessä järkevämpi? Äänet ja turboviive on ainoat mitkä puolta tuota vanhaa konetta.

                      Edit: kyllä kai pieniä muutoksia tulee joka vuosi. Toi vapari bensakonekin on todella mukava niin pitkään kun toimii ongelmitta.
                      En nyt mikään ammattilainen näissä asioissa ole mutta jotenkin varmemmalta tuo vanha kone tuntuu kuin uusi. Niitä nyt on kuitenkin jo tehty lähes iät ja ajat. Mene ja tiedä:think
                      Onhan tuota uutta toki kauan kehitelty ennen kuin tuli markkinoille ja joskus se kehitys menee myös eteenpäin

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #27
                        Originally posted by Controlleri View Post
                        En nyt mikään ammattilainen näissä asioissa ole mutta jotenkin varmemmalta tuo vanha kone tuntuu kuin uusi. Niitä nyt on kuitenkin jo tehty lähes iät ja ajat. Mene ja tiedä:think
                        Onhan tuota uutta toki kauan kehitelty ennen kuin tuli markkinoille ja joskus se kehitys menee myös eteenpäin
                        Bemarin neloskoneet on M10 lukuunottamatta aina olleet surkeita. Tuskin tuo uusi turbokone olisi poikkeus.

                        Mutta mites päästöt, 523i vs 520i turbo? Että saako samalla rahalla uudemman ja vähemmän ajetun kun verot pienemmät?

                        Comment

                        • Controlleri
                          Newbiemmer
                          • Jul 2009
                          • 22
                          • fin

                          #28
                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Bemarin neloskoneet on M10 lukuunottamatta aina olleet surkeita. Tuskin tuo uusi turbokone olisi poikkeus.

                          Mutta mites päästöt, 523i vs 520i turbo? Että saako samalla rahalla uudemman ja vähemmän ajetun kun verot pienemmät?
                          Päästöverot ovat mun mielestä yhdentekeviä. Ei tee niin suuria rahamääriä
                          vuositasolla varsinkaan kyseisissä autoissa.

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #29
                            Originally posted by Controlleri View Post
                            Päästöverot ovat mun mielestä yhdentekeviä. Ei tee niin suuria rahamääriä
                            vuositasolla varsinkaan kyseisissä autoissa.
                            Mutta hankintaverotus menee päästöjen mukaan. Eli vaikka vanhempi olisi halvempi ostaa Saksasta, suurempi vero tekee samanhintaisen uudemman kanssa?

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              #30
                              Originally posted by Controlleri View Post
                              En nyt mikään ammattilainen näissä asioissa ole mutta jotenkin varmemmalta tuo vanha kone tuntuu kuin uusi. Niitä nyt on kuitenkin jo tehty lähes iät ja ajat. Mene ja tiedä:think
                              Onhan tuota uutta toki kauan kehitelty ennen kuin tuli markkinoille ja joskus se kehitys menee myös eteenpäin

                              Vai iät ja ajat Varmoja oli M52/54 koneet ennen näitä päästöhömpötyksiä ja korkeapaineruiskutusta. Noissa on oikeasti helvetisti vikoja ja on sitten todella kalliita osia uusia. Mutta niin kuin sanoin ei ole tietoa onko F10:iin jo parannettu noita koneita. Ongelmia on ollut ainakin 2005-2009 E9x korisissa.
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎