Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 523i/528i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Controlleri
    Newbiemmer
    • Jul 2009
    • 22
    • fin

    #31
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Vai iät ja ajat Varmoja oli M52/54 koneet ennen näitä päästöhömpötyksiä ja korkeapaineruiskutusta. Noissa on oikeasti helvetisti vikoja ja on sitten todella kalliita osia uusia. Mutta niin kuin sanoin ei ole tietoa onko F10:iin jo parannettu noita koneita. Ongelmia on ollut ainakin 2005-2009 E9x korisissa.
    Eikös bensakoneet ole kuitenkin ollut vähemmän ongelmallisia kuin dieselit 9x malleissakin?
    Dieseleissähän oli ainakin niitä imusarjan läppähommia ja uudemmissa akun keston kans ongelmia jne..

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #32
      Originally posted by Controlleri View Post
      Eikös bensakoneet ole kuitenkin ollut vähemmän ongelmallisia kuin dieselit 9x malleissakin?

      Ei ole. N52/53/54 laihaseos bensakoneissa on paljon ongelmia jo 50-100tkm ajettuna ja dieselin ongelmat tulee vasta joskus 200-300tkm, kun alkaa turboa ym. mennä. Ei noita läppävikoja pahemmin enää näissä uudemmissa ole. Sulla pyöriin nyt mielessä jotkin 2000-2005 vuosimallin moottorit.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • code_xi
        Bimmer Rookie
        • Feb 2009
        • 64
        • Kempele

        #33
        Hmh... Mulla E60 N53B30 padalla ollut aikalailla ongelmaton. Kaikki aikaisemmin mainitsemasi hilppeet, eli suuttimet, puolat ja korkeapainepumppu on vaihdettu vähintään kertaalleen. Mutta eipä noista laskua ole kirjoitettu vaan on mennyt ihan GW:n piikkiin. Ja autolla ajettu 163tkm.
        E60 530i LCI M-Sport 2007

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #34
          Originally posted by code_xi View Post
          Hmh... Mulla E60 N53B30 padalla ollut aikalailla ongelmaton. Kaikki aikaisemmin mainitsemasi hilppeet, eli suuttimet, puolat ja korkeapainepumppu on vaihdettu vähintään kertaalleen. Mutta eipä noista laskua ole kirjoitettu vaan on mennyt ihan GW:n piikkiin. Ja autolla ajettu 163tkm.

          Jep, just ton takia noita ei kannata ostaa ilman takuuta. Premium Selection ainakin syytä olla, niin ei tarvi miettiä montako touhutonnia menee parissa vuodessa
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • code_xi
            Bimmer Rookie
            • Feb 2009
            • 64
            • Kempele

            #35
            Niin no mainittakoon että minulla ei ole mitään noista hajonnut, vaan on vaihdettu ns. "kampanja" vaihtona varalta. Viimeisimpänä puolat viime vuonna. Eli ei varsinaiseen takuuseen, tai edes ostettuun takuuseen.
            E60 530i LCI M-Sport 2007

            Comment

            • Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1836
              • Kotona/Poissa

              #36
              Pientä täsmennystä tuohon 523i moottorikokoon eri markkina-alueilla:



              Siis 3.0 litrainen versio on ollut tarjolla, ja se on korvattu 2.5 litraisella niissä maissa joissa polttoaine ei ole sovelias 3.0:lle (Malesia, mahdollisesti muukin kaukoitä ja USA ?).

              Kyseessä saattaa olla samankaltainen ilmiö mikä iski M52 moottoreihin UK:ssa, kun NikaSil pinnoiteet eivät kestäneet paikallista polttoainetta ja koneet kuluivat väljäksi ennen aikoijaan. Mahdollisesti estääkseen saman ongelman uusiutumisen BMW päätti toimittaa joihinkin maihin paremmin rikkipitoista polttoainetta sietäviä moottorimalleja. Muuta selitystä asialle en keksi.
              Last edited by Havis; 24-08-2013, 19:15.
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

              E60 523iA -08

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #37
                Originally posted by Havis View Post
                Pientä täsmennystä tuohon 523i moottorikokoon eri markkina-alueilla:



                Siis 3.0 litrainen versio on ollut tarjolla, ja se on korvattu 2.5 litraisella niissä maissa joissa polttoaine ei ole sovelias 3.0:lle (Malesia, mahdollisesti muukin kaukoitä ja USA ?).

                Kyseessä saattaa olla samankaltainen ilmiö mikä iski M52 moottoreihin UK:ssa, kun NikaSil pinnoiteet eivät kestäneet paikallista polttoainetta ja koneet kuluivat väljäksi ennen aikoijaan. Mahdollisesti estääkseen saman ongelman uusiutumisen BMW päätti toimittaa joihinkin maihin paremmin rikkipitoista polttoainetta sietäviä moottorimalleja. Muuta selitystä asialle en keksi.


                Z4:t tehdään jenkeissä, niin olisko siinä joku yhteys, että käyttävät sielllä tehdyissä autoissa samaa moottoria :think
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • Havis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1836
                  • Kotona/Poissa

                  #38
                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  Z4:t tehdään jenkeissä, niin olisko siinä joku yhteys, että käyttävät sielllä tehdyissä autoissa samaa moottoria :think
                  Kuulostaa kyllä hyvinkin loogiselta. Sama varmaan sitten myös näissä neliveto X3/5 malleissa, eikös niitäkin ainakin joskus tehty vain USA:ssa.
                  "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                  E60 523iA -08

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    #39
                    Originally posted by Havis View Post
                    Kuulostaa kyllä hyvinkin loogiselta. Sama varmaan sitten myös näissä neliveto X3/5 malleissa, eikös niitäkin ainakin joskus tehty vain USA:ssa.

                    Joo ne tehdään edelleen siellä, myös euroopassa myytävät.
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • jjamsa
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2010
                      • 82
                      • Tampere

                      #40
                      Kaveri hommasi F10 523i (vm2010) 3 litran koneella. Nyt kiinnostaisi, onko mahdollista saada tehoja nostettua 528i tasolle tai sinne päin.

                      Onko kenelläkään tietoa, mitä eroja 523i ja 528i 3 litran koneissa on? Pelkällä softapäivityksellä tuskin pärjää.
                      F11 530xd -11
                      ___
                      E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
                      + 2xAudi A4, Volvo S40 T4

                      Comment

                      • kailinds
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2015
                        • 230
                        • Vantaa

                        #41
                        Originally posted by jjamsa View Post
                        Kaveri hommasi F10 523i (vm2010) 3 litran koneella. Nyt kiinnostaisi, onko mahdollista saada tehoja nostettua 528i tasolle tai sinne päin.

                        Onko kenelläkään tietoa, mitä eroja 523i ja 528i 3 litran koneissa on? Pelkällä softapäivityksellä tuskin pärjää.
                        Kannattaa kysellä Böntiltä.
                        Tuohon saa vaihdettua 528:n kannen (~650€?) ja lisäksi vaatii uuden/koodatun ECUn.
                        Noilla keinoin auton saa muutettua 530i -tasolle (~272hv)
                        Tesla Model X Performance Ludicrous Mode

                        ex showroomit:
                        BMW F11 535dA xDrive
                        BMW F10 520dA ///M-Sport
                        BMW E92 335dA

                        Comment

                        • Patd
                          Bimmer Rookie
                          • May 2014
                          • 57
                          • Pohjanmaa

                          #42
                          Onkos jollain kokemusta näiden bensojen kulutuksesta suhteessa dieseliin, saman tyyppisessä ajossa? kilometrejä tulee sen 10tkm vuoteen niin vähän kahdenvaiheilla että kummanko sitä laittaa. Mietinnässä on lähinnä 2010-2011 vuosimallit 525d-530d ja bensoista 523-528 3 ltr koneella. vaikka sen muutaman satasen säästäisi vuoteen niin taitais se mennä bensan kanssa remontteihin? viritys potentiaalilla ei nyt niin painoarvoa kun 525d ei uskalla paskan laatikon takia ohjelmoida ja ylipäätään 3 litran kone on vaatimuksena vain paljon parjatun jakoketjun takia

                          Comment

                          • suppari
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4049
                            • Turku

                            #43
                            523》528 tehoille pitäisi muuten nykyään työkalujen puolesta onnistua. Tulisko joku vaikka 250euroon testaamaan?
                            sigpic
                            P:0409699000

                            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                            huollot/korjaukset!

                            BMW E&F sarjaan.
                            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎