Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 520dA Touring viittä vaille valmis kauppa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525dA07
    Newbiemmer
    • Aug 2011
    • 10
    • Espoo

    #16
    Mielenkiintoista palautetta...

    Tottakai kuutoskoneet on eri juttu, hintaero tosin on f11:n osalta käytettynäkin 20ke luokkaa joka tuottaa paremmin muualla kuin autossa joten kyse oli lähinnä kasvaako rajahyöty tuon 20ke:n verran jos otetaan kuutoskone rinnalle. Mielummin herrasmieskulkine joka näyttää hyvältä ja kulkee riittävästi.
    Moottorin tuunauksen ja 2pyöräiset jätän jobbareille.

    Tuo kyseinen yksilö muuten meni ohi, mutta tilalle tulossa musta about samoilla spekseillä.
    F11 520dA -10
    Ex E61 530dA LCI -07
    Ex E60 525dA LCI -07

    Comment

    • 525dA07
      Newbiemmer
      • Aug 2011
      • 10
      • Espoo

      #17
      Originally posted by Havis View Post
      Noissa työkoneellisissa turboautoissa ei paljon sylintereiden määrää muuttamalla ääni parane, ihan sama vaikka ois suora kutonen, maakone mikä maakone

      Bensat on toki asia erikseen.

      Voiman puolesta F1x:n 520d riittää muun liikenteen seassa paremmin kuin hyvin, kyllä silläkin kortti lähtee niiku rusakko makuulta heti jos niin haluaa. Totta helvetissä +250 hv on enemmän kuin 184 hv, mutta vielä enemmän on 750. Tarpeeks on tarpeeks mutta liika on liikaa Jos sitä voiman tunnetta ihan tosissaan kaipaa on hankittava 2-pyöräinen, ei noista norsuista sellaista kohtuurahalla saa.
      Tähän ehkä kommenttina että mikä kullekin tärkeää.. Kirjoittajalla footerin mukaan 17v vanha bensakuutonen. Itse preferoin tuohon verrattuna (ja väitän että 90% ajattelee samoin) äänimailmasta huolimatta 3v vanhaa dieselkonetta jossa muutkin ominaisuudet hieman päivittyneet 17v aikana.
      F11 520dA -10
      Ex E61 530dA LCI -07
      Ex E60 525dA LCI -07

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1836
        • Kotona/Poissa

        #18
        Originally posted by 525dA07 View Post
        Tähän ehkä kommenttina että mikä kullekin tärkeää.. Kirjoittajalla footerin mukaan 17v vanha bensakuutonen. Itse preferoin tuohon verrattuna (ja väitän että 90% ajattelee samoin) äänimailmasta huolimatta 3v vanhaa dieselkonetta jossa muutkin ominaisuudet hieman päivittyneet 17v aikana.
        footerilla tarkoittanet signature kenttää...

        Tärkeää mikä tärkeää. Toistetaan jos menis paremmin perille: Ei sen diesel kutosen ääni eikä voiman tunne niin paljon hienompi ole nelosdieseliin verrattuna että sen hankkiminen olisi huomattavasti kannattavampaa ja hinta/laatusuhteeltaan ylivoimaista. Kukaan ei voi väittää etteikö F1x 520d riittäisi enemmän kuin hyvin Suomen tieliikenteessä jopa vähän reippaampaankin menoon.

        Omiin harraste/käyttö-yms kulkineisiin en viitannut missään vaiheessa, en ääni enkä missään muussakaan mielessä. Ei kai se estä minua tietämästä hieman myös puheena olevista tekniikoista

        Joidenkin dieselkoneiden jakopääongelma lienee ainoa syy harkita tarkoin mitä ostaa.
        Last edited by Havis; 03-10-2013, 19:31.
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • Mikiis
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2013
          • 906
          • Oulu

          #19
          Rahalla saa, ja hevosella pääsee

          Silti olen eri mieltä tusta nelos/kutoskoneiden käynti äänestä. On toki nelosetkin kehittyneet, eivätkä niin pahoja raksuttamaan, kuin ennen. Mutta ymmärrän aloittajan pointin, varsinkin kun on iso väliraha.

          Tämän takia allekirjoittanut ajelee vanhemmalla projektilla

          Riisseleitä ollu 4/5/6 pyttysenä, ja nyt alkaa olla tyytyväinen. 8 varmaan sitte seuraavaksi

          On niin loputon suo tingata näistä, että osta edes kysymättä täältä
          Last edited by Mikiis; 04-10-2013, 00:05.
          F11 530d -11
          E91 -06 320d
          x2 Tuikut
          Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #20
            Originally posted by 525dA07 View Post
            Tottakai kuutoskoneet on eri juttu, hintaero tosin on f11:n osalta käytettynäkin 20ke luokkaa

            Ei nyt sentään. Uutena hintaero 14ke luokkaa ja ei se ainakaan enempää ole pari vuotta käytettynä.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • poke
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 3102

              #21
              Originally posted by bemu2000 View Post
              Ei nyt sentään. Uutena hintaero 14ke luokkaa ja ei se ainakaan enempää ole pari vuotta käytettynä.
              samaa mieltä tästä. mulla jopa käytännön kokemusta kun omani hankin. vajaa vuosi sitten.

              Itsellekin olisi riittänyt 2-litrainen vallan hyvin, kuten edellinenkin E60 oli. Suurin syy 6-koneisen valintaan oli 4-koneisten jakopääongelmat joita näyttää esintyvän 6-koneisissakin muttei niin paljoa. Samat jakopään osathan noissa N47/N57 ETK:n mukaan on mutta eri öljypumput.

              Ohjeeksi ketjun aloittajalle, valitset auton omiin tarpeisiisi itsellesi tarpeellisilla varusteilla ja moottorilla. Ei se kuitenkaan lisää rispektiä täällä forumeilla teit niin tai näin
              Kulkineet/projektit:

              640D F06
              530iA E39
              635 CSi E24
              518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2323
                • Uusimaa

                #22
                Originally posted by poke View Post
                Ohjeeksi ketjun aloittajalle, valitset auton omiin tarpeisiisi itsellesi tarpeellisilla varusteilla ja moottorilla. Ei se kuitenkaan lisää rispektiä täällä forumeilla teit niin tai näin
                Justiinsa noin. Tuollaisia asioita on turha puida täällä juupas-eipäs-menetelmällä. Jos tykkää tossutella hissukseen, eikä sarvet tunge koskaan päänahan alta esiin, on aika turha pistää rahojaan 2,0-litraista konetta isompaan. Tai jos puskee menemään 99%:sti pelkkää moottoritietä vakkari päällä.

                Itte taas olen niin koukussa voimaan, että tuskastuin täysin 1,5 vuoden aikana E91 320dA:n viipyilevään responseen. Vaikka oli ohjelmoitu yli 200 heppaiseksi. Vähän sellainen fiilis on, että jos koskaan ei olisi tullut kokeiltua 6-koneisia dieseleitä, ei niitä varmaan osaisi edes kaivata. Kerran kun sellaiseen totut, ei 4-pyttyinen versio tule kantamaan kovinkaan pitkälle tyytyväisyyden suhteen.
                BMW G30 530e X-Drive

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10037
                  • KVLA

                  #23
                  Yksi seikka joka kannattaa huomioida yleensäkkin autoa ja koneen kokoa/tehoja valitessa on se,että tarviiko vedellä peräkärryjä.Ja millaisilla kuormilla.Tällöin kyllä tehot ja vääntö on poikaa.Asuntovaunusta sitten puhumattakaan.

                  Vaikka kärryä saa vetää vain 80km/h,niin pienillä tehoilla se alkaa maistua happamalle,kun jokaiseen ylämäkeen joutuu ennakoimaan.Siis silloin,kun kärryssä on kunnon kuorma.Jos tarve tuollaiselle on vähäistä,niin silloinhan sillä tehoarsenaalille ei tietenkään ole niin isoa tarvetta.

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    #24
                    Originally posted by JKK View Post
                    Justiinsa noin. Tuollaisia asioita on turha puida täällä juupas-eipäs-menetelmällä. Jos tykkää tossutella hissukseen, eikä sarvet tunge koskaan päänahan alta esiin, on aika turha pistää rahojaan 2,0-litraista konetta isompaan. Tai jos puskee menemään 99%:sti pelkkää moottoritietä vakkari päällä.

                    Itte taas olen niin koukussa voimaan, että tuskastuin täysin 1,5 vuoden aikana E91 320dA:n viipyilevään responseen. Vaikka oli ohjelmoitu yli 200 heppaiseksi. Vähän sellainen fiilis on, että jos koskaan ei olisi tullut kokeiltua 6-koneisia dieseleitä, ei niitä varmaan osaisi edes kaivata. Kerran kun sellaiseen totut, ei 4-pyttyinen versio tule kantamaan kovinkaan pitkälle tyytyväisyyden suhteen.
                    Word.

                    Mulla on taas semmonen perversio, että vähempi voimaakin riittäisi, kun tosiaan ajo on tota motaria vakkari päällä, mutta en kertakaikkiaan pysty kuuntelemaan 4-koneen ääntä. Noihin kutosiin on niin tottunut, että niillä mennään.
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎