Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 jäähdytysneste hupenee?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fremen
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 127
    • Lappeenranta

    #16
    Juu dieseli on. Enpä tajunnu et toi oli bensasta

    Comment

    • bittivirhe
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2012
      • 537
      • Pohjois-Savo

      #17
      Ehkä puolisen litraa olen tuohon omaani lisännyt nestettä talven aikana. Ei ole koskaan ehtinyt niin vähiin, että auto olisi huomauttanut asiasta. Mitään ei ole näkynyt tallin lattialla, mutta aina vaan hupenee..
      G05 45e
      ex: F11 530d xDrive
      ex: E84 X1 xDrive 25d

      Comment

      • racediesel
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 248
        • porvoo

        #18
        moi
        toivottavasti ei ole samaa vikaa kuin edellisissä malleissa eli egr-jäähdytin vuotaa nesteet pakosarjaan....
        Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
        Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
        Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
        Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
        Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
        BMW 330d-00 250hv ja 630nm
        BMW 330D-05 vakio 2005
        BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
        BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
        BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

        Comment

        • Fremen
          Bimmer Rookie
          • Sep 2007
          • 127
          • Lappeenranta

          #19
          Ei talvella tuntunut hupenevan. Ensin lisäsin 0,5litraa ja viimeksi 1litran. Nämä siis 3vk sisällä. Yön aikana paisarissa pinta aleni sentin verran. Huomenna autolle on aika Lpr Auto-Kiltaan. Mitäs tollanen egr-jäähdytin kustantaa? Löytääkö ne huollossa suoraa tommosen vian vai pitäiskö ihan kysästä?

          Comment

          • mek147
            Bimmer Rookie
            • Jan 2011
            • 42
            • Finland

            #20
            Egr jäähdytin vuotaa siis sisäisesti ja sullahan on ulkoinen vuoto? Sen egr jäähdyttimen vuodon huomaa lähinnä siitä että nesteet katoaa mutta ulkoista vuotoa ei löydy, lisäksi saattaa savuttaa vaaleaa savua, varsinkin kun kylmänä käynnistää.

            Comment

            • Fremen
              Bimmer Rookie
              • Sep 2007
              • 127
              • Lappeenranta

              #21
              Epäilen ulkoista vuotoa, koska tuola pohjapanssarin päällä oli pieni lammikko. En ole pisaroita nähnyt livenä. Vuotaa niin hitaasti?. Perjantaina kun ajoin kauppaan niin alamäen jälkeen autoa seurasi hetken aikaa vaalea savupilvi kun pysähdyin. Mäki oli hiekkainen, niin epäilin ihan pölyksi. Mitään hajuja ei tullut. Tämän jälkeen ei ole mitään vaaleita savuja näkynyt, ei edes kylmänä. Seuraavana päivänä tuli taas viesti nesteen vähyydestä

              Comment

              • Fremen
                Bimmer Rookie
                • Sep 2007
                • 127
                • Lappeenranta

                #22
                Auto-Kiltasta tultu. EGR-lauhdutin ja EGR-venttiili rikki tjsp. 600e osat + 400e työt. If kuntoturva meni 3vk sitten ohitse :(

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2857
                  • Tampere

                  #23
                  Originally posted by Fremen View Post
                  Auto-Kiltasta tultu. EGR-lauhdutin ja EGR-venttiili rikki tjsp. 600e osat + 400e työt. If kuntoturva meni 3vk sitten ohitse :(
                  No eihän siinä sitten muuta kuin ajat jollekkin virittäjälle. EGR:n deaktivointi ja siinä samalla moottorin viritys, hinta jää tietääkseni reilusti alle tonniin.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • Fremen
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2007
                    • 127
                    • Lappeenranta

                    #24
                    Onkos tähän joku ketju jossain? Aiheuttaako jotain seuraamuksia? Syksyksi oli mietinnässä joku ohjelmointi autoon. Googlesta etsin niin muissakin merkeissä saattanut samat osat pettää 70tkm kohdalla

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2857
                      • Tampere

                      #25
                      Onhan tuossa tuo F10 tehonlisäykset -topic. Kyllä kait se melko yleinen toimenpide on moottorin virityksen yhteydessä ottaa EGR pois käytöstä, vaikka joku yksittäinen virittäjä onkin toimenpidettä vastaan. Homman idea on se että EGR deaktivoidaan samoilla työkaluilla millä moottorinohjainta säädetään muutenkin, eli saat ikään kuin kaksi kärpästä yhdellä iskulla (tai rahalla). DPF:n voi puukottaa pois samalla mutta se ei ehkä ole tarpeen 100tkm ajetussa, ellei sitten haeta virityksessä maksimitehoja.
                      Last edited by böntti; 30-04-2015, 09:28.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • Fremen
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2007
                        • 127
                        • Lappeenranta

                        #26
                        Hei!
                        Kiitos vastauksesta. Yritinkin noita lueskella läpi. Jälleenmyyntiä ajatellen taitaa olla hyvä kuitenkin pistää ehjät osat autoon. Ohjelmoi vaikka myöhemmin sitten pois tai vähemmälle käytölle. Tuntuu että autolla kestää kovin kauan saada lämmöt (öljynlämmöt) keskelle. Egr ilmeisesti auttaa lämmittämisessä. Jos tämä otetaan pois niin kestänee vieläkin kauemmin saada pata lämpimäksi. Ellei sitten joku termari ole rikki lisäksi. Näistä löytyi useampia threadeja...
                        Jossain ketjussa oli laitettu takuuautoon jo neljäs egr jäähdytin..
                        Toivottavasti tämä kestäisi nyt 100tkm ajoa eteenpäin. Onkohan näille joku takuu olemassa jos nyt vaihtaa uuden tilalle?

                        Comment

                        • mek147
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2011
                          • 42
                          • Finland

                          #27
                          On luonnollisesti varaosatakuu, luultavasti 1 vuosi.

                          Comment

                          • Fremen
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2007
                            • 127
                            • Lappeenranta

                            #28
                            Nyt on korjattu. 1110e meni. 2 vuotta on kuulemma takuuta nyt. EGR termaria ei huoltosedän mukaan ole vaan hoituu tietokoneohjatusti?
                            Attached Files

                            Comment

                            • bittivirhe
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2012
                              • 537
                              • Pohjois-Savo

                              #29
                              Originally posted by Fremen View Post
                              Auto-Kiltasta tultu. EGR-lauhdutin ja EGR-venttiili rikki tjsp. 600e osat + 400e työt. If kuntoturva meni 3vk sitten ohitse :(
                              Samaa epäilivät minun kotteron viaksi eilen huollossa, mutta varmoja eivät ole. Painekokeessa jäähdytysjärjestelmä ei vuoda, mutta jonnekin se liemi vaan ajossa katoaa.

                              Paheneekohan tuo yllättäen jossain vaiheessa (ja jättää tielle) vai uskaltaako tuolla vielä ajella?
                              G05 45e
                              ex: F11 530d xDrive
                              ex: E84 X1 xDrive 25d

                              Comment

                              • Fremen
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2007
                                • 127
                                • Lappeenranta

                                #30
                                Itse ajelin varmaan pari viikkoa. Vikavalo syttyi noin 5 päivän välein ja lisäilin nestettä. Lopulta kone meni johonkin vikatilaan eikä tahtonut mennä yli 80kmh nykimättä. Sitten vikakoodeissa oli tuo EGR

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎