Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 jäähdytysneste hupenee?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7527
    • Jyväshyvä

    #31
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Samaa epäilivät minun kotteron viaksi eilen huollossa, mutta varmoja eivät ole. Painekokeessa jäähdytysjärjestelmä ei vuoda, mutta jonnekin se liemi vaan ajossa katoaa.

    Paheneekohan tuo yllättäen jossain vaiheessa (ja jättää tielle) vai uskaltaako tuolla vielä ajella?
    Pahenee. Yksi 530xd 2012 rupesi rynkyttämään todella pahasti,
    vuoto paheni koko ajan ja antoi EGR:n virtauksesta vikakoodia.
    Autoon suunniteltiin jo koneremonttia mutta tuli kuntoon kun vaihdettiin tuo EGR jäähy...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      #32
      Originally posted by MajorDrake View Post
      Pahenee. Yksi 530xd 2012 rupesi rynkyttämään todella pahasti,
      vuoto paheni koko ajan ja antoi EGR:n virtauksesta vikakoodia.
      Autoon suunniteltiin jo koneremonttia mutta tuli kuntoon kun vaihdettiin tuo EGR jäähy...
      Ja jos jäähy on vaihtokunnossa niin EGR:n poisto softalla ja samalla jäähyn ohitus niin pääsee halvemmalla kuin uuden jäähyn ostaisi (muistaakseni oli yllättävän kallis...) ja on edes jotain hyötyäkin korjauksesta.
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7527
        • Jyväshyvä

        #33
        Finntakuu hoiti homman tällä kertaa, onnekseni ;-)
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • bittivirhe
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2012
          • 503
          • Pohjois-Savo

          #34
          Originally posted by MajorDrake View Post
          Finntakuu hoiti homman tällä kertaa, onnekseni ;-)
          Minulla on se jatkettu takuukin jo ohi, tosin ongelma kyllä esiintyi jo takuuaikana. Huolto vain väitti silloin, että "nää nyt on tämmöisiä". Eli turha varmaan yrittää euro-takuustakaan saada mitään enää?
          G05 45e
          ex: F11 530d xDrive
          ex: E84 X1 xDrive 25d

          Comment

          • pexodus
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2009
            • 1577
            • Leppävirta/Oravikoski

            #35
            Originally posted by MajorDrake View Post
            Pahenee. Yksi 530xd 2012 rupesi rynkyttämään todella pahasti,
            vuoto paheni koko ajan ja antoi EGR:n virtauksesta vikakoodia.
            Autoon suunniteltiin jo koneremonttia mutta tuli kuntoon kun vaihdettiin tuo EGR jäähy...
            minullakin rynkyttää kylmänä vähän aikaa ja sen jälkeen toimii normaalisti :think nestettä ei ole syönyt 10tkm, tai ei ainakaan ole pyytänyt?
            vikakoodeja ei luettu mutta marmorilla sanoivat että juuri tuosta egr:n virtauksesta tai sen epätasaisuudesta?!? johtuvaa
            BMW F11 LCI 530da x-drive
            Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

            Comment

            • sampel
              Bimmer Rookie
              • Jun 2015
              • 31
              • Finland

              #36
              No niin, itselläkin ilmoitteli tällä viikolla parina kylmänä aamuna jäähdytin nesteen vajavaisuudesta. Mitään ulkoisia vuotoja en löytänyt, mutta siinä kurkistellessani huomasin jonkin letkun olevan lähes poikki. Mikähän toi letku mahtaa olla..?
              Attached Files

              Comment

              • Retze
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 422
                • Keski-Suomi

                #37
                Originally posted by sampel View Post
                No niin, itselläkin ilmoitteli tällä viikolla parina kylmänä aamuna jäähdytin nesteen vajavaisuudesta. Mitään ulkoisia vuotoja en löytänyt, mutta siinä kurkistellessani huomasin jonkin letkun olevan lähes poikki. Mikähän toi letku mahtaa olla..?

                Alipaineletku moottorin kumityynyille. Ei välttämättä poikki vaan irti. Siitä vähän ylempää tulee punertava letku joka pitäisi olla tuossa mustassa kiinni. Ei vaikuta nestevuotoihin.
                nyk. jalkapelillä
                ex BMW 320i

                Comment

                • sampel
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2015
                  • 31
                  • Finland

                  #38
                  Originally posted by Retze View Post
                  Alipaineletku moottorin kumityynyille. Ei välttämättä poikki vaan irti. Siitä vähän ylempää tulee punertava letku joka pitäisi olla tuossa mustassa kiinni. Ei vaikuta nestevuotoihin.
                  Ok, onkos tuolla mitä vaikutusta mihin? Mitä se kumityynyille tekee?

                  Comment

                  • Retze
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 422
                    • Keski-Suomi

                    #39
                    Käynnissä ollessa niitä kait "tiukennetaan" alipaineella. En tarkkaa toimintaa tiedä mutta venttiili on myös välissä joten varmaan ei koko ajan ole täysi imu siellä.
                    nyk. jalkapelillä
                    ex BMW 320i

                    Comment

                    • Jiu-jitsu
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2014
                      • 35
                      • Helsinki

                      #40
                      Viikko sitten ilmoitti jäähdytysnesteen vajeesta. Tänään kylmänä rynkytti 4sek. Eiköhän tämä ole selvä peli? EGR? Varasin jo huollon. Kestäis nyt viikon vielä kasassa. Miks mulla on aina autoissa kaikki "tyyppiviat"?? Mittarissa 92tkm.

                      Edit: EGR-jäähdytin rikki ja vaihtoon. Nämä hajonneet taitavat olla 6-sylinterisiä diisseleitä? GM-konsernin tuote kesti 75tkm... bemmi siis selkeesti oopelista (=Fiat/Bosch?) parempi.
                      Last edited by Jiu-jitsu; 03-08-2016, 18:14. Reason: päivitys
                      F11 535xd my13

                      Comment

                      • Simo77
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2009
                        • 100
                        • Askola

                        #41
                        Minulla siis toukokuun alussa hommattu F11 530XD, mittarissa oli silloin 141 tkm, heti ensimmäisellä viikolla herjasi jäähdytysnesteen määrästä. Lisäsin ja käytin auton Länsiautossa joka oli tutkinut tai jossain tutkituttanut ja mitään vuotoja ei oltu havaittu ym. Nyt 4kk myöhemmin ja 10 tkm lisää mittarissa herjasi tänään aamulla jäähdytysnestettä, lisäsin sen vähän mitä kotao löytyi ja herja hävisi. Mitään nykimistä tai muutakaan en ole huomannut. Taidanpa kirjotella tästä myyjälle, jos voisivat uudestaan tarkistaa missä vika, jos olisi vaikka tuo EGR, tai johonkin tosiaan nesteet häviää täälläkin..

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7527
                          • Jyväshyvä

                          #42
                          Siitä egr:n vuodosta jää yleensä vikakoodi EGR:n virtauksesta. Ei sytytä vikavaloja ennenkuin vuotaa reilusti.

                          Kävipä 535xd LCI:n kanssa niin että herjasi AD blue systeemejä,
                          siihen vaihdettiin ad-järjestelmän suutin ja ajettiin uudet softat,
                          ei vaikutusta, sitten vaidettiin joku lämpöanturi, ei tullut kuntoon,
                          lopuksi vaihdettiin vuotava EGR jäähytin ja näiltä näkyiltä tuli kuntoon...

                          BMW:n Good willi on kyllä vehkeestä, 100 tkm ajettuun 10/2013 käyttöönotettuun autoon ei saatu mitään vastaantuloa, täydellä merkkihuoltohistorialla ko. auto...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • Simo77
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2009
                            • 100
                            • Askola

                            #43
                            Originally posted by Simo77 View Post
                            Minulla siis toukokuun alussa hommattu F11 530XD, mittarissa oli silloin 141 tkm, heti ensimmäisellä viikolla herjasi jäähdytysnesteen määrästä. Lisäsin ja käytin auton Länsiautossa joka oli tutkinut tai jossain tutkituttanut ja mitään vuotoja ei oltu havaittu ym. Nyt 4kk myöhemmin ja 10 tkm lisää mittarissa herjasi tänään aamulla jäähdytysnestettä, lisäsin sen vähän mitä kotao löytyi ja herja hävisi. Mitään nykimistä tai muutakaan en ole huomannut. Taidanpa kirjotella tästä myyjälle, jos voisivat uudestaan tarkistaa missä vika, jos olisi vaikka tuo EGR, tai johonkin tosiaan nesteet häviää täälläkin..
                            En ole vielä asialle tehnyt mitään, kandeiskohan käydä jossain lukemassa mahdolliset vikakoodit jos siellä näkyisi tuo Egr? Vai oisko suoraa liikkeesen yhteydessä? Jos joku vika niin vielä voisi saada liikkeen piikkiin..

                            Comment

                            • radiaani
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2016
                              • 130
                              • Etelä-Suomi

                              #44
                              Sisältääkö BMW:n jäähdytysneste palamattomia, mineraalisia lisäaineita? Jos sisältää, niin sisäistä EGR-vuotoa ei varmaan kannata kovin pitkään katsella tai lisäaineet jäävät tukkimaan hiukkasloukun.

                              Koskeekohan EGR-ongelma myös 2-litraisia moottoreita? Osanumero näyttäisi olevan sama.
                              Ajossa: F10 520d SE (2012)

                              Comment

                              • suppari
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4049
                                • Turku

                                #45
                                Yhtä huonoja nuo on tosiaan samat venttiilit 4 sylinterisen jatkona.
                                sigpic
                                P:0409699000

                                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                                huollot/korjaukset!

                                BMW E&F sarjaan.
                                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎