Announcement

Collapse
No announcement yet.

G30/G31 softaus ja tehonäytöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2325
    • Uusimaa

    G30/G31 softaus ja tehonäytöt

    Tällainen kysymys kun autoon (G31 520d) laitettiin Turbotecin softa sisään, ja auto mitattiin penkissä ennen ja jälkeen. Vakiona tuli about 195hp/420Nm ja softattuna 225hp/485Nm. Eron huomasi varsin hyvin, varsinkin sport-asennossa jossa meno on jo ihan terävänoloista. Voisi kuvailla että auto muuttui laiskantuntuisesta siedettäväksi+.

    Lähtiessä kotiin ajelemaan varoiteltiin, että joissakin tapauksissa softattuihin G-sarjalaisiin on lataantunut jo saman päivän aikana, verkon kautta takaisin tehtaan vakiosofta niissä autoissa, jotka on varustettu Connected Drivella (SIM-kortti). Näissä kyseissä tapauksissa tosin liki samantien on tullut iDriveen ilmoitus ohjelmistopäivityksestä, joka pitää ok:lla hyväksyä. Joten auto ilmeisesti lähettää tehtaalle samantien tiedon jos ecuun on laitettu kolmannen osapuolen softa? Oletteko kuulleet tällaisesta?

    Nyt hokasin vasta ekan kerran tsekata auton sport-asennon auton iDriven tehonäytöistä. Ja siellä täydellä kaasulla viisari pysähtyy tasan tehtaan ilmoittamaan 190hp teholukemaan. Vainoharhaisuus iski ja epäily että onko auto palautunut kaikessa hiljaisuudessa vakioksi? Vai onko nuo tehonäytöt ohjelmoitu siten että näyttävät aina kyseisen auton vakiotehoa? Oli sisässä mikä softa tahansa.
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin
  • ptikkala
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1571

    #2
    ainakin F sarjassa nuo tehomittarit täytyy kalibroida sinne softaan...

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2325
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by ptikkala View Post
      ainakin F sarjassa nuo tehomittarit täytyy kalibroida sinne softaan...
      Eli varmaankin sen iDriven HU:n softaan? Vaiko peräti moottorinohjaimen softaan?
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • ptikkala
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1571

        #4
        Moottoriohjaimeen

        Comment

        • 314da
          Bimmer Fanatic
          • May 2015
          • 254
          • J

          #5
          Originally posted by JKK View Post
          Tällainen kysymys kun autoon (G31 520d) laitettiin Turbotecin softa sisään, ja auto mitattiin penkissä ennen ja jälkeen. Vakiona tuli about 195hp/420Nm ja softattuna 225hp/485Nm. Eron huomasi varsin hyvin, varsinkin sport-asennossa jossa meno on jo ihan terävänoloista. Voisi kuvailla että auto muuttui laiskantuntuisesta siedettäväksi+.

          Lähtiessä kotiin ajelemaan varoiteltiin, että joissakin tapauksissa softattuihin G-sarjalaisiin on lataantunut jo saman päivän aikana, verkon kautta takaisin tehtaan vakiosofta niissä autoissa, jotka on varustettu Connected Drivella (SIM-kortti). Näissä kyseissä tapauksissa tosin liki samantien on tullut iDriveen ilmoitus ohjelmistopäivityksestä, joka pitää ok:lla hyväksyä. Joten auto ilmeisesti lähettää tehtaalle samantien tiedon jos ecuun on laitettu kolmannen osapuolen softa? Oletteko kuulleet tällaisesta?

          Nyt hokasin vasta ekan kerran tsekata auton sport-asennon auton iDriven tehonäytöistä. Ja siellä täydellä kaasulla viisari pysähtyy tasan tehtaan ilmoittamaan 190hp teholukemaan. Vainoharhaisuus iski ja epäily että onko auto palautunut kaikessa hiljaisuudessa vakioksi? Vai onko nuo tehonäytöt ohjelmoitu siten että näyttävät aina kyseisen auton vakiotehoa? Oli sisässä mikä softa tahansa.
          Turbotecin softissa olen törmännyt tuohon samaan, että mittari pysähtyy vakio teholukemaan, jotain jäänyt muuttamatta ohjelmassa. Ei sillä kyllä mitään merkitystä ole ja korjaavat kyllä sen mukisematta. Pysähtyykö vääntönäyttökin 400 Nm?

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2325
            • Uusimaa

            #6
            Originally posted by 314da View Post
            Turbotecin softissa olen törmännyt tuohon samaan, että mittari pysähtyy vakio teholukemaan, jotain jäänyt muuttamatta ohjelmassa. Ei sillä kyllä mitään merkitystä ole ja korjaavat kyllä sen mukisematta. Pysähtyykö vääntönäyttökin 400 Nm?
            Juu, molemmat näytöt pysähtyy vakiolukemiin. Täytyypä kilauttaa sinne jos vaikka tekisivät muutokset vielä siihen...
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • ptikkala
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 1571

              #7
              Tässä kalibroitu F01 750xd
              Attached Files

              Comment

              • TinoTK
                BTCF Member
                • Apr 2009
                • 809
                • Kirkkonummi

                #8
                Originally posted by JKK View Post
                Lähtiessä kotiin ajelemaan varoiteltiin, että joissakin tapauksissa softattuihin G-sarjalaisiin on lataantunut jo saman päivän aikana, verkon kautta takaisin tehtaan vakiosofta niissä autoissa, jotka on varustettu Connected Drivella (SIM-kortti). Näissä kyseissä tapauksissa tosin liki samantien on tullut iDriveen ilmoitus ohjelmistopäivityksestä, joka pitää ok:lla hyväksyä. Joten auto ilmeisesti lähettää tehtaalle samantien tiedon jos ecuun on laitettu kolmannen osapuolen softa? Oletteko kuulleet tällaisesta?
                Oliko tämä nyt joku aiheellinen huoli?
                Downpipe on tilattuna ja XHP laitettuna laatikkoon. Seuraavaksi pitäisi softaamaan lähteä.
                ///BMW M550d LCI

                Comment

                • alpine3
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2010
                  • 1270
                  • Kajjjaani

                  #9
                  Epäilen että moottorinohjain päivittäisi itse itsensä langattomasti takaisin vakioksi. Mahtaisi parkkipaikat olla täynnä G sarjalaisia joissa verkonpainoksi kelpaava moottorin ecu
                  BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                  BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                  Comment

                  • TinoTK
                    BTCF Member
                    • Apr 2009
                    • 809
                    • Kirkkonummi

                    #10
                    Originally posted by alpine3 View Post
                    Epäilen että moottorinohjain päivittäisi itse itsensä langattomasti takaisin vakioksi. Mahtaisi parkkipaikat olla täynnä G sarjalaisia joissa verkonpainoksi kelpaava moottorin ecu
                    Kieltämättä kuulostaa vähän kaukaa haetulta. Sen nyt vielä ymmärtää jos huollossa päivittävät purkin, mutta saahan sen tarvittaessa softaajalta uusiksi sisään.
                    ///BMW M550d LCI

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎