Announcement

Collapse
No announcement yet.

G31 540d kiihtyvyys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -JMV-
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 840
    • Etelä-Pirkanmaa

    G31 540d kiihtyvyys

    Tuli hommattua otsikon mukainen laitos -19 vuosimallia. Auto menossa softaukseen ja ajattelin kellotella vakiolla kiihtyvyyksiä ja petttmys oli suuri kun paras 0-100 aika Dragyllä oli 5.4sek. Nämä pitäisi kuitenkin mennä helposti vakiona alle 5sek. Hyviä arvauksia mikä voisi olla vikana?
    F82 harraste
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3452
    • Janakkala

    #2
    Voisin arvata, että itse autossa ei ole mitään vikaa. Sinulla voi olla enemmän varusteiden mukana tuomaa lisäpainoa, leveämmät renkaat, erilaiset ulkoilma olosuhteet ym mitä tehtaan ilmoittamassa yksilössä tai ajassa on.
    Ei noita kiihtyvyyksiä kannata murehtia minkään kymmenesosa sekunnin tarkkuuksilla, nauttii ennemmin hienolla autolla ajamisesta

    Kannattaa myös muistaa, että jos menet moottorin optimoimaan niin sen jälkeen autolla ei ole voimansiirtoon liittyvien komponenttien osalta enään mitään mahdollisuuksia mihinkään jatkotakuu / kuluttajansuoja tms tapaukseen. Ne on kaikki menetetty.
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • -JMV-
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 840
      • Etelä-Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by Spetke View Post
      Voisin arvata, että itse autossa ei ole mitään vikaa. Sinulla voi olla enemmän varusteiden mukana tuomaa lisäpainoa, leveämmät renkaat, erilaiset ulkoilma olosuhteet ym mitä tehtaan ilmoittamassa yksilössä tai ajassa on.
      Ei noita kiihtyvyyksiä kannata murehtia minkään kymmenesosa sekunnin tarkkuuksilla, nauttii ennemmin hienolla autolla ajamisesta

      Kannattaa myös muistaa, että jos menet moottorin optimoimaan niin sen jälkeen autolla ei ole voimansiirtoon liittyvien komponenttien osalta enään mitään mahdollisuuksia mihinkään jatkotakuu / kuluttajansuoja tms tapaukseen. Ne on kaikki menetetty.
      Kiitos vastuksesta Varusteita kyllä autossa riittää ja alla on leveämpää rengasta alla. Tuli vaan mieleen että autossa jotain rikki kun puhutaan puolen sekunnin erosta. Tehdas ilmoittaa 0-100 4.9, mutta usealla videolla mitä katsonut on päästy useamman kymmenyksen alle tuon vakio laitteilla. Vaatii kuitenkin paljon voimaa että näillä ajoilla saadaan 0.5 sekuntia ajasta pois.
      F82 harraste

      Comment

      • JKK
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2328
        • Uusimaa

        #4
        Kyllä minä sanoisin että tuo mitattu lukema on ihan linjassa auton kokoluokkaan ja tehoihin. Ainakin sillä tarkkuudella että ei kannata juuri paukkuja pistää asian suurempaan selvittelyyn. Rengastus vaikuttaa jo helposti monta kymmenystä.Jos asia jää vaivaamaan niin käytä auto 4WD-dynossa ja saat mielenrauhan 100€ hinnalla. Uskon että sielä tulee ihan norminmukaiset tehot ulos.....

        Ohjelmointia kyllä kannattaa näissä G-sarjalaisissa miettiä moneen kertaan. Turboteciltä sanottiin suoraan että G-bemarin ohjelmoinnin jälkeen tehtaalla on tieto virisoftasta välittömästi kun auto peruutetaan dynohallista ulos (jos autossa on SIM-kortillinen telematiikka). Ja joissain tapauksissa on aamuun mennessä ohjelmoinut itsensä vakioksi. Joten kaikki goodwillit voi unohtaa tosiaan lopullisesti. Ja omat kokemukseni näiden uudempien bemujen kanssa alkaa olla sellaisia, että yhtäkään yli 30k€ BMW-mallia en tule omistamaan jos siinä ei ole jonkinlaista takuuta olemassa.
        BMW G30 545e M-Sport

        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

        Comment

        • makebm5
          Bimmer Enthusiast
          • May 2009
          • 1262
          • Kainuu

          #5
          Kokeilitko comfort vai sport moodissa?
          Hyvin on Tuikun ohjelma toiminut vaikka itsellä vain 30d onkin. Lisäksi Xhp softa laatikossa.
          Last edited by makebm5; 26-05-2022, 12:21.
          BMW i4 M50, BMW E89 35is
          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

          Comment

          • Sepposetae
            Newbiemmer
            • Aug 2014
            • 17
            • Hellsinki

            #6
            Originally posted by JKK View Post
            Ja joissain tapauksissa on aamuun mennessä ohjelmoinut itsensä vakioksi.
            Onkohan tämä nyt ihan tosi juttu? 🤔
            G31 540i xDrive MHD2+

            Comment

            • makebm5
              Bimmer Enthusiast
              • May 2009
              • 1262
              • Kainuu

              #7
              Originally posted by Sepposetae View Post
              Onkohan tämä nyt ihan tosi juttu? ��
              Melko varmasti jos auto on käskenyt illalla kytkeä c-tekin yöksi ettei jännite laske liian alas ohjelmoinnin aikana
              BMW i4 M50, BMW E89 35is
              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by makebm5 View Post
                Melko varmasti jos auto on käskenyt illalla kytkeä c-tekin yöksi ettei jännite laske liian alas ohjelmoinnin aikana
                Ei kyllä riitä c-tek pitämään jännitteitä ylhäällä G-sarjan ohjelmoinnissa.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • alpine3
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2010
                  • 1273
                  • Kajjjaani

                  #9
                  Nyt jätkät oikeasti
                  BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                  BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                  Comment

                  • zakspeed
                    BTCF Member
                    • Nov 2003
                    • 2000
                    • Tampere/kainuu

                    #10
                    Kyllä kait sen isommalla ctekilläkin ohjelmoi tiukan paikan tullen.

                    Muutoin mielenkiintoista keskustelua.
                    -M5- '00
                    -i3 94 rex '19
                    -Ascona B 4.0 '80
                    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                    Comment

                    • N54
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2012
                      • 527
                      • Satakunta

                      #11
                      Originally posted by alpine3 View Post
                      Nyt jätkät oikeasti
                      Ei se mikään täysi vitsi ole, vaikka siellä vähän vanhemman kaluston ratissa oudolta voi kuulostaakin. Ei auto täysin itsestään muuta itseään vakioksi, mutta jos menee hyväksymään OTA-päivityksen on riski, että ohjelma palautuu vakioksi. Googlella löytyy kyllä tarinoita miten ohjelma on hävinnyt ja ECU mennyt takaisin "lukkoon". Tässä yhden firman ohje, miten Remote Software Upgrade otetaan pois päältä, jottei ohjelma häviä vahingossa. https://www.performanceone.ca/disabl...et-flash-tune/

                      Comment

                      • alpine3
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2010
                        • 1273
                        • Kajjjaani

                        #12
                        Kylläkyllä, mutta ei nyt itsestään sentään

                        Nuo OTA:t on maailmalla palauttaneet softattuja DME/DDE:itä vakioiksi. Yksi tapa estää nuo päivitykset on tuossa yllä olevassa linkissä.
                        Last edited by alpine3; 26-05-2022, 23:28.
                        BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                        BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                        Comment

                        • duckland
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2003
                          • 418

                          #13
                          Joskus aiempia omia autoja olen kokeillut kiihdyttää mittareilla ja manuaalia en ole saanut sinnepäinkään kiihtymään mitä valmistajat lupaa. Automaatillakaan en ole päässyt valmistajan arvoihin. Aina joku kymmenys jäänyt. Aikamoista runnomista se vaatii. Juuri oikeat kierrokset ettei sudi tai lerpahda. Piditkö jarrulla paikallaa ja kiekat minne asti? Sutiko pitkään? Tietysti ite oon amatööri ja kädetön kuski, eli voi olla täysin turha postaus tämä.

                          Comment

                          • JKK
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2328
                            • Uusimaa

                            #14
                            Originally posted by Sepposetae View Post
                            Onkohan tämä nyt ihan tosi juttu? 🤔
                            En tosiaan tämän suhteen muuten ota kantaa kuin sen mitä Turboteciltä minulle sanottiin, kun kävin siellä G31:sen kanssa. Että pari tapausta on kuulemma palannut takaisin kun auto on palautunut vakioksi. Mutta jos en väärin muista niin saattoivat sanoa että tämä ei koske alkupään G-malleja (2017 ja 2018). Mutta tietäjät varmaan tietää, niin kertokoon tarkemmin....
                            BMW G30 545e M-Sport

                            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7531
                              • Jyväshyvä

                              #15
                              Originally posted by JKK View Post
                              En tosiaan tämän suhteen muuten ota kantaa kuin sen mitä Turboteciltä minulle sanottiin, kun kävin siellä G31:sen kanssa. Että pari tapausta on kuulemma palannut takaisin kun auto on palautunut vakioksi. Mutta jos en väärin muista niin saattoivat sanoa että tämä ei koske alkupään G-malleja (2017 ja 2018). Mutta tietäjät varmaan tietää, niin kertokoon tarkemmin....
                              OTA-päivitykset tulee vasta i-Dirve 7:n yhteydessä joten koskee LCI malleja. (vai tuliko jo viimeisene pre-lci malliin iD 7?)...

                              Sitä en osaa sanoa kulkeeko tieto BMW:lle myös vanhemmissa, niissäkin kun esim. huoltotiedot siirretään suoraan BMW:ltä autoon...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎