Tuli hommattua otsikon mukainen laitos -19 vuosimallia. Auto menossa softaukseen ja ajattelin kellotella vakiolla kiihtyvyyksiä ja petttmys oli suuri kun paras 0-100 aika Dragyllä oli 5.4sek. Nämä pitäisi kuitenkin mennä helposti vakiona alle 5sek. Hyviä arvauksia mikä voisi olla vikana?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
G31 540d kiihtyvyys
Collapse
X
-
Voisin arvata, että itse autossa ei ole mitään vikaa. Sinulla voi olla enemmän varusteiden mukana tuomaa lisäpainoa, leveämmät renkaat, erilaiset ulkoilma olosuhteet ym mitä tehtaan ilmoittamassa yksilössä tai ajassa on.
Ei noita kiihtyvyyksiä kannata murehtia minkään kymmenesosa sekunnin tarkkuuksilla, nauttii ennemmin hienolla autolla ajamisesta
Kannattaa myös muistaa, että jos menet moottorin optimoimaan niin sen jälkeen autolla ei ole voimansiirtoon liittyvien komponenttien osalta enään mitään mahdollisuuksia mihinkään jatkotakuu / kuluttajansuoja tms tapaukseen. Ne on kaikki menetetty.
-
-
Originally posted by Spetke View PostVoisin arvata, että itse autossa ei ole mitään vikaa. Sinulla voi olla enemmän varusteiden mukana tuomaa lisäpainoa, leveämmät renkaat, erilaiset ulkoilma olosuhteet ym mitä tehtaan ilmoittamassa yksilössä tai ajassa on.
Ei noita kiihtyvyyksiä kannata murehtia minkään kymmenesosa sekunnin tarkkuuksilla, nauttii ennemmin hienolla autolla ajamisesta
Kannattaa myös muistaa, että jos menet moottorin optimoimaan niin sen jälkeen autolla ei ole voimansiirtoon liittyvien komponenttien osalta enään mitään mahdollisuuksia mihinkään jatkotakuu / kuluttajansuoja tms tapaukseen. Ne on kaikki menetetty.Varusteita kyllä autossa riittää ja alla on leveämpää rengasta alla. Tuli vaan mieleen että autossa jotain rikki kun puhutaan puolen sekunnin erosta. Tehdas ilmoittaa 0-100 4.9, mutta usealla videolla mitä katsonut on päästy useamman kymmenyksen alle tuon vakio laitteilla. Vaatii kuitenkin paljon voimaa että näillä ajoilla saadaan 0.5 sekuntia ajasta pois.
F82 harraste
Comment
-
-
Kyllä minä sanoisin että tuo mitattu lukema on ihan linjassa auton kokoluokkaan ja tehoihin. Ainakin sillä tarkkuudella että ei kannata juuri paukkuja pistää asian suurempaan selvittelyyn. Rengastus vaikuttaa jo helposti monta kymmenystä.Jos asia jää vaivaamaan niin käytä auto 4WD-dynossa ja saat mielenrauhan 100€ hinnalla. Uskon että sielä tulee ihan norminmukaiset tehot ulos.....
Ohjelmointia kyllä kannattaa näissä G-sarjalaisissa miettiä moneen kertaan. Turboteciltä sanottiin suoraan että G-bemarin ohjelmoinnin jälkeen tehtaalla on tieto virisoftasta välittömästi kun auto peruutetaan dynohallista ulos (jos autossa on SIM-kortillinen telematiikka). Ja joissain tapauksissa on aamuun mennessä ohjelmoinut itsensä vakioksi. Joten kaikki goodwillit voi unohtaa tosiaan lopullisesti. Ja omat kokemukseni näiden uudempien bemujen kanssa alkaa olla sellaisia, että yhtäkään yli 30k€ BMW-mallia en tule omistamaan jos siinä ei ole jonkinlaista takuuta olemassa.
Comment
-
-
Kokeilitko comfort vai sport moodissa?
Hyvin on Tuikun ohjelma toiminut vaikka itsellä vain 30d onkin. Lisäksi Xhp softa laatikossa.Last edited by makebm5; 26-05-2022, 12:21.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by Sepposetae View PostOnkohan tämä nyt ihan tosi juttu?BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostMelko varmasti jos auto on käskenyt illalla kytkeä c-tekin yöksi ettei jännite laske liian alas ohjelmoinnin aikanae39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by alpine3 View PostNyt jätkät oikeasti
Comment
-
-
Joskus aiempia omia autoja olen kokeillut kiihdyttää mittareilla ja manuaalia en ole saanut sinnepäinkään kiihtymään mitä valmistajat lupaa. Automaatillakaan en ole päässyt valmistajan arvoihin. Aina joku kymmenys jäänyt. Aikamoista runnomista se vaatii. Juuri oikeat kierrokset ettei sudi tai lerpahda. Piditkö jarrulla paikallaa ja kiekat minne asti? Sutiko pitkään? Tietysti ite oon amatööri ja kädetön kuski, eli voi olla täysin turha postaus tämä.
Comment
-
-
Originally posted by Sepposetae View PostOnkohan tämä nyt ihan tosi juttu? 🤔
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostEn tosiaan tämän suhteen muuten ota kantaa kuin sen mitä Turboteciltä minulle sanottiin, kun kävin siellä G31:sen kanssa. Että pari tapausta on kuulemma palannut takaisin kun auto on palautunut vakioksi. Mutta jos en väärin muista niin saattoivat sanoa että tämä ei koske alkupään G-malleja (2017 ja 2018). Mutta tietäjät varmaan tietää, niin kertokoon tarkemmin....
Sitä en osaa sanoa kulkeeko tieto BMW:lle myös vanhemmissa, niissäkin kun esim. huoltotiedot siirretään suoraan BMW:ltä autoon...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment