Originally posted by Samu81
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530e ohjelmointi
Collapse
X
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostItse muistan aina miten hankala oli 3kk työkomennuksella ajossa olleella (silloin ihan uudella) 2009 Ford Mondeo 2.0TDCi:llä päästä liikenneympärästä jonon väliin. Ongelmallinen nopeusalue siis oli jotakuinkin 0-30 km/h. Auto ei vain halunnut lähteä liikkeelle kuin miettimisen jälkeen ja automaattina asialle ei voinut mitään.
Tätä samaa lagia olen huomaavinani aavistuksen myös tässä 530e:ssä. Tarkoitan tällä sitä kun valoissa siirrytään jarrulta kaasulle, niin siinä on heräämisessä ikäänkuin "pitkät piuhat" joka tekee sellaisen 0,3s mittaisen hetken kun ei tapahdu mitään. Tästä ilmiöstä tuntuu kärsivän enemmän ja vähemmän kaikki nykyautot, joissa menetelmänä drive by wire. VW-konsernin autoissa se on pahinta laatua. Ideealiresponse olisi sellainen, jonka voi kokea laadukkaalla RC-autolla, joka vastaa salamannopeasti kaasuun. Jostain syystä autovalmistajat ei halua tehdä tuollaista suoraa reagointia, vaikka sen luulisi olen mahdollinen sähkömoottoriautoissa.Last edited by JKK; 14-10-2022, 13:36.
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostJuuri näin. Siihen on syynsä, että mallimerkintä on juurikin "30e". Se on ajoltaan ja käytännön suorituskyvyltään hyvin vastaava kuin "30d". Ei identtinen, mutta vastaava.
https://www.youtube.com/watch?v=_RLUeqLM8eI&ab_channel=SpeedEvolutionClub
Hybridin loppukarkaaminen selittynee sillä +30 piilohevosella, joka niissä taitaa todellisessa elämässä olla dynomittauksissa.Last edited by JKK; 14-10-2022, 13:49.
Comment
-
-
VAG-konsernin vehkeissä tuota dead-spottia on selitetty ainakin alan lehdissä päästöjen pienentämisellä. Pienellä kuormalla ahdetuissa ei saada painetta nostettua niin nopeasti kun se olisi mahdollista, koska se vaatii rikkaampaa seosta tarvittavaan pakokaasun muodostukseen. En kyllä ymmärrä miksi muut ovat tässä onnistuneet paremmin. Mutta tosiaan softalla siitä lagista pääsee eroon. Mutta eipä se uuden auton ostajia lämmitä.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostEn kyllä ymmärrä miksi muut ovat tässä onnistuneet paremmin. Mutta tosiaan softalla siitä lagista pääsee eroon. Mutta eipä se uuden auton ostajia lämmitä.
Mutta liikkeelle pääsyn jälkeen tuossa Audissa oli kyllä vetoja niin reippaasti että iso peräkärry perässäkin suurin osa kanssa-autoilijoista jäi ns. jalkoihin.
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostJoo voipi olla että kaikkiin vehkeisiin se ei auta. 2.0tfsi ja s-tronic yhdistelmään auttaa ainakin. Ja nimenomaan porkkiksen softa ainakin Ero varsin huomattava.
Mikä mahtaa muuten olla selittävä tekijä kun näistä 530e 12kwh non-LCI malleista saavat softalla n.350hp ja vastaavalla tekniikalla olevista G20 330e-malleista taas 400+hp? Saman kokoinen akku, yhtä tehokas sähkömoottori ja eikö moottorikin ole sama?Last edited by JKK; 15-10-2022, 01:54.
Comment
-
-
Eikö tämä viive suurelta osin liity tähän samaan päästöhelvettiin. Eli edes siinä liikkeellelähtövaiheessa ei saisi tuottaa ilkeitä sanoja pakoputkesta. Ihan sama ero aikanaan, kun vertasi vanhan liiton E39 530d uutukaiseen E60 530d. Pakotettu lambdaohjaus vaatii riittävästi ilmaa puhtaaseen palamiseen, kun ennen vain tuupattiin ensin polttoainetta pesään ja vasta sitten mietittiin niitä päästöasioita.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostJeps, tuossa se onnistuu, koska laatikko on DSG, ja niitä osaavat ropeloida monessakin paikassa. Mutta tuo tehokkaimpien Audien "BMW-ZF-laatikko" on hankala tapaus. Mutta nyt vähän lähti rönsyilemään... Back to the line
Mikä mahtaa muuten olla selittävä tekijä kun näistä 530e 12kwh non-LCI malleista saavat softalla n.350hp ja vastaavalla tekniikalla olevista G20 330e-malleista taas 400+hp? Saman kokoinen akku, yhtä tehokas sähkömoottori ja eikö moottorikin ole sama?
Youtubessa on ulkomaisia sivuja missä on 530e otettu kanssa aika isoja tehoja. Itse en ehkä uskaltaisi niihin maksimeihin lähteä, koska varmasti pienentää motin elinikää. Itse ajattelin ensi keväänä ottaa custom softan penkissä ajettuna kuten edelliseen F11 530D. Saastelaitteet paikoillaan ja turvarajojen sisällä. Näissäkin vaikuttaa kuulemma se, että onko sitä polttista mitenkä käytetty, liittynee imusarjan karstoittumiseen, yms. Itse tulee satunnaisesti ajettua työmatka 31km pelkällä polttiksella mennen tullen. Mulla on lataus mahdollisuus kotona ja töissä ja tuon matkan pääsee pelkällä sähkölläkin jos pakkasta ei ole ihan kauheasti. Talvisin isommilla pakkasilla ajelen alkumatkan aina polttiksella, että saa motin lämpöiseksi heti alussa, ettei pamahda sitten -20 pakkasella siellä lopussa tulille niin, että motin lämmöt ei kerkeä nousta juurikaan.Last edited by torx; 15-10-2022, 13:33.G30 530e m-sport -19.
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
-
Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostImusarjan karstoittumista voi vähentää säännöllisellä GDI cleaner käsittelyllä ja tietenkin low saps öljyillä.
Varmasti voi. Aineita on eri merkeillä. Mutta tuon polttiksen saaminen sen kannalta optimaalliseen lämpötilaan ei varmasti sitä haittaa? Pääsee kosteus pois öljystä ja näin. Jos itse sähköllä ajanut niin, että akku loppuu niin ajelen sen yleensä siihen asti, että on siinä normi lämmössä jos on mahdollista. En tiedä onko merkitystä vai ei, miten tuo lienee sitten suunniteltu. Jossain merkeissä ollut ainakin nokkien kanssa ongelmia.G30 530e m-sport -19.
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
-
Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.
Comment
-
-
Originally posted by rattimies View Post530e:n mittarissa on eBoost kiekkamittarin yläpäässä, tuleekos tuo automaattisesti vai pitääkö jotain namikoita säädellä? Olikos tässä joku LC systeemi kanssa? Manuaalista en bongannut mitään näihin liittyvää.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostJeps, tuossa se onnistuu, koska laatikko on DSG, ja niitä osaavat ropeloida monessakin paikassa. Mutta tuo tehokkaimpien Audien "BMW-ZF-laatikko" on hankala tapaus. Mutta nyt vähän lähti rönsyilemään... Back to the line
Mikä mahtaa muuten olla selittävä tekijä kun näistä 530e 12kwh non-LCI malleista saavat softalla n.350hp ja vastaavalla tekniikalla olevista G20 330e-malleista taas 400+hp? Saman kokoinen akku, yhtä tehokas sähkömoottori ja eikö moottorikin ole sama?
Comment
-
-
Tänään tuli Optimoiautosi softa autoon. Vaikuttaa toistaiseksi siltä mitä hain eli ohitus kiihtyyvyyttä lisää. Paikalta lähtiesssä veto sähkömoottorimaisen tasaista 0-100 km/h mitä ehti tuossa kokeilla.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
Comment