Originally posted by mordai
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530e G30 talvirengaskokemuksia
Collapse
X
-
Originally posted by mordai View PostVC7:t mulla, mutta paistoleimaa en nähnyt. Vuosi sitten Laakkoselta hankittu. Frendillä samanlainen auto, Hakka -kitkolla joissa 2318 leima. Samat ongelmat.
Comment
-
-
Takavetoiseen kuten itselläni suosittelen pelkästään ja ainoastaan hyviä nastarenkaita helpottamaan liikkeelle lähtöä. Toki niitä suosittelen myös nelivetoihin, koska se nelivetoisuus ei hidasta autoa yhtään paremmin.
Hyvillä nastarenkailla mennyt jo useamman talven ilman mitään ongelmia. En kaipaa nelivetoa (pari edellistä F31 ja F10 oli).
Mulla renkaina 225/50-18 XL ja 255/45-18 XL michelin x-ice north4.
Joku tuossa aiemmin mainitsi että 225 on tyhmän näköinen tämän kokoisessa autossa… no empä tiedä. Eihän tuota eturenkaan leveyttä näe oikein mitenkään?
Ehkä seuraavaan settiin menen kuitenkin vakiokoolla 245/275 ja ehkä pykälää isommalla halkaisijalla. Kuten JKK taisi mainita, niin tuosta kaventamisesta en minäkään ole juurikaan hyötyä havainnut vaikka luulin sen vaikuttavan enempi.G26 420iA Msport SanremoGreen
F22 220iA Msport EstorilBlau
F20 118i MsportValenciaOrange
E82 118dA TitanSilber
Comment
-
-
Mulla on Nokian kitkat 245/45R18 run flatit ja olen ollut kyllä positiivisesti yllättynyt noihin (varmaan parempiakin renkaita löytyy, mutta vertailukohteita ei minulla ole). Yleensä olen suosinut nastoja, mutta nämä tuli auton mukana (530e xD) ja lienee alkuperäiset. Nyt viikonloppuna tuli 500km maantie ajoa ja oli kyllä vaikeuksia pitää nopeuksia talvirajoituksissa, kun ovat niin mukavat ja hiljaiset. Kuiva pakkaskeli on tietysti erityisen hyvä kitkoille, kun liukkautta ei juurikaan ole. Mutta kyllä nuo toimii nelikossa hyvin myös liukkaalla, mutkissa tietysti saa olla hieman varovaisempi. Seuraavat renkaat on kuitenkin ehkä nastat, ihan vertailumielessä.BMW G30 530e xDrive
Comment
-
-
Originally posted by Kale67 View PostMulla on Nokian kitkat 245/45R18 run flatit ja olen ollut kyllä positiivisesti yllättynyt noihin (varmaan parempiakin renkaita löytyy, mutta vertailukohteita ei minulla ole). Yleensä olen suosinut nastoja, mutta nämä tuli auton mukana (530e xD) ja lienee alkuperäiset. Nyt viikonloppuna tuli 500km maantie ajoa ja oli kyllä vaikeuksia pitää nopeuksia talvirajoituksissa, kun ovat niin mukavat ja hiljaiset. Kuiva pakkaskeli on tietysti erityisen hyvä kitkoille, kun liukkautta ei juurikaan ole. Mutta kyllä nuo toimii nelikossa hyvin myös liukkaalla, mutkissa tietysti saa olla hieman varovaisempi. Seuraavat renkaat on kuitenkin ehkä nastat, ihan vertailumielessä.
Rengasvalinta on aina kompromissi, täällä Etelä-Suomessa valitettavasti yleensä kysyntää on kaikkein eniten märän loskan keskellä selviytymiseen. Sitten sen jäätyneen loskan keskellä ajamiseen ilman, että autosta lähtee osia irti koska kunnat eivät halua maksaa tiekarhujen käytöstä. Yksi talvi matalaprofiilisila 18-tuumaisilla talvirenkailla (ex E46 330iA -00) oli tarpeeksi ja ei enää M Sport -alustaakaan kiitos. Ikä tekee tehtävänsä ilmeisesti.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Ei ongelma ole edelleenkään liikkeellelähdössä kitkoilla, koska xDrive. Ongelma oli mm. 80-100 nopeusalueella maantiellä mutkissa, missä kitkat saattoivat "lähteä alta" varoittamatta, kun oli jäätät. Kyse ei ollut tuntumanpuutteesta autoon, vaan tuntumanpuutteesta pitoon.
Nyt Goodyearin UltraGripit ollut alla pari viikkoa ja kyllä ajotuntuma vaan parani. Ovat joustavammat ja pehmeämmät, mikä on mielestäni hyvä ominaisuus etelän monttuisilla ja/tai auraamattomilla teillä. 245/45/18 Runflat kitkat olivat muutenkin liian jäykät sivuttaissuunnassa, mikä ei pidon kannalta ollut hyvä asia.
Lisäksi, en nyt oikein ymmärrä erään kommenttia siitä, että rengas on "alimitoitettu" ja "tyhmän näköinen"? Renkaan kehähän ei tuossa muutu miksikään, eli ihan tuota yhden sentin leveyseroa tarkoitat joka tekee tämän ulkonäkömuutoksen?
Mutta, jokaisen oma mieltymys ja makuasia. Nyt olisi teille kitkarenkaiden puolestapuhujille hyvät setti myytävissä. Sen verran tuli kehuja kitkojen puolesta, että pitäisi mennä nopeasti kaupan. Miten olisi JKK, TuomoA, Kale67
VC 7:t, 245/45/18 T100 XL ja paistoleima olisi 3221.
-Petsku-
Comment
-
-
Alikokoisissa on sekin puoli että renkaiden kantavuus ei riitä. Jos nuo sun renkaat on tuota 92T luokitusta niin ei sitten mitään tavaraa takaluukkuun. Laiton lienee vaikkei mitään lastaisikaan. :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by mordai View PostNyt olisi teille kitkarenkaiden puolestapuhujille hyvät setti myytävissä. Sen verran tuli kehuja kitkojen puolesta, että pitäisi mennä nopeasti kaupan. Miten olisi JKK, TuomoA, Kale67
Käytettynä talvirenkaita en ole tainnut ostaa koskaan, paitsi jos tulleet noiden romujen mukana.G26 420iA Msport SanremoGreen
F22 220iA Msport EstorilBlau
F20 118i MsportValenciaOrange
E82 118dA TitanSilber
Comment
-
-
Runflat on varmaankin myös kitkarenkaissa ihan oma lukunsa.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by mordai View Post....Nyt olisi teille kitkarenkaiden puolestapuhujille hyvät setti myytävissä. Sen verran tuli kehuja kitkojen puolesta, että pitäisi mennä nopeasti kaupan. Miten olisi JKK, TuomoA, Kale67
Originally posted by pyroz View PostTämä. Eikai kukaan mitään runflattejä yritä käyttää ja verrata kunnon renkaaseen?Last edited by JKK; 01-02-2023, 17:24.
Comment
-
-
Kunhan nyt yritin muutaman kitkojen puolesta puhujan bongata kiireessä keskustelusta. Niitä joka tapauksessa löytyi, mutta taisi mennä vikaan
Joka tapauksessa, ko. renkaat löytyy myyntipalstalta.
En ymmärrä edelleenkään kommentti alimitoitetuista tai varsinkaan siitä ulkonäköviittauksesta. Hyvät ovat ajaa ja pehmeys tuo mielestäni pitoon enemmän marginaalia. Vähän samasta syystä kuin lentokoneen siivessä on joustoa jottei menisi poikki-Petsku-
Comment
-
-
Originally posted by jj5 View PostIhan hyvät on orggis (kesä)runflatit ajaa. Olen tykännyt myös runflat kitkarenkaista. Vähän jämäkämmäthän ne ovat joka usein tuntuu ajossakin ja saattaa aiheuttaa suomen paskoilla teillä tiettyjä piirteitä, mutta eipä se minusta renkaasta huonoa tee jos tiet ovat hirveässä kunnossa.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment