No juu, mutta samaan ( tai oikeastaan vielä reilusti epäsopivampaan) kategoriaan menee sitten erityisen matalat renkaat.
Autolla on aika iso valinta siihen miten se käyttäytyy matalilla ja leveillä renkailla. Valitettavasti Bemarien alusta on sieltä herkimmistä päästä urien vetelyille... Monessa muussa merkissä ei vetelyä juurikaan ilmene.
Tietysti myös renkaan profiililla on vaikutusta, on vähän eri asia onko takana vaikka 275/25 vai 275/35 kumet...
Sitten kun vielä verrataan eri rengasmerkkejä samassa koossa niin alkaa siinäkin olla hajontaa.
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
En ole korkeaprofiilisilla RF renkailla ajanut, mutta ainakin matalat on jotain järkyttävää vs matalat normi renkaat.
Samat huomiot täällä.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Alikokoisissa on sekin puoli että renkaiden kantavuus ei riitä. Jos nuo sun renkaat on tuota 92T luokitusta niin ei sitten mitään tavaraa takaluukkuun. Laiton lienee vaikkei mitään lastaisikaan. :think
Miksi olisi 92 luokituksella?
Last edited by mordai; 08-02-2023, 23:07.
Reason: Typo
Omassa G31 liisarissa on alla Continental IceContact koossa 245/45-18. Nyt sijarina G30 jossa alla Nokian Hakkapeliitta 9 koossa 225/55-17. Molemmissa uudet renkaat. Jumankauta että noi Nokian kummit pitää hirveätä jurinaa vs Conti. Jo kaupunkinopeudessa tunnistaa eron, mutta maantiellä ero on dramaattinen. Pitäs varmaan mitata melu kun palauttaa auton ja hakee oma takaisin, sais faktaa. Mutta siis omaan korvaan ero on dramaattinen Contien eduksi.
Omassa G31 liisarissa on alla Continental IceContact koossa 245/45-18. Nyt sijarina G30 jossa alla Nokian Hakkapeliitta 9 koossa 225/55-17. Molemmissa uudet renkaat. Jumankauta että noi Nokian kummit pitää hirveätä jurinaa vs Conti. Jo kaupunkinopeudessa tunnistaa eron, mutta maantiellä ero on dramaattinen. Pitäs varmaan mitata melu kun palauttaa auton ja hakee oma takaisin, sais faktaa. Mutta siis omaan korvaan ero on dramaattinen Contien eduksi.
Joo erehdyin myös aikoinaan ostamaan G31:seen alle uudet Hakkis 9:t. Oli niin hirveät renkaat ajoltaan ja melultaan että meinasi mennä maku koko autoon.... Pitoa niissä kyllä oli. Mitään muuta ei.
Joo erehdyin myös aikoinaan ostamaan G31:seen alle uudet Hakkis 9:t. Oli niin hirveät renkaat ajoltaan ja melultaan että meinasi mennä maku koko autoon.... Pitoa niissä kyllä oli. Mitään muuta ei.
Jep, pitoa tässä lähdettiin hakemaan yhdessä tuntuman kanssa. Molempia saatiin. Tuntumalla tarkoitan nyt. sitä, että nastoilla jopa kuulee kun aletaan olla pidon rajamailla. Jota voi tapahtua ihan normi maantieajossa, nopeusrajoitusten mukaan, vaikka Pori- Vaasa linjalla. Aika kaukana on ajamisen ilo kun muksu takapenkillä saa hartiat korvissa pelätä koska loppuu pito, kun ura antaa pienen sivuheiton ja jäykkä kitka irtoaa. Aika pumpulikelissä porukka ajaa pyhäisin kirkolle, jos ajotuntuma on ja pitää olla kesäkeli ja -rengas tasoa.
Comment