:think Olikos tästä merkkiliikkeen seinästä jo poistettu se "BMW-merkkihuolto"
kyltti?:think
Vai enkö vaan oo huomannut kun siitä joku viikko sitten ohi ajoin.
:think Olikos tästä merkkiliikkeen seinästä jo poistettu se "BMW-merkkihuolto"
kyltti?:think
Vai enkö vaan oo huomannut kun siitä joku viikko sitten ohi ajoin.
Eilen ajoin ohi mutta ei tullut katsottua asiaa. Voi toki olla että kun ostivat Hartikaisen siirtyy merkki Syväojankadulle.
BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Voi taivas varjele... en siis ole ainut jolla on ollut tälläistä sekoilua autonsa kanssa kyseisessä puulaakissa. Minulla vielä keissi kesken joka alkoi jo syys lokakuussa Nyt on toki vaihdettu jo homman hoito eri toimipisteeseen jossa hommaa hoidettu hienosti. Nyt vain pyrokratian rattaa estää keissin loppuun suorittamisen Jospa se oisi tälle kesää valmista.
+ Vuosia takaperin yrittivät laskuttaa ukkini autoon tehdyistä huolloista joita ei oltu huollon varauksen yhteydessä edes tilattu. Melkonen vääntö siinäkin oli van ei tarvinnut maksaa.
Toivon hartaasti että mahdollisimman moni lukisi tämänkin jutun ja jättäisi sen autonsa viemättä tuonne! Henkilökohtaisesti en astu jalallani kyseiseen rakennuskeen enää.
Voi taivas varjele... en siis ole ainut jolla on ollut tälläistä sekoilua autonsa kanssa kyseisessä puulaakissa. Minulla vielä keissi kesken joka alkoi jo syys lokakuussa Nyt on toki vaihdettu jo homman hoito eri toimipisteeseen jossa hommaa hoidettu hienosti. Nyt vain pyrokratian rattaa estää keissin loppuun suorittamisen Jospa se oisi tälle kesää valmista.
+ Vuosia takaperin yrittivät laskuttaa ukkini autoon tehdyistä huolloista joita ei oltu huollon varauksen yhteydessä edes tilattu. Melkonen vääntö siinäkin oli van ei tarvinnut maksaa.
Toivon hartaasti että mahdollisimman moni lukisi tämänkin jutun ja jättäisi sen autonsa viemättä tuonne! Henkilökohtaisesti en astu jalallani kyseiseen rakennuskeen enää.
Eipä ole tämä ainut kokemus valitettavasti itsellä kyseistä paikasta. Muutama vuosi sitten koitin nelipyöräsuuntausta teettää F01:een. Aika oli muistaakseni klo 13 mutta työ pääsi alkamaan 1h myöhässä. Homma alkoi kestää ja menin kysymään asentajalta asiasta niin ei kuulemma riitä säätövarat takana että saisi kohdilleen. (liekkö ollut sama asentaja). Kello sitten läheni 17 työ keskeytettiin kun aika loppui.
Työnjohtaja palautti rahat ja ihmetteli tilannetta. Asuin tällöin toisaalla ja ajoin Oulun Wetterille seuraavalla viikolla. Siellä homma hoitui alle 1h kuntoon ja mitään ongelmia ei ollut säätöjen kanssa.
Toinen tapaus oli kun M550d oli termostattin vaihdossa 2021 niin kaikki meni muuten hienosti mutta seuraavana päivänä auto ilmoitti alhaisesta nestetasosta ja sinne sai lisätä 1,5 litraa jäähdytin nestettä. Tuon olisi välttänyt jos olis käyttänyt alipaineilmausta kun 550 välijäähdytin on moottorin päällä ja näin korkein kohta koko järjestelmässä.
BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Oulun Wetterillä asioinut monesti huoltoon liittyvissä asioissa ja vaikka hinta on kallis (työtunti) niin useimmiten homma hoituu hyvin. Aina on saanut mennä korjaamohalliin seuraamaan työtä jos on halunnut (yleensä olen ainakin käynyt jututtamassa mekaanikkoa). Monet sitä moittii ja ehkä itsekkin joskus, mutta pääsääntöisesti siellä on hommat hoitunut hienosti. Eivät myöskään suhtaudu huonosti siihen jos vie omat osat. Esim G30 sisäsuodatin pari on suolaisen hintainen merkkitiskillä..
Oulun Wetterillä asioinut monesti huoltoon liittyvissä asioissa ja vaikka hinta on kallis (työtunti) niin useimmiten homma hoituu hyvin. Aina on saanut mennä korjaamohalliin seuraamaan työtä jos on halunnut (yleensä olen ainakin käynyt jututtamassa mekaanikkoa). Monet sitä moittii ja ehkä itsekkin joskus, mutta pääsääntöisesti siellä on hommat hoitunut hienosti. Eivät myöskään suhtaudu huonosti siihen jos vie omat osat. Esim G30 sisäsuodatin pari on suolaisen hintainen merkkitiskillä..
Oulusta myöskin hyviä kokemuksia useammalta huoltokerralta. Kerran sanoivat takajarrupalojen vaihdosta että osta ne palat toisaalta niin saat paljon halvemmalta mitä meillä ja vaihdetaan ne sitten täällä huolto ohjelman mukaisesti.
BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Oulusta myöskin hyviä kokemuksia useammalta huoltokerralta. Kerran sanoivat takajarrupalojen vaihdosta että osta ne palat toisaalta niin saat paljon halvemmalta mitä meillä ja vaihdetaan ne sitten täällä huolto ohjelman mukaisesti.
Hyvä että itsekkin tiedostavat tuon. En ole enään vuosiin edes käynyt kyselemässä osien hintoja oulun wetterillä, kun ne on aina ollu niin järjettömän kalliita että heikkompaa hirvittää
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Mä olen koittanut suosia paikkoja mistä olen kuullut hyvää kavereilta tai itse niin kokenut, tai tutuilta. Itselläni nyt sattumoisin on lähin bc motors, tuossa kellokoskella. En tiedä onko halvin tai "paras". Mutta kahden eri bmw:n siellä huollattanut jokusen kerran ja on ainakin kaikki sujunut kuten pitää. Yhteydenpito toimii asiakkaan suuntaan. Kerran jäi auto sinne yli sovitun ajan ja sain sijais auton.
Sähköpostiin vastaillaan nopeasti, joka nyt edistää molempia, kun rekkarin tai vinin sinne samalla ilmoittaa ja mitä autoon haluaa ja laskelma tulee nopeasti. Lisänä rennot ukkelit ottamassa vastaan töitä, voi höpistä niitä näitä.
Mä olen koittanut suosia paikkoja mistä olen kuullut hyvää kavereilta tai itse niin kokenut, tai tutuilta. Itselläni nyt sattumoisin on lähin bc motors, tuossa kellokoskella. En tiedä onko halvin tai "paras". Mutta kahden eri bmw:n siellä huollattanut jokusen kerran ja on ainakin kaikki sujunut kuten pitää. Yhteydenpito toimii asiakkaan suuntaan. Kerran jäi auto sinne yli sovitun ajan ja sain sijais auton.
Sähköpostiin vastaillaan nopeasti, joka nyt edistää molempia, kun rekkarin tai vinin sinne samalla ilmoittaa ja mitä autoon haluaa ja laskelma tulee nopeasti. Lisänä rennot ukkelit ottamassa vastaan töitä, voi höpistä niitä näitä.
Paljonpa tälläisestä löytyy asiaa. Verrokkina osien hinnoista juuri aloittamani vaimon auton kevätremppa (syyläri ruostui puhki, VW saa muuten muovisen syylärinkin ruostumaan )
Äkkiäkin otsalohkollaan katsoen, ei marmorilla kannata juuri mitään (tämä havainto koskee luultavasti mm. kaikkia marmoreita) teettää edes osien hintojen näkökulmasta.
Ne 30tkm välein tehtävät öljynvaihdot ehkä; että saa pidettyä goodwillin päällä jos jotain sattuskin käymään. Tässäkin aika iso Ehkä.
Tekee ite sit niitä 15tkm väliöljynvaihtoja ja muuta ylläpitoa.
Marmoreilla tuo kulurakenne on sillain hassu, että sen asentajan palkasta ja osien katteista maksetaan monen muun siinä henkilöstöpyramidissa olevan palkka. Mistään muualta ei oikein rahaa suoraan taloon tule, sellaisessa järkevässä määrässä pl. vaihtoautokauppa ja jokunen lati maahantuontipuuhasta.
Ja eihän siellä marmorilla sitä ylipalkattua sliipattua kaveria ole röissä, mitkä ei maksaisi omalla työllään omaa palkkaansa, eihän ? köhh. :think
muoks: lisätty clavurionin vinkkaama paikka.
Myös huomatuksena: merkkarilla kyllä onnistuukin moni homma myös. Nämä mitä täällä puidaan lie työtehtävämääriin nähden jotain promillen osaa näyttelevä juttu?
Silti -> ei se oikeuta siihen että suolaisella tuntihinnalla saa sheisseä. Ei todellakaan. Sitä ei voi perustella mm. millään.
Edellisessä autossa, f30 330e, b48 koneesta oli kyllä merkattu että tulpat vaihdettu. Ei oltu vaihdettu sitä 4zyl koska on hieman hankalampi kuin muut. Millä tollaisen perustelee asentaja ? huijaa tai ei "v**tu kiinnosta, vaihtakoot asiakas itse". Jokatapauksessa, törkeää.
Paljonpa tälläisestä löytyy asiaa. Verrokkina osien hinnoista juuri aloittamani vaimon auton kevätremppa (syyläri ruostui puhki, VW saa muuten muovisen syylärinkin ruostumaan )
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Minulla olisi hyvä kuva, kuinka paikallinen virallinen BMW merkkihuolto onnistuu mokaamaan rutiiniöljynvaihdossa öljusuodattimen vaihdon. Öljynsuodatin oli runnottu voimalla paikoilleen kohdistamatta tappia... Jokainen voi hyvin kuvitella, kuinka öljy kiertää tuon jälkeen.
Samainen korjaamo jätti kerran Skodassa kiristämättä moottoriöljyn pohjaöljypropun ja auto valutti mukavasti autokatokseen öljynsä. Toisen kerran samaisessa huollossa missattiin mukavasti TSI-koneen polttoainesuutinviat, kun pytyt oli nestelukossa bensasta että polttoaine suihkusi tulpanreijistä, kun ne otettiin pois.
Em. kokemusten perusteella en ainakaan näillä leveysasteilla veisi edes ruohonleikkuria tuonne huoltoon. Hinnoittelu on vieläpä kalleimpia.
Ja miksi verrata OEM kamaa edes halvimpaakn Autodoc:n kuraan? Hintaero ei varmasti ole yllätys kenellekkään . Tarvikepuljuja voi taas verrata huoletta keskenään. OEM osissa kanattaa marmoria verrata Saksalaisiin kauppoihin mitkä myy sitä oem kamaa.
Mutta asiaan, aika törkeetä on meno tässä topicin "merkkihuollossa"
Kirjoittelin tänne(kin) keväällä -22 kuinka silloiseen seiskaani (740Le) eivät saaneet Espoon Olarin virallisessa bemarin liikkeessä (Laakkonen / Bavaria Olarinluoma) mallimerkintöjä asennettua takaluukkuun jiiriin!! Siis *itun mallimerkintöjä, oikeasti. Autoa yritettiin palauttaa asiakkaalle (minulle) siten, että mallimerkinnöistä vasen ja oikea puoli olivat ihan eri "tasalla" takaluukun pokkaukseen nähden (pitäisi olla samalla tasalla) ja sen lisäksi osa oikean puolen kirjaimista L-e oli vieläpä eri tasolla kuin alkupään 7-4-0. Ihan sinisin silmin...
Nyt Autokeskus Airportilla kesäkuulla 2023 laskuttivat i8:n takajarrupalojen tutkimisesta tuntiveloitusta, vaikka niitä ei ehditty edes vaihtaa "joo meillä on vähän henkilöstövajetta"...
-jarrupalat oli todettu jo aiemmassa autoliikkeen kauitta teetetyssä kuntotarkistuksessa vaihtokuntoiseksi ja niistä oli tehty "työmääräys", että ne vaihdetaan. Eli mitään "tutkimista" tai vaihtokuntoisuuden todentamista ne eivät todellakaan tarvinneet, silti tämmöistä laskutettiin. Meinaan reklamoida asiasta jahka ne oikeasti vaihdetaan ja näen kokonaisajan. On kyllä touhu mennyt aivan uskomattomaksi...
Voisin kertoa kokemuksia myös virallisesta Ferrarin huoltopisteestä Lempäälästä:
-Aivan samanlaista turaamista; autoon tehdään kymmenien tuhansien eurojen huoltoa heillä ja auto palautetaan asiakkaalle mm. moottoritilan poikittainen "ilmansuodatinkoteloiden palkki" vinossa (!!), F1-vaihteistojärjestelmän lämpösuoja irtonaisena sekä mitä moninaisimmat moottoritilan letkut & johdotukset vedetty miten sattuu, ei kiinnitetty originaaleihin kiinnikkeisiinsä / toisiinsa kiinni. Vaikka asiaa ERIKSEEN pyysin, koska konetila noissa italian kaunottarissa on kuin näyteikkuna - sitä saa jynssätä maksimeilla ja se sisältää todellisen taideteoksen.
Ja kaikki tuo tosiaan moottoritilan lasikannen alla ihan *itun helposti näkyvillä sekä ikään kuin saatavilla.
Bonarina ehdin ajaa autolla huollon jälkeen ~2vk ja ~500km ja lähden sillä tuhansien kilometrien roadtripille Eurooppaan Alpeille, Italiaan ja Maranelloon niin jahka ajan auton ulos Helsinki -> Travemünde -laivasta niin vartin ajon jälkeen häviää 6. vaihde. Eikä vika ole mekaaninen vaan huollon korjauksiin / tarkistuskohteisiin erikseen pyydetty F1-systeemin vika. Tosin tuossa vaiheessa autoa oli huollettu heillä vasta yksi kesä (toukokuu -> elokuu 2021) ja vain 15te edestä.
On muuten upeaa hoitaa "Bucketlist" -reissu ilman 6. pykälää. Auto suoraan meikäläisestä merkkihuollosta haettuna.
Bonarina ehdin ajaa autolla huollon jälkeen ~2vk ja ~500km ja lähden sillä tuhansien kilometrien roadtripille Eurooppaan Alpeille, Italiaan ja Maranelloon niin jahka ajan auton ulos Helsinki -> Travemünde -laivasta niin vartin ajon jälkeen häviää 6. vaihde. Eikä vika ole mekaaninen vaan huollon korjauksiin / tarkistuskohteisiin erikseen pyydetty F1-systeemin vika.
Oliko tässä tapauksessa nyt kyse korjaamon virheestä, vai sattuiko vaan huono tuuri? Jos auto on toiminut korjaamolla, sekä sen jälkeen sinulla ongelmitta, niin millä työkaluilla heidän olisi pitänyt ennustaa Travemündessa tapahtuva vikaantuminen?
Paljonpa tälläisestä löytyy asiaa. Verrokkina osien hinnoista juuri aloittamani vaimon auton kevätremppa (syyläri ruostui puhki, VW saa muuten muovisen syylärinkin ruostumaan )
Äkkiäkin otsalohkollaan katsoen, ei marmorilla kannata juuri mitään (tämä havainto koskee luultavasti mm. kaikkia marmoreita) teettää edes osien hintojen näkökulmasta.
Ne 30tkm välein tehtävät öljynvaihdot ehkä; että saa pidettyä goodwillin päällä jos jotain sattuskin käymään. Tässäkin aika iso Ehkä.
Tekee ite sit niitä 15tkm väliöljynvaihtoja ja muuta ylläpitoa.
Marmoreilla tuo kulurakenne on sillain hassu, että sen asentajan palkasta ja osien katteista maksetaan monen muun siinä henkilöstöpyramidissa olevan palkka. Mistään muualta ei oikein rahaa suoraan taloon tule, sellaisessa järkevässä määrässä pl. vaihtoautokauppa ja jokunen lati maahantuontipuuhasta.
Ja eihän siellä marmorilla sitä ylipalkattua sliipattua kaveria ole röissä, mitkä ei maksaisi omalla työllään omaa palkkaansa, eihän ? köhh. :think
muoks: lisätty clavurionin vinkkaama paikka.
Myös huomatuksena: merkkarilla kyllä onnistuukin moni homma myös. Nämä mitä täällä puidaan lie työtehtävämääriin nähden jotain promillen osaa näyttelevä juttu?
Silti -> ei se oikeuta siihen että suolaisella tuntihinnalla saa sheisseä. Ei todellakaan. Sitä ei voi perustella mm. millään.
Edellisessä autossa, f30 330e, b48 koneesta oli kyllä merkattu että tulpat vaihdettu. Ei oltu vaihdettu sitä 4zyl koska on hieman hankalampi kuin muut. Millä tollaisen perustelee asentaja ? huijaa tai ei "v**tu kiinnosta, vaihtakoot asiakas itse". Jokatapauksessa, törkeää.
En nyt täysin päässyt kärryille mitä koitit sanoa. Mutta itsellä on vain autokatos omakotitalossa, perus työkalut toki. Minua ei kiinnosta pakkasessa alkaa mitään ropailemaan katoksessa jos se huolto siihen ajoittuu tai tulee vika. Teen sitten vaikka vkl töitä ja se on sillä kuitattu. Itsellä pääasiassa etänä konttori hommmia, mutta tarvittaessa tulee aika isolla tehtaalla tehtyä sitten huoltojakin mekaanisesti / sähköjen osalta, mutta vapaa-ajalle on itsellä muutakin käyttöä. Sillekkin pitää laskea "arvo". Toki tossa 1.5v. jantteri oli keväällä renkaan vaihdossa mukana innokkaasti, ruohonleikkurin huollossa, yms. Ja kuten sanoin, jos se laatu / hinta ei kohtaa niin paikka sitten vaihtuu.
Comment