Otsikon mukainen häiriöilmoitus tuli ja pyyti ottamaan yhteyttä liikkuvuuspalveluun. Olin kuitenkin lähellä määränpäätä ja liikkuvuus palvelussa oli ruuhkaa niin hinausta en saanut.
Auto oli n 2h parkissa ja lähdin uudelleen liikkeelle ja mitään ilmoituksia ei tullut. 30 km jälkeen herja tuli uudelleen mutta muutaman sadan metrin jälkeen ilmoitus että ajoa voi jatkaa mutta varaa aika voimansiirron tarkistukseen. Tästä sitten 20 km ja kaupassa käynnin jälkeen herjat pois ja toiminut normaalisti tuon jälkeen. Häiriön ollessa päällä sähköajo ei onnistu eikä regenerointi ja lämmityksen laite tuntui menevän pienemmälle teholle. Pakkasta oli tuohon aikaan 25 asteen luokkaa mutta auto oli ollut -10 lämpöisessä tallissa yön.
Vikakoodeja oli aika paljon mutta nämä pisti itsellä silmään
0316C3 Emergency run manager information inverter deactivate (temperature fault)
03143D Electrical machine inverter temperature sensor phase U signal implausible
Tähän liittyen DC/DC muuntimella koodi ja toiminta ohjetta seuraavasti.
-Softa version tarkistus ( varmaan uusin kun syksyllä kävi ohjelmistoversioiden yleistarkistuksessa merkkihuollossa).
-Jäähdytyspiirin tarkistus. Nestettä oli vähän alle min merkin ja lisäsin sitä 0,5L
-Jäähdytys pumpun tarkistus (sama piiri hoitaa välijäähdyttimen nesteen kierron)
2232AD EME, DC/DC converter internal temperature, signal not plausible
218219 Starter unit charging controller for auxiliary battery aged. Tämä oli tullut toisen herjan yhteydessä ja aiemmin ollut reilun 10 000km sitten.
Informatiivisena koodeina
030E0A Power management alternator or DC/DC converter failure
030EC6 High voltage power management Fault in the DC/DC converter
Tämän jälkeen ajettu sellaiset 100km ilman häiriö ilmoituksia.
Itse mietin seuraavia vaihtoehtoja
-Autossa oli jäänyt yöksi peränkontti auki ja valo paloi aamulla siellä niin olisiko tyhjentänyt akkua sitten mutta häiriöilmoitus tuli vasta 50 km ajon jälkeen.
-Nestettä systeemissä liian vähän mutta aiheuttaako jo 0,5L vajaus tuon.
-12 v finaalissa ( 7/2019 autovalmistettu ja ajettu 80 000km)
Merkkihuollossa eivät vielä tässä vaiheessa alkaneet tekemään toimenpiteitä vaan odotellaan tuleeko uudelleen vielä tilanne päälle.
Auto oli n 2h parkissa ja lähdin uudelleen liikkeelle ja mitään ilmoituksia ei tullut. 30 km jälkeen herja tuli uudelleen mutta muutaman sadan metrin jälkeen ilmoitus että ajoa voi jatkaa mutta varaa aika voimansiirron tarkistukseen. Tästä sitten 20 km ja kaupassa käynnin jälkeen herjat pois ja toiminut normaalisti tuon jälkeen. Häiriön ollessa päällä sähköajo ei onnistu eikä regenerointi ja lämmityksen laite tuntui menevän pienemmälle teholle. Pakkasta oli tuohon aikaan 25 asteen luokkaa mutta auto oli ollut -10 lämpöisessä tallissa yön.
Vikakoodeja oli aika paljon mutta nämä pisti itsellä silmään
0316C3 Emergency run manager information inverter deactivate (temperature fault)
03143D Electrical machine inverter temperature sensor phase U signal implausible
Tähän liittyen DC/DC muuntimella koodi ja toiminta ohjetta seuraavasti.
-Softa version tarkistus ( varmaan uusin kun syksyllä kävi ohjelmistoversioiden yleistarkistuksessa merkkihuollossa).
-Jäähdytyspiirin tarkistus. Nestettä oli vähän alle min merkin ja lisäsin sitä 0,5L
-Jäähdytys pumpun tarkistus (sama piiri hoitaa välijäähdyttimen nesteen kierron)
2232AD EME, DC/DC converter internal temperature, signal not plausible
218219 Starter unit charging controller for auxiliary battery aged. Tämä oli tullut toisen herjan yhteydessä ja aiemmin ollut reilun 10 000km sitten.
Informatiivisena koodeina
030E0A Power management alternator or DC/DC converter failure
030EC6 High voltage power management Fault in the DC/DC converter
Tämän jälkeen ajettu sellaiset 100km ilman häiriö ilmoituksia.
Itse mietin seuraavia vaihtoehtoja
-Autossa oli jäänyt yöksi peränkontti auki ja valo paloi aamulla siellä niin olisiko tyhjentänyt akkua sitten mutta häiriöilmoitus tuli vasta 50 km ajon jälkeen.
-Nestettä systeemissä liian vähän mutta aiheuttaako jo 0,5L vajaus tuon.
-12 v finaalissa ( 7/2019 autovalmistettu ja ajettu 80 000km)
Merkkihuollossa eivät vielä tässä vaiheessa alkaneet tekemään toimenpiteitä vaan odotellaan tuleeko uudelleen vielä tilanne päälle.
Comment