Itselläkin on autonvaihto edessä, 1. vaihtoehtona on samanlainen G30 530e mutta haluttu varustelutaso (kaikkea pitäisi saada ratinlämmittimestä Comfort-penkkeihin ja sähköalustaan..) pitää listan tiukkana. Mutta on tässä hiukan tullut pohdittua, että vaihtoehtojakin olisi. Mutta kun joutuu tekemään pitkää matkaa aina kerran kuussa, niin käyttösäteen pitäisi olla joku 800km umpipakkasessakin, että pääsisi pisteiden välillä perille. Joten, hybridillä taidetaan jatkaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530e hankinnassa
Collapse
X
-
Originally posted by Petteri75 View PostItselläkin on autonvaihto edessä, 1. vaihtoehtona on samanlainen G30 530e mutta haluttu varustelutaso (kaikkea pitäisi saada ratinlämmittimestä Comfort-penkkeihin ja sähköalustaan..) pitää listan tiukkana. Mutta on tässä hiukan tullut pohdittua, että vaihtoehtojakin olisi. Mutta kun joutuu tekemään pitkää matkaa aina kerran kuussa, niin käyttösäteen pitäisi olla joku 800km umpipakkasessakin, että pääsisi pisteiden välillä perille. Joten, hybridillä taidetaan jatkaa?BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Millä hybridillä range riittää 800km umpipakkasessa? Mikä on 530e:n range tällaisissa olosuhteissa, matka-ajosta varmaan puhutaan kuitenkin?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostMillä hybridillä range riittää 800km umpipakkasessa? Mikä on 530e:n range tällaisissa olosuhteissa, matka-ajosta varmaan puhutaan kuitenkin?
G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostMillä hybridillä range riittää 800km umpipakkasessa? Mikä on 530e:n range tällaisissa olosuhteissa, matka-ajosta varmaan puhutaan kuitenkin?työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
kauppakassina Audi A3 sedan
kesäkissana Jaguar XKR
Comment
-
-
Originally posted by nupaha View Post
Niin pointti kai tässä oli se, että kuka haluaa istua lataamassa autoa 800km matkalla 2-3 tunnin välein puolituntia… kenenkään perse kestä 800km yhtenäistä ajoa. Itse ajanut 1060km saman päivän aikana ja oli aika raskas reissu.
Oman 530e:n kulutus on ollut 5.4-6.1l/100km. Nämä ovat siis auton itsensä ilmoittamia, mutta kieltämättä on kyllä hyvin vähällä päästy auton painoon ja kokoon nähden, vaikka ovatkin olleet pitkän siivun taittamista. Kylmyys lisää kulutusta kyllä hyvin jyrkästi.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by nupaha View PostNiin pointti kai tässä oli se, että kuka haluaa istua lataamassa autoa 800km matkalla 2-3 tunnin välein puolituntia… kenenkään perse kestä 800km yhtenäistä ajoa. Itse ajanut 1060km saman päivän aikana ja oli aika raskas reissu.G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
-
👍 2
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostMillä hybridillä range riittää 800km umpipakkasessa? Mikä on 530e:n range tällaisissa olosuhteissa, matka-ajosta varmaan puhutaan kuitenkin?
Comment
-
-
Originally posted by JKK View Post
Varmasti hänen jutuissaan ja ulostuloissaan on jonkinlainen pointti. Varsinkin tapauksissa joissa sähköajot maksimoidaan 70-90% tasolle. Mutta todella, todella harva näin tekee, ja vielä harvempi työsuhdeautoilija. Aika monet kalliit hybridibemarit taitaa kuitenkin ensimmäiset kolme vuotta olla liisariautoja, joiden latausprosentit on palautuksen hetkellä 20-30% luokkaa - jos sitäkään. Nykyinen autoni on tanskassa ollut entinen yritysliisari ja mittarissa nyt 79.000km. Sähköllä on iDriven mukaan menty 20.000km ja akku ottaa sähköä tyhjästä täyteen likimain uuden auton veroisesti. Lähinnä sitä vaan haen, että ehkä jonkun oikeasti luotettavan tutkimuksen kannattaisi tuoda esille isomman hybridikannan kokonaiskuvaa ennemmin kuin yksittäisen korjaamon tarkoitushakuisia tubetuksia. Edellisen autoni (530e) akku oli 140tkm kohdalla n.4000 lataussyklin lukemassa. Range oli 85% alkuperäisestä ja kennojen deviaatiot oli minimaaliset. Kaikki toimi ainakin luovutushetkellä edelleen hienosti eikä mitään vikakoodeja koskaan akkusysteemistä tullut.
Näkisin että yhtälailla pointtia olisi alkaa tekemään samanlaisia propagandavideoita esim. diesel-autoista ja siitä miten jokaisen dieselin arvokkaat SCR-laitteet, EGR-systeemit hajoaa 100tkm kohdalla. Ainakin omakohtaiset kokemukset kymmenestä diesel-autosta tukee sitä että enemmän niiden kanssa sai olla koko ajan varpaillaan että mikä sieltä hajoaa seuraavaksi. Ehkä ne korjaukset ei niin kalliita olleet mutta stressiä niiden kanssa oli enemmän.
Last edited by mige95; 28-01-2025, 18:48.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
Comment