530e hankinnassa

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nappe74
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 2849
    • South Carelia

    #46
    Omassa pre-lci hybridissä on nyt 5 ikävuoteensa kerääntynyt kilsoja 84t joista n. 2/3 ajettu sähköllä… keväällä tekivät akuston mittauksen marmorilla huollon yhteydessä ja kapasiteettilukema oli 85%. Kesäaikaan täydellä akulla range on ollut 36-44km.
    Eli kyllähän nuo tuntuu ainakin jotain kestävän !!
    Akustotakuu taitaa olla 6vuotta/100tkm.
    G30 530e xDrive A M-Sport -20

    ex-Bimmerit:
    F10 525dA xDrive M-Sport -13
    E21 316 -80
    E91 330xdA M-Sport -06
    E53 X5 3.0iA Sport -04
    E91 335xiA M-Sport -08
    E60 530iA M-Sport -06
    E36 320i Cabriolet M-Sport -96
    E91 320d -06
    E39 530iAT M-Sport -01
    E36 328iA -96
    E39 528iA -96
    E36 325i -92

    Comment

    • bittivirhe
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2012
      • 577
      • Pohjois-Savo

      #47
      Originally posted by Tommix View Post
      eDrive kilometrejä tullut noin 51 th km, bensalla noin 90 th km.
      Range on se mitä mittari näyttää yleensä kun lähtee kotoa täydellä akulla.
      X5:ssä tuo range-arvaus on aika satunnainen luku riippuen edellisestä ajetusta matkasta ja olosuhteista. Tänään arvaus on 82 km, joskus 65 km, paras on tainnut olla jotain 150 km:n luokkaa.

      Kannattaa tilata MyBMW-sivulta Cardata-raportti, josta näkee jotain tietoa akun kunnosta ("Korkeajänniteakun energiasisältö"). Tosin sekin luku seilaa ylös ja alas..
      G05 45e
      ex: F11 530d xDrive
      ex: E84 X1 xDrive 25d

      Comment

      • Jarger
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 4364
        • Finnland

        #48
        Originally posted by nappe74 View Post
        Omassa pre-lci hybridissä on nyt 5 ikävuoteensa kerääntynyt kilsoja 84t joista n. 2/3 ajettu sähköllä… keväällä tekivät akuston mittauksen marmorilla huollon yhteydessä ja kapasiteettilukema oli 85%. Kesäaikaan täydellä akulla range on ollut 36-44km.
        Eli kyllähän nuo tuntuu ainakin jotain kestävän !!
        Akustotakuu taitaa olla 6vuotta/100tkm.
        Paljonko tuollaiseen maksaa akun uusinta sitten kun se menee huonoksi? Onko tuo sama kuin luureissa, että 86% jälkeen alkaa vaihtohyvitys tippua ja 80% alle katsotaan uusittavaksi (Swappie).
        Negatiiviset kauppakokemukset:
        Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5504
          • S:t Karins

          #49
          Originally posted by bittivirhe View Post

          X5:ssä tuo range-arvaus on aika satunnainen luku riippuen edellisestä ajetusta matkasta ja olosuhteista. Tänään arvaus on 82 km, joskus 65 km, paras on tainnut olla jotain 150 km:n luokkaa.

          Kannattaa tilata MyBMW-sivulta Cardata-raportti, josta näkee jotain tietoa akun kunnosta ("Korkeajänniteakun energiasisältö"). Tosin sekin luku seilaa ylös ja alas..
          Totta, mutta 3 vuoden kokemuksella voin sanoa että ikinä ei ole yli 40 km eikä alle 34 km ole taulussa aamulla lähdössä näkynyt.
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • nappe74
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 2849
            • South Carelia

            #50
            Originally posted by Jarger View Post

            Paljonko tuollaiseen maksaa akun uusinta sitten kun se menee huonoksi? Onko tuo sama kuin luureissa, että 86% jälkeen alkaa vaihtohyvitys tippua ja 80% alle katsotaan uusittavaksi (Swappie).
            Ymmärtääkseni joitain tonneja maksaa mutta kaikkia ei tarvitse kait vaihtaa jos joku akkuyksikkö menee huonoksi.
            Jos akustotakuun aikana kapasiteetti putoaa alle 70% niin akut menee takuuseen.
            G30 530e xDrive A M-Sport -20

            ex-Bimmerit:
            F10 525dA xDrive M-Sport -13
            E21 316 -80
            E91 330xdA M-Sport -06
            E53 X5 3.0iA Sport -04
            E91 335xiA M-Sport -08
            E60 530iA M-Sport -06
            E36 320i Cabriolet M-Sport -96
            E91 320d -06
            E39 530iAT M-Sport -01
            E36 328iA -96
            E39 528iA -96
            E36 325i -92

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6795
              • PK-seutu

              #51
              Originally posted by nappe74 View Post

              Ymmärtääkseni joitain tonneja maksaa mutta kaikkia ei tarvitse kait vaihtaa jos joku akkuyksikkö menee huonoksi.
              Jos akustotakuun aikana kapasiteetti putoaa alle 70% niin akut menee takuuseen.
              Siinä on vaan se, että sitten kun se ensimmäisenä antautunut moduuli vaihdetaan, niin ei siitä akusta uutta tule. Se on todennäköisesti jollain aikavälillä tiensä päässä sitten muiden moduulien osalta. Se onkin mysteeri onko se sitten 5tkm vai 50tkm vai 100tkm päästä edessä isommin.
              S65, S85, H1, N63TU, IB1

              Comment

              • ritariässä
                BTCF Member
                • Jan 2006
                • 3784
                • Raisio

                #52
                Kyllähän näiden kanssa pitää varautua siihen että ensimmäiset 150-200tkm menee helposti, sitten alkaa pyörre käymään kukkarosta.

                Comment

                • Jarger
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 4364
                  • Finnland

                  #53
                  Originally posted by ritariässä View Post
                  Kyllähän näiden kanssa pitää varautua siihen että ensimmäiset 150-200tkm menee helposti, sitten alkaa pyörre käymään kukkarosta.
                  Noin minäkin tuon asian näen, mutta näen sen myös niin, että eikö se ole yleisesti hybridien ja sähköautojen juttu, ettei vaan tämän mallin.
                  Tosin Bemarin uudempien pikkukoneisten kanssa voi alkaa käymään heti kun takuu loppuu, N20 jne
                  Negatiiviset kauppakokemukset:
                  Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                  Comment

                  • ritariässä
                    BTCF Member
                    • Jan 2006
                    • 3784
                    • Raisio

                    #54
                    Hybridejäkin monenlaisia, joten ei koske kaikkia ja sähköautoilla pääsee per akku selkeästi pidemmälle vrt phev.

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6795
                      • PK-seutu

                      #55
                      Hihavakiona voi pitää, että hybridit joiden tosielämän range on siellä 30km tietämillä - akun elinikä on 100tkm (sähköllä ajoa). Tuoreiden isoakkuisten (2024+) range on tupla tuosta ja niin myös odotettu elinikä kilsoissa. Sitten on sähköautot, joilla ajaa yhdellä latauksella paljon enemmän. Akun elinikä onkin yhtäkkiä melkein miljoona kilometriä.
                      S65, S85, H1, N63TU, IB1

                      Comment

                      • nappe74
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 2849
                        • South Carelia

                        #56
                        Originally posted by pyroz View Post

                        Siinä on vaan se, että sitten kun se ensimmäisenä antautunut moduuli vaihdetaan, niin ei siitä akusta uutta tule. Se on todennäköisesti jollain aikavälillä tiensä päässä sitten muiden moduulien osalta. Se onkin mysteeri onko se sitten 5tkm vai 50tkm vai 100tkm päästä edessä isommin.
                        Näinhän se menee…
                        G30 530e xDrive A M-Sport -20

                        ex-Bimmerit:
                        F10 525dA xDrive M-Sport -13
                        E21 316 -80
                        E91 330xdA M-Sport -06
                        E53 X5 3.0iA Sport -04
                        E91 335xiA M-Sport -08
                        E60 530iA M-Sport -06
                        E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                        E91 320d -06
                        E39 530iAT M-Sport -01
                        E36 328iA -96
                        E39 528iA -96
                        E36 325i -92

                        Comment

                        • nupaha
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2008
                          • 278
                          • Pohojanmaa

                          #57
                          Jos tuon 150-200tkm pääsee ilman isompia murheita niin onhan siinä jo pienen akkuremontin hinnan säästänyt polttoaineissa, riippuen toki omasta ajoprofiilista. Mulla on 18km suunta töihin ja oon nyt ajanu 28tkm omallani. Verrattuna edelliseen Mb Glc dieseliin oon säästänyt varovastikkin laskien 1200-1300€ polttoaineissa + dieselveron.
                          Uskon, että kun kilpailua tulee markkinoille niin akkuremonttien hinnatkin alkaa laskea. Kokkolan Autohuollon hemmohan sanoi jollain videolla, että Bmw:n akku on järkevästi ruuveilla kasattu eikä liimalla niin helpottaa korjausta.
                          työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
                          kauppakassina Audi A3 sedan
                          kesäkissana Jaguar XKR
                          tyttärillä Bmw E90 lci 318dsl

                          Comment

                          • JKK
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2335
                            • Uusimaa

                            #58
                            Mulla on nyt 545e:n mittarissa 95000km ja pääsen edelleen kesäisissä olosuhteissa varvastelemalla yli 50km (18" renkailla). Sähköajoa tuosta kok.kilometrimäärästä on n.35tkm. Eli ehkä kolmasosa.

                            Akkuun menee aivan rutikuivasta täyteen tasan 12kwh. Ei siis juurikaan poikkea uudesta. Kokkolan pastorin saarnoja jos kuuntelee, niin paalikunto pitäisi olla jo ihan nurkan takana? Edellisellä 530e:llä (samankokoinen akku) oli 140tkm mittarissa kun möin pois. Ja 45km pääsi vielä loppuvaiheessa. Muistaakseni 10,8kwh otti sisään virtaa myynnin aikoihin. Kennojen jännitedeviaatiot oli vielä huippuluokkaa.

                            Minä en näissä ajattele pelkästään polttoainekustannusta ja että millä säästää bensaa, millä akkuja ja millä hermoja. Kyse on myös mukavuustekijöistä. Sähkö antaa kiihtyvyyteen mukavaa viiveettömyyttä ja lyhyet matkat on vaan mukavempi ajella sähköllä. Itse en kauppareissuihin tarvitse hävittäjän kiihtyvyyttä. Ja talvella auton saaminen lämpimäksi 5min varoajalla on myös plussaa. Luulen että hybridien tarina on paljon ennustettua pitkäikäisempi kuin skeptikot arvaavatkaan. Uskon että sieltä tulee vielä sellainen hybridigeneraatio, jossa range lähentelee 200km lukemaa. Ellei ylikin. Hyviä kamppeita ovat varsinkin satunnaisesti kärry perässä kulkeville mökki-ihmiselle.

                            Ja tosiaan jos tällaiseen nyt joku joutuu uusimaan kaikki kuusi kennoa, niin muutaman vuoden kuluttua siitä selvinnee 5000€ panostuksella, jonka jälkeen alla on autoa pitkäksi aikaa. Jos muut vitkuttimet kestää ympärillä. Itsellä on toistaiseksi näissä molemmissa hajonnut ainoastaan ekassa ilmastoinnin höyrystinkenno ja nykyisessa latausluukun katkaisija.
                            BMW G30 545e M-Sport

                            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                            Comment

                            • pyroz
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 6795
                              • PK-seutu

                              #59
                              Syytä kuunnella sitä pastoria nyt huomattavasti tarkemmin. Puhuu näissä aina nimenomaan sähköllä ajetuista kilometreistä. Se purkaa sitä akkua ja tuo niitä lataus- ja purkusyklejä. Jos ajaisi _pelkästään_ sähköllä, niin 100tkm on monella hybridillä se kohta jolloin asetetaan naviin osoitteeksi akun hautausmaa.
                              S65, S85, H1, N63TU, IB1

                              Comment

                              • bittivirhe
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2012
                                • 577
                                • Pohjois-Savo

                                #60
                                Originally posted by JKK View Post
                                Kennojen jännitedeviaatiot oli vielä huippuluokkaa.
                                Miten sen voi tarkistaa?

                                G05 45e
                                ex: F11 530d xDrive
                                ex: E84 X1 xDrive 25d

                                Comment

                                Working...
                                X