530e hankinnassa

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2339
    • Uusimaa

    #61
    Originally posted by pyroz View Post
    Syytä kuunnella sitä pastoria nyt huomattavasti tarkemmin. Puhuu näissä aina nimenomaan sähköllä ajetuista kilometreistä. Se purkaa sitä akkua ja tuo niitä lataus- ja purkusyklejä. Jos ajaisi _pelkästään_ sähköllä, niin 100tkm on monella hybridillä se kohta jolloin asetetaan naviin osoitteeksi akun hautausmaa.
    Juu, kyllä minä tuon tiedostan... kunhan vähän provosoin. Sen pastorin intohimoiset saarnat on mielestäni vaan välillä vähän huvittavia. Vaikka varmasti sisältävät asiaakin. Pointti on se, että sen saarnamiehen maailmatuska, jota se yrittää langettaa hybidistien korvien väliin, ei korreloi tuntemieni kymmienien hybridillä ajavien ihmisten kokemusten kanssa. Jotka pääosin BMW-merkkisiä.

    Originally posted by bittivirhe View Post

    Miten sen voi tarkistaa?
    EVScanner, the essential app for electric car owners, offers advanced battery health monitoring and personalized insights to enhance your driving experience.


    Tai ISTA:lla
    BMW G30 545e M-Sport

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • bittivirhe
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2012
      • 581
      • Pohjois-Savo

      #62
      Originally posted by JKK View Post
      EVScanner, the essential app for electric car owners, offers advanced battery health monitoring and personalized insights to enhance your driving experience.


      Tai ISTA:lla
      Tuo ensimmäinen on ollut "coming soon" jo vuosia
      G05 45e
      ex: F11 530d xDrive
      ex: E84 X1 xDrive 25d

      Comment

      • JKK
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2339
        • Uusimaa

        #63
        Ai tämäkö "coming soon" joka on mulla kännykässä ollut jo yli vuoden päivät?


        Click image for larger versionName:	IMG_2326.pngViews:	0Size:	254.0 KBID:	5535637
        BMW G30 545e M-Sport

        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

        Comment

        • bittivirhe
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2012
          • 581
          • Pohjois-Savo

          #64
          Tämä:
          G05 45e
          ex: F11 530d xDrive
          ex: E84 X1 xDrive 25d

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6801
            • PK-seutu

            #65
            Originally posted by Jarger View Post

            Noin minäkin tuon asian näen, mutta näen sen myös niin, että eikö se ole yleisesti hybridien ja sähköautojen juttu, ettei vaan tämän mallin.
            Tosin Bemarin uudempien pikkukoneisten kanssa voi alkaa käymään heti kun takuu loppuu, N20 jne
            "uudempien".... Ensimmäisistä N20 koneista on takuu loppunut 13vuotta sitten

            Ja kyllä. Tuo asia koskee kaikkia merkkejä. Se tulee suoraan siitä 3000 lataussyklin eliniästä, jonka valmistajatkin ovat laskeneet akkutakuihinsa.
            S65, S85, H1, N63TU, IB1

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6801
              • PK-seutu

              #66
              Originally posted by JKK View Post

              kunhan vähän provosoin.
              Aivan... Ja myös provosoidut? "Pastorin intohimoiset saarnat". Nyt on tainnut mennä ihon alle koska itsellä hybridi alla? Aika rauhallista ja selkeää ulosantia on kuitenkin Kokkolasta kuulunut. Ja lähinnä faktoja erittäin vahvoilla todisteilla höystettynä kun näyttää videoilla mitä tarkoittaa. Ihan yhtälailla myös paljastaa täyssähköjen suunnittelun kukkasia nestejäähdytettyine sähkömoottoreineen, joissa on tyhjennysproput laitettu mutta edes huolloissa ei tarkisteta.
              S65, S85, H1, N63TU, IB1

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2339
                • Uusimaa

                #67
                Originally posted by pyroz View Post
                Aika rauhallista ja selkeää ulosantia on kuitenkin Kokkolasta kuulunut. Ja lähinnä faktoja erittäin vahvoilla todisteilla höystettynä kun näyttää videoilla mitä tarkoittaa.
                Juu, sen vakuuttavan ulosannin voimalla se sanoma tuntuukin vetoavan suuriin massoihin. Varmasti pärjäisi myös politiikan kentällä hyvin? Hänen nosturien kautta kulkee kuitenkin ehkä jopa 0,01% suomen hybridiautoista, joten todelliseen otantaan nähden hänen annetaan pelotella kohtuuttoman paljon ihmisiä, joille hybridi saattaisi olla ihan oikeasti järkevä vaihtoehto... En sillä kritisoi, etteikö heppu tee ihan pätevää pioneerityötä.

                Omassa edellisessä 530e:ssä oli myyntihetkellä lataussyklien määrä 3500 luokkaa ja eipä siinä ollut mitää ongelmia akun kanssa. Ehkä sieltä se 5km oli rangesta kadonnut? Samoin tunnen kourallisen verran ihmisiä, joilla on (tai on ollut) yli 150tkm ajettuja mersuja ja bemareita hybridinä, ja ajelevat niillä ihan tyytyväisenä. Epäilen, että todellisuus lienee jossain kokkolan miehen näkemysten ja maahantuojien näkemysten puolivälissä.
                BMW G30 545e M-Sport

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • jj5
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 1369
                  • pks

                  #68
                  530e Kestotesti on täällä edennyt yli 130tkm lukemaan. täyssähköisesti ajettu jotain 30-40tkm, mutta eihän se täysin kerro akun käyttökerroista. Ei voimalinjaan liittyviä ongelmia toistaiseksi. Testi jatkuu.
                  sigpic

                  Comment

                  • pyroz
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 6801
                    • PK-seutu

                    #69
                    Originally posted by JKK View Post

                    Juu, sen vakuuttavan ulosannin voimalla se sanoma tuntuukin vetoavan suuriin massoihin. Varmasti pärjäisi myös politiikan kentällä hyvin? Hänen nosturien kautta kulkee kuitenkin ehkä jopa 0,01% suomen hybridiautoista, joten todelliseen otantaan nähden hänen annetaan pelotella kohtuuttoman paljon ihmisiä, joille hybridi saattaisi olla ihan oikeasti järkevä vaihtoehto... En sillä kritisoi, etteikö heppu tee ihan pätevää pioneerityötä.

                    Omassa edellisessä 530e:ssä oli myyntihetkellä lataussyklien määrä 3500 luokkaa ja eipä siinä ollut mitää ongelmia akun kanssa. Ehkä sieltä se 5km oli rangesta kadonnut? Samoin tunnen kourallisen verran ihmisiä, joilla on (tai on ollut) yli 150tkm ajettuja mersuja ja bemareita hybridinä, ja ajelevat niillä ihan tyytyväisenä. Epäilen, että todellisuus lienee jossain kokkolan miehen näkemysten ja maahantuojien näkemysten puolivälissä.
                    Haha tässä se tuli vahvistettua. Selkeästi on mennyt ihon alle Tsemppiä vaan kyllä se siitä. Ei se sinunkaan auto ole sen huonompi kuin on sanoi kuka tahansa mitä tahansa

                    Sellainen pieni faktantarkistus vielä jos saa ehdottaa, toki selkeästi on mennyt homma tunnetasolle niin ei välttämättä ole helppoa:

                    Maahantuojan (tai siis valmistajan, maahantuojallahan ei tässä ole osaa eikä arpaa) ja Kokkolan näkemyshän on aivan sama. 3000 lataussyksliä on akkutakuu eli valmistajan näkemys. Ei sitä ole kukaan haastanutkaan. Olitko edellisellä autollasi ajanut siis yli 100tkm sähköajoa? Vai oliko sinulla muuten pienempi vai isompiakkuinen 530e?
                    S65, S85, H1, N63TU, IB1

                    Comment

                    • JKK
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2339
                      • Uusimaa

                      #70
                      Originally posted by pyroz View Post
                      Sellainen pieni faktantarkistus vielä jos saa ehdottaa, toki selkeästi on mennyt homma tunnetasolle niin ei välttämättä ole helppoa:

                      Maahantuojan (tai siis valmistajan, maahantuojallahan ei tässä ole osaa eikä arpaa) ja Kokkolan näkemyshän on aivan sama. 3000 lataussyksliä on akkutakuu eli valmistajan näkemys. Ei sitä ole kukaan haastanutkaan. Olitko edellisellä autollasi ajanut siis yli 100tkm sähköajoa? Vai oliko sinulla muuten pienempi vai isompiakkuinen 530e?
                      Toki saa ehdottaa. Pahoittelut jos on mennyt noin pahasti tunnetasolle.

                      Mutta oli uudempi 7/2019 ensimmäisiä 12kwh versioita. Ja myyntihetkellä ajettu vajaa 150tkm. Sähköajon kilsoja en enää tarkkaan muista mutta muistelisin että tuolla autolla oli about 2/3 kilsoista sähköajoa. Itse ajoin sillä n. 70000km, suurimmaksi osaksi sähköllä. Ja hyvin toimi loppuun saakka. Yhden yli 200tkm ajetun farkun myös tiedän jolla on menty koko elämä ilman murheita ja edelleen range +40km luokkaa kesällä.

                      Ja kuten sanoin, hyvää pioneerityötä he kokkolassa tekevät tutkimusnäkökulmasta.
                      Last edited by JKK; 23-09-2025, 00:18.
                      BMW G30 545e M-Sport

                      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                      Comment

                      • Jarger
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2005
                        • 4385
                        • Finnland

                        #71
                        Originally posted by jj5 View Post
                        530e Kestotesti on täällä edennyt yli 130tkm lukemaan. täyssähköisesti ajettu jotain 30-40tkm, mutta eihän se täysin kerro akun käyttökerroista. Ei voimalinjaan liittyviä ongelmia toistaiseksi. Testi jatkuu.
                        Sisäänajolukemia perinteisille polttiksille ilman saastelaitteita pilaamassa. Akulle taas "vielä hetki aikaa" jäljellä ennen parhaan terän menettämistä, joka tarkoittaa kiertoon pistämistä. Onhan se hyvä fiilistellä, kun vielä siltä tuntuu. Rahamiesten autoja nämä
                        Negatiiviset kauppakokemukset:
                        Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                        Comment

                        Working...
                        X