Kun ostaa käytettynä sellaisen n.50tkm ajetun niin ainakin seuraavat 100tkm saa ajella suurella todennäköisyydellä huolettomia kilsoja. Senkin jälkeen varmasti vielä ellei kaikkia maileja ole rullattu sähköllä... Omien ja kuultujen kokemusten perusteella ensimmäiset 150tkm mennään pitkälti parilla latausluukun vaihdoilla (90€/luukun vaihto)
530e hankinnassa
Collapse
X
-
-
Minä ajattelin, ettei ikinä hybridiä. Sitten jäi 530d pajalle EGR:n takia ja sain lainaksi 330e:n ja sehän olikin yllättävän hauska kapistus. Ostatti sitten X5 45e:n, johon olen ollut hyvin tyytyväinen (poislukien pimeänäön ongelmat, joita ei ole saatu viidessä vuodessa kuntoon). Akku tietysti hiukan huolettaa, kun lukee kauhutarinoita netistä, mutta toisaalta hybridin autoverossa säästi niin paljon, että sillä rahalla ostaa jo akun tai pari. Lisäksi on tietysti tullut säästöä polttoainekuluissa.
G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
Itselläni alla 2021 vuosimallin 530e Xdrive farkku ja tällä hetkellä mittarissa n.160tkm. Autoa ostaessa mittarissa oli 120tkm ja SOH mitattiin 95%. Toistaiseksi menty täysin ongelmitta. Pyrin ajamaan säännöllisesti bensalla ja lähiajot pääosin sähköllä. Range vaihtelee kelien ja ajotyylin mukaan paljonkin. Autoon olen erittäin tyytyväinen ja hybridi toimii upeasti sekä sopii omalle ajoprofiilille todella hyvin.
👍 1Comment
-
Kyllähän tuo hybridin järkevyys on täysin omista ajoista kiinni, varsinkin näin pikkuakkuisella, 12kwh. Itselläni työmatka 18km suunta ja vähällä
pääsee. Nyt oon ajanut noin 35tkm ja edelliseen Mb Glc dieseliin verrattuna olen säästänyt polttoainekuluissa noin 1700-1800€ + dieselverot. Vähemmälläkin olisi päässyt, mutta niin kuin täällä on muistuteltu niin 530e on hybridi, jolla pitää ajaa polttiksellakin, jotta sekin pysyy kunnossa.työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
kauppakassina Audi A3 sedan
kesäkissana Jaguar XKR
tyttärillä Bmw E90 lci 318dsl
Comment
Comment