545e heilahti diesel g12 tilalle tänne. Sitten ne perus kysymykset, mitä öljyä mihinkin tuuttiin ootte työntäneet . Schuko laturi pitää metsästää jostain, suosituksia erimerkeistä?
Itse ostin Motonetin Deltacon (229€) ja toimii ihan kuten pitääkin. Antaa myös 16A tarvittaessa ulos, jos sattuu paksummilla langoilla varustettu sinirunkoinen pistorasia kohdalle.
Auton mukana tulleessa iskemättömässä BMW-laturissa oli nimittäin tanskalainen kolmepiikkinen pistoke.... Ja tärkeä huom! Näissä orggislatureissa ei pistokkeen vaihto kotimaiseen kaksipiikkiseen onnistu ihan noinvain, koska laturin suko-pistokkeeseen menee varsinaisten sähköjohtojen lisäksi myös kolme hituvirtapiuhaa, joiden päihin on rakennettu jonkinlainen alkeellinen vastushässäkkä. Tällä ilmeisesti (pyritään) estämään se, että kukaan ei menisi itse vaihtamaan pistokkeita toisen mallisiin. Ja se "lisäpiiri" on vieläpä valettu todella tiukasti kumin sisälle. Tosin se piiri ei ole kovin monimutkainen. Näyttäisi olevan hitu-lankojen päistä mitattuna 11k-ohm / 11k-ohm / 22k-ohm. Ilman tuota "lisäpiiriä" BMW-laturi ilmoittaa vain punaisella valolla erroria.
Tarvitsin pitkän kaapelin.
Pitäis toimia -30.
Säädettävä latausvirta, mulla 10A niin ei pitäis sulaa piuhat seinästä.
Sillähän ei juuri ole väliä lataako 10A vai 16A, koko yö menee kuitenkin.
Tarvitsin pitkän kaapelin.
Pitäis toimia -30.
Säädettävä latausvirta, mulla 10A niin ei pitäis sulaa piuhat seinästä.
Sillähän ei juuri ole väliä lataako 10A vai 16A, koko yö menee kuitenkin.
Tossa Deltacossa voi valita 16A tai 10A ja piuha jonkinverran pidempi kuin orggislaturissa. Luulen että noita ei ole valmiiksi saatavana mitenkään superpitkillä kaapeleilla. Teet 2,5mm langalla olevasta kumikaapelista täsmäsopivan jatkopiuhan
Tossa blaupunktissa on 8m piuha.
Naulasin mokkulan ja vähän piuhaa seinään kiinni ja nyt ylettää hienosti myös "väärällepuolelle" autoa.
Meillä auto seisoo toisinaan erikohdassa.
Laitoin myös seinätelineen pistokkeella, siihen hyvä tökätä lähtiessä.
Auton mukana tulleessa iskemättömässä BMW-laturissa oli nimittäin tanskalainen kolmepiikkinen pistoke.... Ja tärkeä huom! Näissä orggislatureissa ei pistokkeen vaihto kotimaiseen kaksipiikkiseen onnistu ihan noinvain, koska laturin suko-pistokkeeseen menee varsinaisten sähköjohtojen lisäksi myös kolme hituvirtapiuhaa, joiden päihin on rakennettu jonkinlainen alkeellinen vastushässäkkä. Tällä ilmeisesti (pyritään) estämään se, että kukaan ei menisi itse vaihtamaan pistokkeita toisen mallisiin. Ja se "lisäpiiri" on vieläpä valettu todella tiukasti kumin sisälle. Tosin se piiri ei ole kovin monimutkainen. Näyttäisi olevan hitu-lankojen päistä mitattuna 11k-ohm / 11k-ohm / 22k-ohm. Ilman tuota "lisäpiiriä" BMW-laturi ilmoittaa vain punaisella valolla erroria.
Olisikohan se lämmön mittausta varten siellä.
Meillä hajosi orggislaturista se "pistooli", sen jälkeen on ollut defan 8A laturi joka on ihan hyvä, mutta vähän arvokas. Ois kyllä välillä kiva kun saisi vähän isommalla virralla.
545e heilahti diesel g12 tilalle tänne. Sitten ne perus kysymykset, mitä öljyä mihinkin tuuttiin ootte työntäneet . Schuko laturi pitää metsästää jostain, suosituksia erimerkeistä?
Öljyistä itse laittanut: moottori ll-04 Shell Helix ECT C3 5w-30, automaattiin zf lifeguard 8 ja jakolaatikkoon BMW oem kamaa.
545e heilahti diesel g12 tilalle tänne. Sitten ne perus kysymykset, mitä öljyä mihinkin tuuttiin ootte työntäneet . Schuko laturi pitää metsästää jostain, suosituksia erimerkeistä?
Tuosta 530 e autosta oli sitten pöllitty sukolaturi ja ajattelin että pitää kummassakin olla varulta laturit. Tilasin Alikaupasta laturin joka on nyt toiminut kesästä lähtien. CE merkit oli ja toimitus oli Ranskasta. Hintaa kertyi kokonaista 75 e ja tälläkin hetkellä lataa katoksessa autoa toimii yhtä hyvin kuin alkuperäinen Beemin mukana tuleva.
BMW G05 e45 -22
BMW F11 525d xdrive
BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
ex:
BMW e46 325 cabrio -00
BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
BMW e91 320d /e90 318d
Volvo xc60 2,4D AWD
Fiat 500 1.4 Sport
Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!
Tuosta 530 e autosta oli sitten pöllitty sukolaturi ja ajattelin että pitää kummassakin olla varulta laturit. Tilasin Alikaupasta laturin joka on nyt toiminut kesästä lähtien. CE merkit oli ja toimitus oli Ranskasta. Hintaa kertyi kokonaista 75 e ja tälläkin hetkellä lataa katoksessa autoa toimii yhtä hyvin kuin alkuperäinen Beemin mukana tuleva.
Näihin Alikuralatureihin on onneksi Tukes jo puuttunut kun löysi niistä suuria puutteita. Tuo legendaarinen CE merkintä ei tarkoita Kiinalaisille yhtään mitään. Jos (kun) se vaaditaan niin se vaatimuksenmukaisuustodistus vaan printataan ja thats it. Tässä kohtaa pihtailua en kyllä ymmärrä, puhutaan kuitenkin satkun lisäpanoksesta.
Comment