Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 vs G31

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -TSM-
    Bimmer Rookie
    • Jan 2016
    • 97
    • Pirkanmaa

F11 vs G31

Mitä porukka on tykännyt G31 jos sitä ennen on ollut F11, onko isoja eroja jompaankumpaan suuntaan?
    Itse ollut tyytyväinen nykyiseen 2016 vuoden 520xd, mutta jossain vaiheessa kiinnostaisi vaihtaa vähän tuoreempaan nelikkoon, joten g31 olis luonnollinen jatkumo.

Onko g31 pre lci ihan ok, vai kannattaako hankkia ennemmin lci?
    Moottorina kiinnostaisi diesel (todennäköisesti b47), mutta ilmeisesti noissa g31 lci:ssä on jonkinlainen hybridisysteemi jos oikein ymmärsin se kun taas ei juuri kiinnosta​
  • 314da
    Bimmer Fanatic
    • May 2015
    • 316
    • J

Originally posted by -TSM- View Post
    Mitä porukka on tykännyt G31 jos sitä ennen on ollut F11, onko isoja eroja jompaankumpaan suuntaan?
    Itse ollut tyytyväinen nykyiseen 2016 vuoden 520xd, mutta jossain vaiheessa kiinnostaisi vaihtaa vähän tuoreempaan nelikkoon, joten g31 olis luonnollinen jatkumo.

Moottorina kiinnostaisi diesel (todennäköisesti b47), mutta ilmeisesti noissa g31 lci:ssä on jonkinlainen hybridisysteemi jos oikein ymmärsin se kun taas ei juuri kiinnosta​
    Lci on b47 tuplaturbolla ja MHEV.
    Pre lci b47 yhdellä turbolla ja ilman MHEV kamppeita.
    Varmaan jotain poikkeuksiakin on.

Comment

• -TSM-
      Bimmer Rookie
      • Jan 2016
      • 97
      • Pirkanmaa

Originally posted by 314da View Post

Lci on b47 tuplaturbolla ja MHEV.
      Pre lci b47 yhdellä turbolla ja ilman MHEV kamppeita.
      Varmaan jotain poikkeuksiakin on.
      Onkohan näissä MHEV-versioissa ilmennyt jotain laajempia ongelmia tässä muutaman vuoden aikana?
      Että katseleeko sitten ennemmin suosiolla ihan perus b47

Comment

• VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2322
        • Vantaa

Tuo MHEV ei sitten ole mikään oikea hybridi, käytännössä vaan laturi ja startti samassa laitteessa ja liekkö lisä 12V akku(?). En moista pelkäisi, enkä muista lukeneeni että olisi ongelmia ollut.
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

Comment

• 314da
          Bimmer Fanatic
          • May 2015
          • 316
          • J

Onkohan näissä MHEV-versioissa ilmennyt jotain laajempia ongelmia tässä muutaman vuoden aikana?
          Että katseleeko sitten ennemmin suosiolla ihan perus b47
          Ei ainakaan julkisista lähteistä löydy liiemmälti raportoituja ongelmia eikä omallekkaan kohdalle ole sattunut vaikka tuollainen itsellä jo jonkun aikaa on ollut. Käytökseltään tuo MHEV on jonkun verran tehokkaamman oloinen. Huoltovälinähän noissa MHEV laitteissa on se lyhennetty 25 tkm.

Comment

• jj5
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 1356
            • pks

Originally posted by VilleP View Post
            Tuo MHEV ei sitten ole mikään oikea hybridi, käytännössä vaan laturi ja startti samassa laitteessa ja liekkö lisä 12V akku(?). En moista pelkäisi, enkä muista lukeneeni että olisi ongelmia ollut.
            Kaippa se tarkoittaa lisäksi sitä, että normaali ajotilassa auto sammuttelee moottoria rullatessa ym typeryyksiä, joilla voisi ehkä olla moottoria kuluttava vaikutus.
            Olisikohan siinä 48V sähköjärjestelmä jotenkin toteutettuna.
            sigpic

Comment

• dieselrules
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 200
              • Tornio

Mulla on ollut 1½v G31 facelifti hybritinä, eli 530e.
              Näin autona, niin 10-0 minun mielestä pieksee F11:n. Mulla oli 535da ja siinä oli adaptiivinen alusta. Jotain Bemari on tuossa yrittänyt hakea. Alusta oli ihan susi, löysä, pompotti. Heti alkuun vaihoin taakse iskarit, mitkä oli tosiaan halvat Ohjausta en saanut jämyksi, kovissa vauheissa oli, kuin pumpulin päällä olisi ajanut. G31 on vakiona jämäkkä ja ohjaus ei mene kovissakaan vauheissa kevyeksi ja tunnottomaksi. Oikhein tyytyväinen olen pirssiin ollut kaikinpuolin.
              Mitä koneeseen, niin tähän asti nelipyttynen on yllättänyt positiivisesti. Ohjainyksikkö on aukaistu ja ohjelma ajettu sisään. Muutos on ollut tähän astisista autoista isoin. Mullakin oli ennakkoluuloja, että näillä jää jalkoihin, mutta olin kyllä niin väärässä Tässä on vähin virityskärpänen purrut ja haaveissa olisi se b58 saaha, mutta harmikseen meidän autoverotus on tässä asiassa vastahakoinen ja kyseistä mallia ei farkkuna saa hybridinä
              545e ei vaan kontin tila riitä minun tarpeisiin.
              Hybrideistä nyt paljon negatiivista juttua on ollut, mutta tällä kokemuksella ehdottomasti vähä vikaisin auto ollut. Jos pelkät pensat ei olisi niin kovien verojen vuoksi sukupuutossa ja pörssissä olisi painetta, niin sellaisen laittasin, koska talvikäyttönä hybridistä en oikein välitä, kun sen takia pitää ladata, että lämmitystä voi käyttää. Muuten sen hyöty on niin vähäinen talvella.
              Silti kaikkineensa mainio auto, suosittelen

Comment

• 314da
                Bimmer Fanatic
                • May 2015
                • 316
                • J

Originally posted by jj5 View Post

Kaippa se tarkoittaa lisäksi sitä, että normaali ajotilassa auto sammuttelee moottoria rullatessa ym typeryyksiä, joilla voisi ehkä olla moottoria kuluttava vaikutus.
                Olisikohan siinä 48V sähköjärjestelmä jotenkin toteutettuna.
                Tuon sammuttelun saa pois päältä yhdellä napin painalluksella. MHEV toimii startti/generaattorin avulla moniurahihnan kautta 48v.

Comment

• -TSM-
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2016
                  • 97
                  • Pirkanmaa

Originally posted by dieselrules View Post

Mulla on ollut 1½v G31 facelifti hybritinä, eli 530e.
                  Näin autona, niin 10-0 minun mielestä pieksee F11:n. Mulla oli 535da ja siinä oli adaptiivinen alusta. Jotain Bemari on tuossa yrittänyt hakea. Alusta oli ihan susi, löysä, pompotti. Heti alkuun vaihoin taakse iskarit, mitkä oli tosiaan halvat Ohjausta en saanut jämyksi, kovissa vauheissa oli, kuin pumpulin päällä olisi ajanut. G31 on vakiona jämäkkä ja ohjaus ei mene kovissakaan vauheissa kevyeksi ja tunnottomaksi. Oikhein tyytyväinen olen pirssiin ollut kaikinpuolin.
                  Mitä koneeseen, niin tähän asti nelipyttynen on yllättänyt positiivisesti. Ohjainyksikkö on aukaistu ja ohjelma ajettu sisään. Muutos on ollut tähän astisista autoista isoin. Mullakin oli ennakkoluuloja, että näillä jää jalkoihin, mutta olin kyllä niin väärässä Tässä on vähin virityskärpänen purrut ja haaveissa olisi se b58 saaha, mutta harmikseen meidän autoverotus on tässä asiassa vastahakoinen ja kyseistä mallia ei farkkuna saa hybridinä
                  545e ei vaan kontin tila riitä minun tarpeisiin.
                  Hybrideistä nyt paljon negatiivista juttua on ollut, mutta tällä kokemuksella ehdottomasti vähä vikaisin auto ollut. Jos pelkät pensat ei olisi niin kovien verojen vuoksi sukupuutossa ja pörssissä olisi painetta, niin sellaisen laittasin, koska talvikäyttönä hybridistä en oikein välitä, kun sen takia pitää ladata, että lämmitystä voi käyttää. Muuten sen hyöty on niin vähäinen talvella.
                  Silti kaikkineensa mainio auto, suosittelen
                  Ei tuo 530e olis myöskään ehkä ihan poissuljettu. Toki näissä mietityttää jos omalle kohdalle osuu se maanantaiyksilö, että paljonko akkuihin saa huonolla tuurilla meneen rahaa, ja onko tuo 2l bensamoottori miten toimintavarma. Kun itse joutuisin jonkun +100tkm rullatun hankkiin ja sillä ajaan mahdollisesti toiset satatuhatta mittariin. Vielä ei toki kauheasti kokemuksia enemmän ajetuista löydy juurikaan.
                  Muutama kerta kesässä pitäisi myös venettä ja peräkärryä vetää, niin lieneekö siihen käyttöön ihan sopivin.
                  Mutta ainakaan tuota 520d lci:tä ei sitten oo syytä vältellä, jos tekniikka aika lähelle perus b47.

Comment

• 314da
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2015
                    • 316
                    • J

Ei tuo 530e olis myöskään ehkä ihan poissuljettu. Toki näissä mietityttää jos omalle kohdalle osuu se maanantaiyksilö, että paljonko akkuihin saa huonolla tuurilla meneen rahaa, ja onko tuo 2l bensamoottori miten toimintavarma. Kun itse joutuisin jonkun +100tkm rullatun hankkiin ja sillä ajaan mahdollisesti toiset satatuhatta mittariin. Vielä ei toki kauheasti kokemuksia enemmän ajetuista löydy juurikaan.
                    Muutama kerta kesässä pitäisi myös venettä ja peräkärryä vetää, niin lieneekö siihen käyttöön ihan sopivin.
                    Mutta ainakaan tuota 520d lci:tä ei sitten oo syytä vältellä, jos tekniikka aika lähelle perus b47.
                    Noilla kilometreillä saattaisi 520d olla se turvallisempi valinta lci tai ilman. Ei sillä että noita e-malleja jotenkin huonoina pitäisin, toimivia nekin pääasiassa taitavat olla varsinkin tuoreemmasta päästä.

Comment

Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎