Announcement

Collapse
No announcement yet.

4hp-22 Laatikko ei vaihda?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Redain
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 501
    • Turku

    4hp-22 Laatikko ei vaihda?

    Kysely toisen henkilön puolesta.
    635 csi automaattilaatikko toimisi kerran kunnolla jotenkin ja tämän jälkeen ei.(?)
    Edellisen omistajan mukaan laatikossa ei ollut mitään vikaa ja toimi normaalisti.
    Pakki menee päälle normaalisti mutta kun laittaa D-valitsimen päälle niin pitää vain ykkös vaihteen päällä.
    Joku herra huittisista sanoin jonkun olevan jumissa laatikon takaa mutta tässä tapauksessa ei kuulemma ollut mitään venttiiliä.

    Ainut hyvä thread joka vastasi jotenkin hakua kohden oli
    https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=364934 mutta tuollakin vastaukset hieman vähissä.

    Jos joku osaisi kertoa mistä kannattaa lähteä hakemaan vikaa niin pistäisin ajatuksia eteenpäin auton omistajalle

    Kiitos ja kumarrus hyville idean heittäjille
    Verhoilutyöt, vikakoodin luenta, hiekkapuhallustyöt Turku, Rauma seudulla. Yhteydet yv tai Redain(at)gmail.com
  • jaskap
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 482
    • Finland Rovaniemi

    #2
    Tere!

    No vikojahan voi olla monia. Ensin kannattaa tietysti katsoa öljyn määrä moottori käydessä.

    Itsellä samoja oireita 4 hp24 laatikon kanssa. Öljyjä ei siihen oltu vaihdettu ikänä ja venttiilikoneiston toiminta sen mukaista. Loodan joutuu avaamaan.

    Tuolta parempia ohjeita: https://www.scribd.com/doc/254865544...-Repair-Manual


    Originally posted by Redain View Post
    Kysely toisen henkilön puolesta.
    635 csi automaattilaatikko toimisi kerran kunnolla jotenkin ja tämän jälkeen ei.(?)
    Edellisen omistajan mukaan laatikossa ei ollut mitään vikaa ja toimi normaalisti.
    Pakki menee päälle normaalisti mutta kun laittaa D-valitsimen päälle niin pitää vain ykkös vaihteen päällä.
    Joku herra huittisista sanoin jonkun olevan jumissa laatikon takaa mutta tässä tapauksessa ei kuulemma ollut mitään venttiiliä.

    Ainut hyvä thread joka vastasi jotenkin hakua kohden oli
    https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=364934 mutta tuollakin vastaukset hieman vähissä.

    Jos joku osaisi kertoa mistä kannattaa lähteä hakemaan vikaa niin pistäisin ajatuksia eteenpäin auton omistajalle

    Kiitos ja kumarrus hyville idean heittäjille
    e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
    e32 750 iA -88 DoubleSex.
    Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

    Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
    e32 735 1/18
    e34 M5 1/18
    e24 635 Csi 1/18
    e9 3.0 CSi 1/18
    e31 850 Csi

    Comment

    • Redain
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 501
      • Turku

      #3
      Originally posted by jaskap View Post
      Tere!

      No vikojahan voi olla monia. Ensin kannattaa tietysti katsoa öljyn määrä moottori käydessä.

      Itsellä samoja oireita 4 hp24 laatikon kanssa. Öljyjä ei siihen oltu vaihdettu ikänä ja venttiilikoneiston toiminta sen mukaista. Loodan joutuu avaamaan.

      Tuolta parempia ohjeita: https://www.scribd.com/doc/254865544...-Repair-Manual
      Tuo oli hyvä huomautus mistä en huomannut kirjoittaa.
      Öljyt vaihdettu kahteen otteeseen jolla toivottiin olevan vaikutusta.
      Jostain luin juuri noiden olevan syy mutta toivottua tulosta ei saatu.

      Paljonko tuonne kuuluisi mennä öljyä kokonaisuudessaan?
      Varaosaliikkeessä sanottiin kolme litraa?
      Verhoilutyöt, vikakoodin luenta, hiekkapuhallustyöt Turku, Rauma seudulla. Yhteydet yv tai Redain(at)gmail.com

      Comment

      • jaskap
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 482
        • Finland Rovaniemi

        #4
        Pelkkä öljyn vaihto taitaa olla 3 litraa, jolloin sinne jää vanhaa öljyä yli puolet.

        Sehän pitää huuhdella ja vaihtaa suodatin, jolloin öljyä menee iso pönikkä, kuivatäyttö turbiinin kanssa taitaa olla luokkaa 8 l.

        Etänä on tosiaan vähän hankala antaa ohjeita, nuo korjausopas ja Bentley manuaalit antavat parempia ohjeita.


        Originally posted by Redain View Post
        Tuo oli hyvä huomautus mistä en huomannut kirjoittaa.
        Öljyt vaihdettu kahteen otteeseen jolla toivottiin olevan vaikutusta.
        Jostain luin juuri noiden olevan syy mutta toivottua tulosta ei saatu.

        Paljonko tuonne kuuluisi mennä öljyä kokonaisuudessaan?
        Varaosaliikkeessä sanottiin kolme litraa?
        e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
        e32 750 iA -88 DoubleSex.
        Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

        Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
        e32 735 1/18
        e34 M5 1/18
        e24 635 Csi 1/18
        e9 3.0 CSi 1/18
        e31 850 Csi

        Comment

        • jakeluvesimies
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2010
          • 2726
          • On the road @ Laplandia

          #5
          Lieköhän noita 80-90-luvulla paljon huuheltu merkkarillakaan:think

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎